Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Te horen gekregen dat ze met de uitrol van Windows 11 willen beginnen bij ons. :headshake:
Valt op zich goed mee, ik stond er ook niet voor te springen maar het enige nadeel dat ik echt ervaar bij W11 tov W10 is dat ik de manier van je audiovolume/audiouitgang kiezen onduidelijker vind.
 
Valt op zich goed mee, ik stond er ook niet voor te springen maar het enige nadeel dat ik echt ervaar bij W11 tov W10 is dat ik de manier van je audiovolume/audiouitgang kiezen onduidelijker vind.
7+ taskbartweaker! <3
scroll op men taakbalk om volume up/down en dan ook ineens je selectiekader voor welke uitgang uiteraard.

Edit: "windhawk" tegenwoordig, maar zelfde publisher.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Een consultant waarmee ik intens mee samenwerk die elke week met een excuus komt dat hij niet fysiek op kantoor kan zijn (thuisbasis Antwerpen en moet naar Hasselt komen). Ene week ziek, de andere problemen met het kind, vandaag door het noodweer (dat volgens mij pas 's avonds is?). Ik begrijp helemaal dat het een grote afstand is en je je gezinsleven moet balanceren. En het ergste is dat hij van mij remote mag werken, maar zeg dat dan gewoon ipv elke week iets anders te verzinnen.
 
Na mijn slechte ervaring bij mijn vorige werkgever, nu dus van werkgever geswitcht.
Voorlopig een zeer goede keuze.
Ok ik pendel +-1u/rit ipv 20-25min (anderzijds, eer ik geparkeerd was en een stuk te voet moest, waren we ook al een uur verder).

Zeer losse sfeer. Een maand lang bijna dagelijks opleidingen. Dag 3 al direct met mijn directe collega naar het buitenland mogen reizen en het internationaal team ontmoeten. Een groot deel van de meetings was wel nog wat Chinees voor mij, maar ik snapte de grote lijnen.
Ook vaak gehoord "neem maar uwen tijd om alles te leren. No pressure"

Ze hebben hier wel een extreme mate van flexibiliteit.
Collega begint om 9u en vertrekt om 15u om dan thuis verder te doen. Zo ging hij onlangs om 12u al door om daarna verder te werken..heb dit precies toch wat gemist bij de vorige werkgever 😄.
En niemand profiteert hiervan zo'n.
Gespreksonderwerpen aan tafel zijn ook van een totaal ander niveau. Waar het bij de vorige werkgever ging over: familie, De Mol, ... Gaat het hier over de actualiteit, boeken die ze gelezen hebben, podcasts,...
Misschien ook gewoon de onderwerpen waar ik meer interesse in heb.

Meetings vorige werkgever: to the point en daarna verder werken, want elke minuut dat er niet gewerkt wordt is verlieslatend.

Meetings nieuwe werkgever: die lopen uit. Er wordt veel over andere random zaken gesproken. Het is gewoon luchtiger.
 
Soms denk ik oprecht dat ‘het goede doen’ voor mensen niet altijd loont… sommige mensen zien dat in en gedragen zich ernaar, anderen beseffen het niet of maken er misbruik van.
Is het een freelancer / externe of een interne die was aangenomen?

Een senior consultant wordt wel eens verkocht als junior door de 'Sales', sommige freelancers doen dat voor zich / haarzelf wel en een nieuwe interne die smukt zijn of haar CV misschien ook wel op om zo te job te verkrijgen. :shy:

Het is niet omdat je 15 jaar als Cobol developer gewerkt hebt dat je asap kan programmeren in Java he. :tongue:

Ik ben ook altijd voorstander om iemand een inloopperiode te gunnen en niet meteen te zeggen: weg ermee! Met een goede dosis intelligentie en veel werkervaring in de branche kom je al ver. Maar ja het nadeel is dan weer dat je soms iemand in huis hebt gehaald die eigenlijk een 'ergerlijke' persoonlijkheid heeft. Het heeft zijn voor en nadelen.
 
