Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Het is toch niet raar dat iemand wil bellen om een mail verduidelijkt te krijgen denk ik? o_O

Dat je op mail zet of er gebeld kan worden... Dat vind ik dan weer wel raar, pak uw telefoon op en bel toch gewoon?

Dat is omdat ze niks op papier durven zetten. Hij werkt voor de overheid en hij stuurt berichten naar "gecontroleerden".
Ik heb een gelijkaardige job gedaan. Zelfs de professionele beroepen willen eerst bellen voordat ze eerst iets op papier/mail moeten zetten.
Dat is continu zo.

En de reden dat ze mailen om te kunnen bellen. Als je een job hebt met veel verplaatsingen en ter plaatse controles uitoveren, willen ze liefst afspreken wanneer je mag bellen want anders wordt er nooit opgepakt.

Ik krijg zo het vliegend schijt als ik een mail stuur met vragen en een bedrijf stuurt mij een mail terug waar ze maar de helft van mijn vragen beantwoorden. Zonder een reden te geven waarom ze de rest niet hebben beantwoord.

Nu moet ik opnieuw een mail sturen met de vraag kan u de rest van mijn vragen beantwoorden. Waarom moet alles altijd zo moeilijk zijn.

Sommige mensen mailen echt te graag.
Hier gelijkaardig: ik heb een stuk software dat op een andere PC moet geïnstalleerd worden. Ik vraag de setup van die software en krijg als antwoord of we eens via Teams kunnen bellen.
Ik heb het doorgegeven naar de baas want ik heb geen goesting in een uur verspillen op Teams voor iets wat op 1 minuut via WeTransfer kan. Zonder de sales pitch?

Het is toch niet raar dat iemand wil bellen om een mail verduidelijkt te krijgen denk ik? o.O

Dat je op mail zet of er gebeld kan worden... Dat vind ik dan weer wel raar, pak uw telefoon op en bel toch gewoon?

Hangt ervan af of die mail een soort framework is voor verder discussie of het gewoon droge ja/neen zwat/wit vragen zijn.

Ik bel soms toch ook gewoon als ik bepaalde mail binnen krijg waar kop nog staart aan te krijgen is. Vaak is dat veel efficiënter dan mails beginnen sturen met "bedoel je nu x of bedoel je nu y?" of dan antwoorden te krijgen "ah, het is z".

Mijn mails zijn redelijk straitforward

Ik wil voor persoon x document a
Op datum x hebben jullie y doorgegeven, waarom?

Ik heb niks aan 20 minuten mondelinge uitleg om dan te moeten zeggen "zet maar op mail" 😅
Ik kan geen mondelinge zaken toevoegen aan dossiers.

Zoals @DogFacedGod aanhaalt. Als ze bellen is het om rond de pot te draaien en te hopen dat ze zich eruit kunnen lullen 😅

Allez zeg. Mijn verlof weer eens geweigerd. :unsure:

Korte(re) situatieschets:

In het voorjaar (van begin februari tot eind juni) geen deftige verlof kunnen aanvragen omdat ik een verplichte opleiding had staan verspreid staan over die data. Nergens mogelijk om een deftige congé aan te vragen van pakt minimum twee weken. Ik heb dus het meeste van mijn verlof quasi moeten opsparen om op te pakken in het najaar. Nu in het najaar weer een andere "verplichte opleiding" staan in september/oktober (die pas na het einde van de vorige bekend was bij mij).

Mail gestuurd uit frustratie dat dit mijn mogelijkheden wederom enorm beperkte. Krijg ik antwoord dat ze mijn situatie en frustraties begrijpen. Ik kreeg de vraag om toch zoveel mogelijk rond de opleidingsdata te plannen. Ik doe dit vervolgens en ik stuur wederom twee data door waar ik verlof aanvraag. De ene wordt zonder pardon weer geweigerd en bij de andere krijg ik een voorstel van een verkorte periode met de vraag "Is dit ok?" Neen madame, natuurlijk is dit niet "ok". Dat vraag ik toch helemaal niet.

