Werk Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

En als uw n+1 een zondebok nodig heeft als de *ramp op de werkvloer compleet is* dan ligt uw C4'ke klaar. Hij zal zich dan wel indekken. ;)

Echter voor de 1000ste keer: Waarom heb je uw C4 zelf nog niet gegeven?
Vanwege een dikke anciënniteit en opslagvergoeding vermoed ik dan (als zij U ontslaan)? :laugh: :laugh:

Het kadert in een breder strategisch plan.
 
Ik had normaal deze avond nog een meeting, maar nadat mijn manager me weer 10 minuten had laten wachten voor onze check-in terwijl ze een babbeltje sloeg met iemand waar ze een hele dag naast zit en mee kan babbelen, besloot ik dat mijn tijd dan ook kostbaarder is, dus gezegd dat ik niet zou aanwezig zijn vandaag. 🤷‍♀️

Ik vind deze nieuwe coldplayke best aangenaam, maar de rest misschien niet!
 
Er is iemand nieuw in mijn team die ik op weg help op een project. De eerste paar weken trok het opgeleverde werk van die persoon op niets terwijl je dat niet verwacht van iemand met diens senioriteit. Ik heb dat telkens goed opgevangen en de nodige extra tijd genomen om alles keer op keer uit te leggen, en om de nodige motivatie boost te geven dat het normaal is dat het tijd kan nemen en dat die persoon zich geen zorgen hoeft te maken en niet stressen. Iemand anders in mijn plaats met dezelfde ‘macht’ zou die persoon misschien al lang afgeschreven hebben of judgen hoe slecht die werkt onder zijn niveau…maar ik verkies mijn macht zo niet te gebruiken.

Na een paar weken de nodige ondersteuning te geven en een hart onder de riem te steken, werpen de vruchten zich af en is die persoon mee met alles en geef ik complimenten dat die het zeer goed doet. Ah ja, want erkenning is een belangrijk aspect in het werkleven. Wat ik nu merk is dat die persoon opeens is veranderd in een bedweter en bij elke opportuniteit, zowel intern als bij de klant, op een of andere manier mijn aanpak of stellingen in vraag stelt, doet alsof ik niet weet waarover ik spreek en het op zijn manier wil doen.

Ik probeer het te bekijken vanuit een positieve kant en wil geloven dat het komt omdat die persoon gemotiveerd en pro-actief is en zich nuttig wil maken en voelen, dus hopelijk maak ik me zorgen voor niets. Ik ben wel benieuwd waar dit naartoe zal leiden, of dit zal blijven duren en of die persoon echt wel ondankbaar is. Je weet wat ze zeggen, het is van zodra je iemand macht geeft en wat die persoon doet in die machtspositie, wat eigenlijk de ware persoonlijkheid bovenhaalt. In mijn geval ben ik er gerust in, maar hopelijk is hij geen ontgoocheling (wat het momenteel al een beetje is)… dat zou jammer zijn van mijn geïnvesteerde tijd in hem.

Soms denk ik oprecht dat ‘het goede doen’ voor mensen niet altijd loont… sommige mensen zien dat in en gedragen zich ernaar, anderen beseffen het niet of maken er misbruik van.
 
Laatst bewerkt:
Enorm veel problemen met aparatuur de laatste tijd.
Computers gaan zeer traag en bevriezen vaak. Ook veel websites die vastlopen of niet willen openen, dan gebruik je weer een andere browser of terug eens her opstarten... Allemaal gedoe waardoor ik niet vooruit geraak met m'n werk.
Maar dan heb je wel zo'n werkgever die regelmatig onze tijdsregistratie bekijkt en vanaf dat een taak langer dan halfuurtje duurt, zich vragen stelt over je efficientie...
 
Er is iemand nieuw in mijn team die ik op weg help op een project. De eerste paar weken trok het opgeleverde werk van die persoon op niets terwijl je dat niet verwacht van iemand met diens senioriteit. Ik heb dat telkens goed opgevangen en de nodige extra tijd genomen om alles keer op keer uit te leggen, en om de nodige motivatie boost te geven dat het normaal is dat het tijd kan nemen en dat die persoon zich geen zorgen hoeft te maken en niet stressen. Iemand anders in mijn plaats met dezelfde ‘macht’ zou die persoon misschien al lang afgeschreven hebben of judgen hoe slecht die werkt onder zijn niveau…maar ik verkies mijn macht zo niet te gebruiken.

Na een paar weken de nodige ondersteuning te geven en een hart onder de riem te steken, werpen de vruchten zich af en is die persoon mee met alles en geef ik complimenten dat die het zeer goed doet. Ah ja, want erkenning is een belangrijk aspect in het werkleven. Wat ik nu merk is dat die persoon opeens is veranderd in een bedweter en bij elke opportuniteit, zowel intern als bij de klant, op een of andere manier mijn aanpak of stellingen in vraag stelt, doet alsof ik niet weet waarover ik spreek en het op zijn manier wil doen.