Discussiëren met facility binnen de Vlaamse Overheid:
- Moeten verhuizen naar nieuw gebouw
- Doorgegeven wat onze IT noden zijn
- facility gaat voldoen niet aan onze noden, hen waarschuwen dat dit voor problemen gaat zorgen met de andere departementen waarmee we op dezelfde verdieping zitten.
- zij zeggen dat dit niet waar gaat zijn en ik aan het overdrijven ben
- 1 dag na verhuis reeds miserie met andere departementen door voorspelde probleem
- facility: *surprised pikachu face*
- Komen zeggen dat ze dit niet hadden kunnen voorzien
- ik die hen er op wijs dat ik dit in alle meetings gezegd heb
- zij die "toegeving" doen door te zeggen dat ons departement het mag oplossen en alle kosten moet dragen
- ik die nu het been stijf houdt en zeg dat zij het probleem veroorzaakt hebben en zij het zelf maar moeten oplossen en de kosten moeten dragen.
- Mijn diensthoofd en andere mensen van het management team die wel zeggen dat ik gelijk heb, maar toch best zou plooien.

Nu bon ik heb nog een maand de tijd om koppig te doen en lastig te doen voor ik iets kan oplossen, want bij facility moeten ze nog kabels trekken om netwerk te voorzien voor hun "oplossing" en dat heeft geen prio omdat er nog andere departementen intrekken in het nieuwe gebouw.
 
Aannemers die op een sluwe, smerige manier allerlei kosten proberen besparen of doordrukken. Fucking hell. Ze maken er precies een sport van. Elke week een teamoverleg met als topic: "Hoe kunnen we onze klanten erop leggen op een creatieve manier?". Met een bonus voor de winnaar.

Dat je een beetje op je strepen moet staan, akkoord. Maar van sommige zaken wéét je gewoon dat het met voorbedachte rade bedrog is. Zelfs met ons vrij waterdicht systeem, toch ergens een gaatje gevonden om discussie te kunnen zaaien. Kunnen we dan geen zaken meer doen met elkaar zonder elkaar constant een kloot te proberen afdraaien?

Sommigen staan echt in het werkveld met een mentaliteit van: "Als de andere zijde tevreden is over het project, dan moet het wel zijn dat we hem niet genoeg hebben proberen aftroggelen".

Je moet niet meer gewoon "aandachtig" zijn op een project, neen, je moet op den duur paranoïa zijn. Alles moet je bekijken vanuit een bril met negatieve bedoelingen, elke letter van elk document moet je nauwlettend nalezen. In combinatie met de hoge werkdruk en de hoge loonkost, maakt dit onze job onmogelijk.
 
Discussiëren met facility binnen de Vlaamse Overheid:
- Moeten verhuizen naar nieuw gebouw
- Doorgegeven wat onze IT noden zijn
- facility gaat voldoen niet aan onze noden, hen waarschuwen dat dit voor problemen gaat zorgen met de andere departementen waarmee we op dezelfde verdieping zitten.
- zij zeggen dat dit niet waar gaat zijn en ik aan het overdrijven ben
- 1 dag na verhuis reeds miserie met andere departementen door voorspelde probleem
- facility: *surprised pikachu face*
- Komen zeggen dat ze dit niet hadden kunnen voorzien
- ik die hen er op wijs dat ik dit in alle meetings gezegd heb
- zij die "toegeving" doen door te zeggen dat ons departement het mag oplossen en alle kosten moet dragen
- ik die nu het been stijf houdt en zeg dat zij het probleem veroorzaakt hebben en zij het zelf maar moeten oplossen en de kosten moeten dragen.
- Mijn diensthoofd en andere mensen van het management team die wel zeggen dat ik gelijk heb, maar toch best zou plooien.

Nu bon ik heb nog een maand de tijd om koppig te doen en lastig te doen voor ik iets kan oplossen, want bij facility moeten ze nog kabels trekken om netwerk te voorzien voor hun "oplossing" en dat heeft geen prio omdat er nog andere departementen intrekken in het nieuwe gebouw.
Toevallig Belpaire? 🫣
Ons kantoor is ook net verhuisd, we hadden deze week een rondleiding. Het zal serieus wennen worden maar wel een enorm chique gebouw.
 
