Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Of het is hun bedoeling om uw interne resources nadien mee te cutten met dat discontinued product? Ah ja ze zijn daar nu toch aan verbonden en dat product verdwijnt + er zijn nu 4 externe Indiërs opgeleid voor tier1 en het draait toch ook

Dan hadden ze ze gewoon kunnen cutten met de andere cut. Daar zijn ook 10tallen mensen mee getrokken die er niks mee te maken hadden. En er zijn continue cutting programs ongoing, ze kunnen zonder problemen wat anderen daarin proppen.

Het is ofwel gewone onkunde of gigantische onkunde.
 
Volgende week opleiding in Brussel van 9u tot 17u. Maar totaal vergeten dat mijn vrouw (leerkracht) dan schoolfeest heeft en me verwacht vanaf 17u30 in Mol.

Zou het not done zijn om te vragen dat ik de trein van 15u33 kan nemen? Vorige opleiding duurde ook tot 17u maar de docente stopte al om 15u50. En anders moet ik die opleiding skippen, maar dat zal ook niet in dank worden afgenomen. Geen verplichte opleiding, maar wel relevant voor mijn functie.
 
Vorige week tijdens een van mijn shiften vond ik een bepaald document/papier niet dat normaal gesproken in een map ligt aan onze werkbureau. Ik had dat toen dringend nodig tijdens mijn shift, maar ik vond dat dus niet. Ik had al een bericht gestuurd in onze FB groep of iemand wist waar dat lag. Geen reactie gekregen. Ik ben toen bijna een uur kostbare tijd verloren vooraleer ik dat gevonden had. Ik zet dat dus vervolgens op mail naar iedereen met de vraag om daar rekening mee te houden naar de toekomst toe, om dat gewoon op zijn plaats te laten liggen. Of om anders gewoon eventjes een bericht/mail te sturen moest het toch ergens anders liggen.

Nu zag ik daarnet een antwoord op die mail van een collega met de opmerking dat iedereen verantwoordelijk is tijdens zijn shift waar die map zich bevindt en dat we een team zijn en 'geen vingerwijzers' :unsure: Ik heb niemand specifiek met de vinger gewezen, want ik wist toen ook niet wie die map heeft verlegd. En dan nog het toppunt van ironie: "Een beetje meer communicatie is wel op zijn plaats." :rofl:

Dus ik die communiceer met de vraag om die map altijd op z'n plaats te laten liggen moet meer communiceren, maar degene die ze verlegd heeft zonder dit te melden gaat vragen om meer communicatie. Jongens toch.
 
Vorige week tijdens een van mijn shiften vond ik een bepaald document/papier niet dat normaal gesproken in een map ligt aan onze werkbureau. Ik had dat toen dringend nodig tijdens mijn shift, maar ik vond dat dus niet. Ik had al een bericht gestuurd in onze FB groep of iemand wist waar dat lag. Geen reactie gekregen. Ik ben toen bijna een uur kostbare tijd verloren vooraleer ik dat gevonden had. Ik zet dat dus vervolgens op mail naar iedereen met de vraag om daar rekening mee te houden naar de toekomst toe, om dat gewoon op zijn plaats te laten liggen. Of om anders gewoon eventjes een bericht/mail te sturen moest het toch ergens anders liggen.

Nu zag ik daarnet een antwoord op die mail van een collega met de opmerking dat iedereen verantwoordelijk is tijdens zijn shift waar die map zich bevindt en dat we een team zijn en 'geen vingerwijzers' :unsure: Ik heb niemand specifiek met de vinger gewezen, want ik wist toen ook niet wie die map heeft verlegd. En dan nog het toppunt van ironie: "Een beetje meer communicatie is wel op zijn plaats." :rofl:

Dus ik die communiceer met de vraag om die map altijd op z'n plaats te laten liggen moet meer communiceren, maar degene die ze verlegd heeft zonder dit te melden gaat vragen om meer communicatie. Jongens toch.

Geen serieuze suggestie voor alle duidelijkheid maar de enige mogelijke extra communicatie is toch "kan de %£µù* muppet die die map niet op zijn plaats gelegd heeft tijdens zijn/haar shift, dat gvd in het vervolg wel doen?" :devilish:
 
Geen serieuze suggestie voor alle duidelijkheid maar de enige mogelijke extra communicatie is toch "kan de %£µù* muppet die die map niet op zijn plaats gelegd heeft tijdens zijn/haar shift, dat gvd in het vervolg wel doen?" :devilish:
Dat is te confronterend, daarmee kan je iemand zijn zelfbeeld onherroepelijk beschadiging. Om nog maar te zwijgen over het feit dat dit toxisch gedrag is mensen !!!!

wordt wakker !!!!
 