Ik probeer het te bekijken vanuit een positieve kant en wil geloven dat het komt omdat die persoon gemotiveerd en pro-actief is en zich nuttig wil maken en voelen, dus hopelijk maak ik me zorgen voor niets. Ik ben wel benieuwd waar dit naartoe zal leiden, of dit zal blijven duren en of die persoon echt wel ondankbaar is. Je weet wat ze zeggen, het is van zodra je iemand macht geeft en wat die persoon doet in die machtspositie, wat eigenlijk de ware persoonlijkheid bovenhaalt. In mijn geval ben ik er gerust in, maar hopelijk is hij geen ontgoocheling (wat het momenteel al een beetje is)… dat zou jammer zijn van mijn geïnvesteerde tijd in hem.

Soms denk ik oprecht dat ‘het goede doen’ voor mensen niet altijd loont… sommige mensen zien dat in en gedragen zich ernaar, anderen beseffen het niet of maken er misbruik van.
Die persoon is zeker ondankbaar imo.
Moest hij dankbaar zijn en wat diplomatischer, dan zou deze z'n mening voor zich zelf houden indien hij niet akkoord is met jouw systeem van werken. Bottomline is dat hij je in slecht daglicht stelt bij de klanten/intern en das negatief vr je.
Dont bite the hand that feeds you...
Nu het is niet omdat iemand je helpt dat je die persoon bij alles moet steunen of zo, maar hier kun je wel spreken van ondankbaarheid.

Heb zelf ook wat een probleem met 1 van mijn inboekers die voor mij wat ingeef werk doet. Ze is ook wat oudere generatie en merk dat nogal moeilijk koppig persoon is. Heb die al tig-keer moeten haar zever opkuisen en fouten rechtzetten (moest ik de baas zijn vh kantoor, ze lag al lang buiten). Over die fouten enz zwijg ik in alle talen tegen de bazen boven mij. Maar onlangs had ik in dossier waar zij dus ingeefwerk doe en ik afwerking een foutje gemaakt door met iets te lang te wachten. Toen de baas vroeg ivm da dossier begint die trut ongevraagd over mijn foutje.

Er is nu een stagair die vaak nr mij komt met problemen, die oudere inboeker begint er dan ook in te moeien. De laatste keer heb ik die gewoon afgesnauwd en gezegd dat we niet met 2 tegelijk kunnen uitleg geven en dat ze beter haar werk verder doet en eens serieus naleest als ze toch zoveel tijd over heeft om de stagair te helpen. Was ze efkes niet goed van.
Soms moet je zo'n mensen duidelijk maken waar de grenzen liggen en ze op hun plek zetten.
 
Werk van mijn vrouw. Zij werkt in de keuken van een WZC, eigenlijk een geweldige job om te combineren met een gezin want van 7u tot 15u. Ook op wandelafstand van huis, crèche, toekomstige school, enz. Nadeel is natuurlijk dat het ook geen vetpot is, en ook wel personeelstekort dus soms stunt en vliegwerk met uurroosters die moeten hertekend worden.

Maar nu heeft de general manager een ballonetje opgelaten: zou het niet efficiënter zijn als de koks alternerend 7-15 en 9-17 werken? Dat zou voor ons echt wel een streep door de (tijds)rekening zijn vermits ik nooit mijn dochter van school zou kunnen afhalen om 15.30 waardoor dat kind dus minstens anderhalf uur in de studie komt te zitten als peuter.
 
Het kadert in een breder strategisch plan.
Serieuze vraag: Is dit echt een gemeende post van u?


Dat zou voor ons echt wel een streep door de (tijds)rekening zijn vermits ik nooit mijn dochter van school zou kunnen afhalen om 15.30 waardoor dat kind dus minstens anderhalf uur in de studie komt te zitten als peuter.
Dus in de opvang tot 17u. Is dat een groot probleem? Misschien minder plezant, maar er zijn ergere dingen zou ik denken?
 
Dus in de opvang tot 17u. Is dat een groot probleem? Misschien minder plezant, maar er zijn ergere dingen zou ik denken?
Er zijn altijd ergere dingen natuurlijk dan de posts in deze thread. We vinden het gewoon niet echt geweldig, uiteindelijk valt zo een groot voordeel van de job gewoon weg.

En wat doet een kind van 2.5 jaar uiteindelijk anderhalf uur in de opvang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Werk van mijn vrouw. Zij werkt in de keuken van een WZC, eigenlijk een geweldige job om te combineren met een gezin want van 7u tot 15u. Ook op wandelafstand van huis, crèche, toekomstige school, enz. Nadeel is natuurlijk dat het ook geen vetpot is, en ook wel personeelstekort dus soms stunt en vliegwerk met uurroosters die moeten hertekend worden.