Is het een freelancer / externe of een interne die was aangenomen?

Een senior consultant wordt wel eens verkocht als junior door de 'Sales', sommige freelancers doen dat voor zich / haarzelf wel en een nieuwe interne die smukt zijn of haar CV misschien ook wel op om zo te job te verkrijgen. :shy:

Het is niet omdat je 15 jaar als Cobol developer gewerkt hebt dat je asap kan programmeren in Java he. :tongue:

Ik ben ook altijd voorstander om iemand een inloopperiode te gunnen en niet meteen te zeggen: weg ermee! Met een goede dosis intelligentie en veel werkervaring in de branche kom je al ver. Maar ja het nadeel is dan weer dat je soms iemand in huis hebt gehaald die eigenlijk een 'ergerlijke' persoonlijkheid heeft. Het heeft zijn voor en nadelen.
Interne… ja het lijkt soms op een kinder surprise, je moet gokken dat de realiteit overeenkomt met de cv..
 
Toevallig Belpaire? 🫣
Ons kantoor is ook net verhuisd, we hadden deze week een rondleiding. Het zal serieus wennen worden maar wel een enorm chique gebouw.

toevallig wel ja :tongue:
Wij zitten er al in sinds 2 april en hebben dus al "ruzie" gehad met een ander departement :p
Straks gaat het over ruzie tussen jullie beide departementen.

*grijpt popcorn*

@gumball4000 wel fijn, die flexibiliteit. Dat hanteren we ook op mijn departement. Als je vandaag later kan beginnen maar vroeger moet stoppen is dat geen probleem, we hebben er het vertrouwen in dat je die uren de dag nadien wel inhaalt. Zo kom ik vaak op dinsdagen om 9u binnen maar vertrek ik alweer rond 16u omdat ik 's avonds een cursus heb die al begint om 18u20. Als ik mijn uren zou uitdoen die dag zou ik thuiskomen en direct weer moeten vertrekken zonder iets te kunnen eten. Het voelt soms wel onwennig aan omdat je niet wil overkomen als een profiteur, maar eigenlijk hoeft dat niet.
 
Na mijn slechte ervaring bij mijn vorige werkgever, nu dus van werkgever geswitcht.
Voorlopig een zeer goede keuze.
Ok ik pendel +-1u/rit ipv 20-25min (anderzijds, eer ik geparkeerd was en een stuk te voet moest, waren we ook al een uur verder).

Zeer losse sfeer. Een maand lang bijna dagelijks opleidingen. Dag 3 al direct met mijn directe collega naar het buitenland mogen reizen en het internationaal team ontmoeten. Een groot deel van de meetings was wel nog wat Chinees voor mij, maar ik snapte de grote lijnen.
Ook vaak gehoord "neem maar uwen tijd om alles te leren. No pressure"

Ze hebben hier wel een extreme mate van flexibiliteit.
Collega begint om 9u en vertrekt om 15u om dan thuis verder te doen. Zo ging hij onlangs om 12u al door om daarna verder te werken..heb dit precies toch wat gemist bij de vorige werkgever 😄.
En niemand profiteert hiervan zo'n.
Gespreksonderwerpen aan tafel zijn ook van een totaal ander niveau. Waar het bij de vorige werkgever ging over: familie, De Mol, ... Gaat het hier over de actualiteit, boeken die ze gelezen hebben, podcasts,...
Misschien ook gewoon de onderwerpen waar ik meer interesse in heb.

Meetings vorige werkgever: to the point en daarna verder werken, want elke minuut dat er niet gewerkt wordt is verlieslatend.

Meetings nieuwe werkgever: die lopen uit. Er wordt veel over andere random zaken gesproken. Het is gewoon luchtiger.