En hop: eind vorige week spoedmeeting voor onze Business Unit met de managing director en HR. Dat is dan de vierde in 2,5 weken. Ik dacht direct: wie is er nu weer gesneuveld?

Bleek het deze keer onze BU Manager zelf te zijn. Een zeer capabele en ambitieuze persoon met +15 jaar ervaring. De tranen stonden in zijn ogen wanneer hij aankondigde een stap terug te moeten zetten. Randje burn-out. Nét op tijd ingegrepen. Achteraf gehoord hoe diep hij al zat: ging al naar de pyscholoog, huisdokter, benauwende druk op zijn borst, relatie onder druk, …

Maar hey, niets aan de hand hoor hier.
En het gebeurt allemaal bij Ops. Niets van dit alles bij sales, admin, HR, …
De ingenieur, de moderne loonslaaf.
 
En hop: eind vorige week spoedmeeting voor onze Business Unit met de managing director en HR. Dat is dan de vierde in 2,5 weken. Ik dacht direct: wie is er nu weer gesneuveld?

Bleek het deze keer onze BU Manager zelf te zijn. Een zeer capabele en ambitieuze persoon met +15 jaar ervaring. De tranen stonden in zijn ogen wanneer hij aankondigde een stap terug te moeten zetten. Randje burn-out. Nét op tijd ingegrepen. Achteraf gehoord hoe diep hij al zat: ging al naar de pyscholoog, huisdokter, benauwende druk op zijn borst, relatie onder druk, …

Maar hey, niets aan de hand hoor hier.
Aan dat tempo van uitval ga jij dat schip nog zien zinken.
 
Iemand die vergeten is een meeting op tijd in te plannen waar mijn input nodig is, stuurt nu een invite voor om 10:30 vandaag. Ik heb dan al een meeting waar ik moet spreken die al lang is vastgelegd. Wat bezielt zo iemand? Ik ga mijn planning niet moeilijker maken omdat hij niet vooruit kan denken.
 
Iemand die vergeten is een meeting op tijd in te plannen waar mijn input nodig is, stuurt nu een invite voor om 10:30 vandaag. Ik heb dan al een meeting waar ik moet spreken die al lang is vastgelegd. Wat bezielt zo iemand? Ik ga mijn planning niet moeilijker maken omdat hij niet vooruit kan denken.

Ik heb gisteren om 21:38 een meeting invite gekregen voor 08:00 deze ochtend :laugh:

Tja, kinderen naar school brengen had net even voorrang.
 
De persoon die ooit het concept van clean desk en flexplekken in een open kantoor heeft uitgevonden verdient een zééééér langzame en pijnlijke marteldood. Wat een ongelofelijk kutconcept. :puke: Ik wil gewoon op een vaste plaats zitten, met twee deftige schermen, ingericht zoals ík het wil en niet elke dag twintig minuten verspillen aan alles goed in te stellen.
 
Kan je je niet omscholen naar ERP-implementaties doen? iamhollywood haar vriend doet dat en schept 20k/maand als freelancer, en het is niet alsof dat rocket science is om bij de zoveelste boite een ERP pakketje te gaan configureren. Weinig stress en veel geld.
Zo eenvoudig zou ik het niet noemen :/. Hij heeft de stap gezet naar freelance omdat hij bij zijn werkgever zelf op weg was naar een burnout waar die tot op vandaag (10 maand later) nog steeds de fysieke gevolgen van draagt. En dat is ne veel rustigere mens dan de indruk die mac-bc hier soms nalaat 😅. Hij is overall project manager, dat is meerdere stakeholders (vaak over verschillende tijdzones) bedienen/aansturen, steerco’s organiseren, achter deadlines aanlopen, bij zijn vorige werkgever 7 verschillende functies tegelijkertijd bekleden…
Hij heeft voor zijn vorige werkgever 4 jaar in Zwitserland gewerkt, 3 jaar in Duitsland, een jaar in Parijs, een jaar in Amsterdam, een half jaar in Japan en een jaar in Noorwegen, die kan een cv met een stevig klantenportfolio voorleggen. Voor SAP moet je eveneens uw certificaten behalen, die hebben een kostplaatje die hij gelukkig nog bij zijn werkgever heeft kunnen behalen maar vandaag wel zelf moet onderhouden.
 