Enig idee welke opties ik hierin heb? Ik ga zo meteen alvast beginnen aan een vlammende mail naar 't management want ik ben dit soort praktijken spuug zat. Eerst word ik enorm gelimiteerd in mijn verlofopties voor dit jaar en als ik dan uiteindelijk opnieuw wat heb uitgetekend wordt het gewoon opnieuw geweigerd. Spuugzat ben ik dat. Wanneer moet ik al mijn verlof oppakken seg? :laugh:

Allez zeg. Mijn verlof weer eens geweigerd. :unsure:

Korte(re) situatieschets:

In het voorjaar (van begin februari tot eind juni) geen deftige verlof kunnen aanvragen omdat ik een verplichte opleiding had staan verspreid staan over die data. Nergens mogelijk om een deftige congé aan te vragen van pakt minimum twee weken. Ik heb dus het meeste van mijn verlof quasi moeten opsparen om op te pakken in het najaar. Nu in het najaar weer een andere "verplichte opleiding" staan in september/oktober (die pas na het einde van de vorige bekend was bij mij).

Mail gestuurd uit frustratie dat dit mijn mogelijkheden wederom enorm beperkte. Krijg ik antwoord dat ze mijn situatie en frustraties begrijpen. Ik kreeg de vraag om toch zoveel mogelijk rond de opleidingsdata te plannen. Ik doe dit vervolgens en ik stuur wederom twee data door waar ik verlof aanvraag. De ene wordt zonder pardon weer geweigerd en bij de andere krijg ik een voorstel van een verkorte periode met de vraag "Is dit ok?" Neen madame, natuurlijk is dit niet "ok". Dat vraag ik toch helemaal niet.

Enig idee welke opties ik hierin heb? Ik ga zo meteen alvast beginnen aan een vlammende mail naar 't management want ik ben dit soort praktijken spuug zat. Eerst word ik enorm gelimiteerd in mijn verlofopties voor dit jaar en als ik dan uiteindelijk opnieuw wat heb uitgetekend wordt het gewoon opnieuw geweigerd. Spuugzat ben ik dat. Wanneer moet ik al mijn verlof oppakken seg? :laugh:
Ze mogen dit wettelijk niet zomaar meer weigeren hé (tenzij jij er zelf mee akkoord gaat)

De werkgever moet wel enkele basisregels in acht nemen. Zo moeten minstens 2 ononderbroken weken toegekend worden in de periode tussen 1 mei en 31 oktober, tenzij de werknemer andere voorkeuren heeft.

Natuurlijk als het in het belang van .. maar is een opleiding(ske) belangrijk genoeg ??? Mmm ..

@JPV ???

Laatst bewerkt:
Ik krijg zo het vliegend schijt als ik een mail stuur met vragen en een bedrijf stuurt mij een mail terug waar ze maar de helft van mijn vragen beantwoorden. Zonder een reden te geven waarom ze de rest niet hebben beantwoord.

Nu moet ik opnieuw een mail sturen met de vraag kan u de rest van mijn vragen beantwoorden. Waarom moet alles altijd zo moeilijk zijn.

Sommige mensen mailen echt te graag.
Tipje: zie dat alle mailinhoud binnen een standaardvenstertje zichtbaar is, dat men niet moet scrollen naar beneden.
Dus niet te veel spaties en enters achter zinnen. Compacte zinnen.

Gebruikers hebben al eens de neiging enkel te antwoorden op het zichtbare.

Indien toch te veel inhoud, een bijlage voorzien.

Laatst bewerkt:
"Kan ik u even bellen betreffende uw mail?"

Waarom? Kan je niet lezen?

Ik doe dat ook. Ik heb nu eenmaal graag als ik een antwoord geef dat ik direct de juiste info kan geven die de andere partij graag hoort. Dan dat ik 10 mails op en af moet sturen om alles bijeen te krijgen. En waarna gegarandeerd als men het dossier behandelt er 5 van kwijt is geraakt of de info niet meer van heeft.

Voor de rest zijn mijn mails tegenwoordig eerder indekmails geworden... omdat ik nog maar weinig mensen ken die zich aan hun woord houden... wat ik toch serieus mis. Waar het dan start op de volgende manier : zoals vandaag telefonisch besproken...

Zomer event van bedrijf is dit jaar een dagje pretpark. Er zijn collega's die er met gezin van 6 naartoe trekken (6 gratis tickets met eten inbegrepen). Als ik (kinderloos) dan vraag om petekind eens mee te nemen, dan kan het natuurlijk weer niet zijn... Ze vragen begrip voor de beslissing, maar omgekeerd is er geen enkel begrip. Voelt oneerlijk aan...
Kunt ge niet zeggen dat het uw kinderen zijn 🤷‍♂️

Tipje: zie dat alle mailinhoud binnen een standaardvenstertje zichtbaar is, dat men niet moet scrollen naar beneden.
Dus niet te veel spaties en enters achter zinnen. Compacte zinnen.