WAT? Een werkplek waar het geen kleutertuin is? Waar volwassenen over volwassen dingen spreken? Waar volwassenen als volwassenen behandeld worden? En zich dan ook zo blijken te gedragen?

Het kan dus ;-)
 
Straks gaat het over ruzie tussen jullie beide departementen.

*grijpt popcorn*
betwijfel ik, want de ruzie was op 3 april, 1 dag nadat we ingetrokken waren.
De rondleiding krijg je de week dat je intrekt normaal gezien :p

Maar we hebben gisteren nog een akkefietje tegengekomen met ons teergeliefde Facilitair Bedrijf.
Gisteren hadden we team overleg en vroegen ze mij hoe de gedeelde printers werden bevoorraad op de verdiepingen. (Even voor context: Elke verdieping heeft 2 printers staan. Iedere entiteit/departement moet aan die printers kunnen en mag ze gebruiken. Onderhoud en bevoorrading wordt door HFB gedaan.) Ik zeg tegen mijn overste dat die printers niet mijn verantwoordelijkheid/probleem zijn, maar als mensen van onze entiteit iets tegenkomen ze het mij mogen zeggen en ik het wel door zal geven.
Ga ik later die dag om een toner voor een printer die wel onder mijn verantwoordelijkheid valt en dan geven ze mij de toners voor de gedeelde printers mee, geen probleem want ik moet toch terug naar boven dus ik kan ze maar op hun plaats leggen. Ik krijg ook de leveringsbon van die toners in mijn handen en daar staat mijn naam en persoonlijk gsmnr op. Ik vraag hen waarom dat is en staan ze dwaas naar mij te kijken en vragen "Moa? Is dat de bedoeling niet?" Ik antwoord dat dit zeker de bedoeling niet is en ik niet wil dat Ricoh contact met mij opneemt voor printers waar HFB voor verantwoordelijk is. Ze staan dom naar mij te kijken en zeggen dat ze het gaan nakijken.
 
Waarom doen mensen digitale vergaderingen zonder headset op een open werkvloer?

Ik word hier helemaal zot omdat ik omringd word door 4 stemmen.
En ze beginnen elk luider en luider te spreken/

Ik moet fucking metal opzetten om hun stemmen weg te filteren :p

Toch ook zonder headset hoop ik? :devilish:
 
Sinds kort een nieuwe job: teamlead van een tiental personen. Een unieke kans voor mij: gezien mijn generieke (sociale) master gaan er weinig lucratieve deuren voor mij open maar door nichekennis toch deze job kunnen landen. Met ca. 6k bruto incl. een bedrijfswagen is dit voor iemand met mijn profiel een zeer mooi loon, ca. €800 bruto hoger dan vorige job + bedrijfswagen.

Echter: levenskwaliteit is sterk achteruitgegaan. Voorheen woon-werkverplaatsing van 20 minuten, nu 1u10 minuten en om 5u30 opstaan 's morgens (zoniet 2u pendeltijd), pas om 18-18u30 terug thuis, gelukkig twee telewerkdagen. De werkdruk ligt bovendien zeer hoog. Dit alles doet me twijfelen om mijn oude job terug op te nemen: eind augustus loopt onbetaald verlof bij mijn vorige werkgever (overheid) af. Voordelen oude werkgever: 35 verlofdagen, 7u36 presteren per dag (tikken/badgen i.t.t. nu), kans om ontslagen te worden quasi nihil. Nadelen: quasi geen promotiekansen en met mijn huidige profiel (1 jaar leidinggevende ervaring is te weinig om relevant te zijn) is er weinig match met lucratievere jobs dichter bij huis.

Wat zouden jullie doen? Enkele jaren doorbijten om dan met die (leidinggevende) ervaring dichter bij huis een goedbetaalde job proberen te landen of de handdoek in de ring gooien en genoegen nemen met de rustige overheidsjob (hogere levenskwaliteit) die ook niet slecht betaald, wetende dat dit het dan wellicht zal zijn wat mijn carrière betreft...?
 
Terug
Bovenaan