En hop: eind vorige week spoedmeeting voor onze Business Unit met de managing director en HR. Dat is dan de vierde in 2,5 weken. Ik dacht direct: wie is er nu weer gesneuveld?

Bleek het deze keer onze BU Manager zelf te zijn. Een zeer capabele en ambitieuze persoon met +15 jaar ervaring. De tranen stonden in zijn ogen wanneer hij aankondigde een stap terug te moeten zetten. Randje burn-out. Nét op tijd ingegrepen. Achteraf gehoord hoe diep hij al zat: ging al naar de pyscholoog, huisdokter, benauwende druk op zijn borst, relatie onder druk, …

Maar hey, niets aan de hand hoor hier.
En het gebeurt allemaal bij Ops. Niets van dit alles bij sales, admin, HR, …
De ingenieur, de moderne loonslaaf.
De hyperefficiënte privésector, dé vuurproef voor de echte venten!
 
Meeting gehad met opleiding voor end users. De helft zit te babbelen of te lezen en niet op te letten. Tijdens de meeting komen al vragen over dingen die net 2 min geleden verteld en getoond zijn. Mijn +1 verwacht dat ik daar allemaal handleidingen over schrijf, terwijl ik zoiets heb van "ze moeten maar opletten".
 
Meeting gehad met opleiding voor end users. De helft zit te babbelen of te lezen en niet op te letten. Tijdens de meeting komen al vragen over dingen die net 2 min geleden verteld en getoond zijn. Mijn +1 verwacht dat ik daar allemaal handleidingen over schrijf, terwijl ik zoiets heb van "ze moeten maar opletten".
Ik schrijf/schreef handleidingen voor end users. Bespaar je de moeite: de meesten lezen ze niet. Laat ze zelf maar iets schrijven obv de demo's. Ook: zodra ze weten dat er een handleiding is, gaan ze nog minder opletten.

Bovenstaande geldt voor interne end users. Als het over externe klanten gaat, zou ik wel altijd mooi uitgeschreven documentatie voorzien op maat van een leek. :p
 
Meeting gehad met opleiding voor end users. De helft zit te babbelen of te lezen en niet op te letten. Tijdens de meeting komen al vragen over dingen die net 2 min geleden verteld en getoond zijn. Mijn +1 verwacht dat ik daar allemaal handleidingen over schrijf, terwijl ik zoiets heb van "ze moeten maar opletten".
Interne users -> schrijf handleiding.
externe users -> schrijf handleiding

Als ze vragen stellen : rtfm. Uiteindelijk dient die handleiding er ook ter beschikking te zijn voor het geval er nieuwe end users komen omdat de oude vertrekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Ik schrijf/schreef handleidingen voor end users. Bespaar je de moeite: de meesten lezen ze niet. Laat ze zelf maar iets schrijven obv de demo's. Ook: zodra ze weten dat er een handleiding is, gaan ze nog minder opletten.

Bovenstaande geldt voor interne end users. Als het over externe klanten gaat, zou ik wel altijd mooi uitgeschreven documentatie voorzien op maat van een leek. :p
Interne users -> schrijf handleiding.
externe users -> schrijf handleiding

Als ze vragen stellen : rtfm. Uiteindelijk dient die handleiding er ook ter beschikking te zijn voor het geval er nieuwe end users komen omdat de oude vertrekken.
Het zijn interne users en inderdaad, die lezen geen handleidingen. Een tijd geleden eentje geschreven, doorgemaild, en toch kreeg ik meerdere vragen over hoe en wat. Er zat zelfs een video bij.
 
En hop: eind vorige week spoedmeeting voor onze Business Unit met de managing director en HR. Dat is dan de vierde in 2,5 weken. Ik dacht direct: wie is er nu weer gesneuveld?

Bleek het deze keer onze BU Manager zelf te zijn. Een zeer capabele en ambitieuze persoon met +15 jaar ervaring. De tranen stonden in zijn ogen wanneer hij aankondigde een stap terug te moeten zetten. Randje burn-out. Nét op tijd ingegrepen. Achteraf gehoord hoe diep hij al zat: ging al naar de pyscholoog, huisdokter, benauwende druk op zijn borst, relatie onder druk, …

Maar hey, niets aan de hand hoor hier.
En het gebeurt allemaal bij Ops. Niets van dit alles bij sales, admin, HR, …
De ingenieur, de moderne loonslaaf.

Aan dat tempo van uitval ga jij dat schip nog zien zinken.
mac-bc zijn schip:

eb6eca155cd30bc91e790f483fd67f57.jpg
 
Terug
Bovenaan