Gebruikers hebben al eens de neiging enkel te antwoorden op het zichtbare.

Indien toch te veel inhoud, een bijlage voorzien.

Beste

Om het dossier van persoon X te kunnen afwerken mis ik de volgende documenten. Kan u mij de volgende documenten bezorgen indien mogelijk?

- Document A
- Document B
- Document C

Met vriendelijke groeten

Peppe

Het kan niet meer to the point zijn.

Antwoord.

Beste

U kan document A in de bijlage vinden. Ik hoop dat ik u hiermee heb kunnen verder helpen.

Met vriendelijk groeten

Ballebreker.

Ergste vanal is, sommige bedrijven sturen pas na een week of twee terug en dan moet ik opnieuw zolang wachten voor een volledig antwoord.

Beste

Om het dossier van persoon X te kunnen afwerken mis ik de volgende documenten. Kan u mij de volgende documenten bezorgen indien mogelijk?

- Document A
- Document B
- Document C

Met vriendelijke groeten

Peppe

Het kan niet meer to the point zijn.

Antwoord.

Beste

U kan document A in de bijlage vinden. Ik hoop dat ik u hiermee heb kunnen verder helpen.

Met vriendelijk groeten

Ballebreker.

Ergste vanal is, sommige bedrijven sturen pas na een week of twee terug en dan moet ik opnieuw zolang wachten voor een volledig antwoord.

Hebben jullie daar geen garantie voor? Of iets om de kosten te recupereren?
Wsl niet.
Ons management is daar toch te soft in.
En wsl staat er een leger advocaten klaar aan de andere kant.

Ik haat Snow.

Hebben ze iets nieuws uitgevonden. Algemeen verbieden om bij sommige groepen een ticket in te dienen behalve bij een happy few. Moet ik eerst de persoon vinden die iets mag indienen om een incident te melden.

Ik ken een andere truc om geen ticket Snow te hebben. Snow buitensmijten.

Ik krijg een telefoon van een slachtoffer over een formulier die wij hebben opgestuurd. Het kwam van een andere dienst en ik kon hem niet verder helpen.

Ik mail die dienst met de vraag van het slachtoffer en verduidelijking zodat ik het in de toekomst ook weet.

Dienst A, Persoon Y - Daar weet ik niks van, dat heeft persoon X verzonden

Ik forward de mail naar persoon X met dezelfde vraag.

Dienst A, Persoon X - Ik heb gewoon de brief verzonden maar ik weet niet juist waarom. Ik volg gewoon de procedure. Persoon Y, Kan jij aan peppe uitleggen wat de reden is in het nederlands? (Persoon X is franstalig)

Dienst A, Persoon X - Sorry je zal het aan iemand anders moeten vragen want ik weet het ook niet

😳

DE OVERHEID dames en heren.

Laatst bewerkt:
Op het werk komen en horen dat een collega van je dienst het bedrijf verlaat :headshake: Oprecht jammer want we komen goed overeen en het is echt ook een aanwinst voor ons team. Echt een pientere gast, die hier op zijn vrij korte tijd toch veel heeft kunnen verwezenlijken.

Allee, was voorzien dat ze vandaag naar kantoor kwam. Hr zou er ook zijn en dan zou ontslag volgen.
Vanmorgen een bericht dat ze nog altijd erg ziek is en ik citeer: "vermits je me zo al niet moet ga je het ook niet appreciëren dat ik het kantoor kom binnen gestrompel".

En dan, zéér bizar een story op haar whatsapp voor nauwe contacten (heb haar op geen enkele social) met een filmpje in de gang gefilmd waarop je iemand hoort kotsen op het toilet met een tekstje bij dat haar broertje haar stiekem gefilmd had terwijl ze zo ziek was.

Zo weird op zoveel niveau's.

Allee, was voorzien dat ze vandaag naar kantoor kwam. Hr zou er ook zijn en dan zou ontslag volgen.
Vanmorgen een bericht dat ze nog altijd erg ziek is en ik citeer: "vermits je me zo al niet moet ga je het ook niet appreciëren dat ik het kantoor kom binnen gestrompel".

En dan, zéér bizar een story op haar whatsapp voor nauwe contacten (heb haar op geen enkele social) met een filmpje in de gang gefilmd waarop je iemand hoort kotsen op het toilet met een tekstje bij dat haar broertje haar stiekem gefilmd had terwijl ze zo ziek was.

BULLSHITMETER34343_300x300.jpg

Uitstel van executie.

Terug
Bovenaan