Maar nu heeft de general manager een ballonetje opgelaten: zou het niet efficiënter zijn als de koks alternerend 7-15 en 9-17 werken? Dat zou voor ons echt wel een streep door de (tijds)rekening zijn vermits ik nooit mijn dochter van school zou kunnen afhalen om 15.30 waardoor dat kind dus minstens anderhalf uur in de studie komt te zitten als peuter.
Op de school van mijn kinderen zijn er toch wel meerdere die 'sochtends om 7u in de vooropvang worden gedropt en om 18u30 uit de naopvang worden opgehaald. Hoe dat ge er met 2 niet in slaagt om minder dan 11u30 weg te zijn voor uw werk is mij een raadsel.

Maar 1u30 in de naopvang is niet geweldig, maar niet onoverkomelijk.
 
Op de school van mijn kinderen zijn er toch wel meerdere die 'sochtends om 7u in de vooropvang worden gedropt en om 18u30 uit de naopvang worden opgehaald. Hoe dat ge er met 2 niet in slaagt om minder dan 11u30 weg te zijn voor uw werk is mij een raadsel.
Mja, hier was de situatie zo dat voor- of naopvang amper nodig zou zijn omdat dat/die eerste jaar/jaren ik wel zo veel als mogelijk zou zorgen dat ik ze kon afzetten, en mijn vrouw kon ze door haar uren ophalen. Momenteel regelen we het ook zo met de crèche, en dat zorgt ervoor dat ze meestal van 8u-15.20 ongeveer in de crèche zit. Daar heb je evengoed kinderen die vanaf de opening om 7u daar worden afgezet en pas worden opgehaald wanneer ze om 18u sluiten. En dat zijn dan nog redelijk beperkte openingsuren.
Maar 1u30 in de naopvang is niet geweldig, maar niet onoverkomelijk.
Ja het is geen ramp hé, gewoon wat zuur dat een voor ons ideale situatie minder ideaal zou worden door zo'n wijziging van de werkuren. Mijn vrouw had meteen voorgesteld dat zij wel vroeg wou beginnen, maar om iedereen gelijk te behandelen willen ze natuurlijk een alternerend schema tussen de koks. Ik heb vrienden genoeg met kinderen waar die naopvang noodzakelijk is, en de algemene teneur is toch dat zo'n heel jonge kinderen dat echt niet plezant vinden en daar gewoon wat verloren lopen.

Uiteindelijk denk ik dat voor veel mensen een vast uurrooster (van 7u-15u) wijzigen naar iets veranderlijk wel niet zo handig is.
 
Laatst bewerkt:
Hoe dat ge er met 2 niet in slaagt om minder dan 11u30 weg te zijn voor uw werk is mij een raadsel.


Wel in ons geval:
Mijn vrouw werkt in antwerpen op de italielei, da's 3h per dag in transit met de trein + tram/veloke/step
Ze moet haar 8h werken en verplicht in haar team 1h middagpauze.
Dus die vertrekt sochtends om 6h40 en is tegen 19h terug thuis.

Thuiswerk max 1 dag per week, naast haar 4/5e

Dus dan is er nog 1 iemand over.
Ik ben mééstal vrij flexibel, maar heb ook dagen dat ik om 8h diep in de limburg of de walen moet zijn en dus ook 3 a 4 uur op de baan.
Dan moet ik maken dat ik op tijd weg ben en hopen dat er geen fratsen gebeuren onderweg.

Onze kinderen gaan pas beginnen met de creche he, maar als wij onze planning nu opmaken dan krabben we ons ook in het haar.

(voor de commentaar komt: mijn vrouw doet haar job graag, heeft haar collega's graag, haat met de wagen rijden, is niet van belgische origine dus heeft de jobs niet voor het grijpen)
 
Op de school van mijn kinderen zijn er toch wel meerdere die 'sochtends om 7u in de vooropvang worden gedropt en om 18u30 uit de naopvang worden opgehaald. Hoe dat ge er met 2 niet in slaagt om minder dan 11u30 weg te zijn voor uw werk is mij een raadsel.

Maar 1u30 in de naopvang is niet geweldig, maar niet onoverkomelijk.
Onze kinderen zitten vaak 2u in de naschoolse opvang (3 en 6 jaar) en dan krijg je om 17.30u soms te horen van “Ooh ben je er al? Ik wil hier blijven spelen” :p ook voorbewaking trouwens (7.30u - 8.40u)

Soms voelen we ons daar slecht over maar die doen dat echt graag ons mannen :crazy:
En dat zijn dan wel lange dagen maarja, zal wel lukken (7.30u-17.30u)
 
Op de school van mijn kinderen zijn er toch wel meerdere die 'sochtends om 7u in de vooropvang worden gedropt en om 18u30 uit de naopvang worden opgehaald. Hoe dat ge er met 2 niet in slaagt om minder dan 11u30 weg te zijn voor uw werk is mij een raadsel.

Maar 1u30 in de naopvang is niet geweldig, maar niet onoverkomelijk.
Los daarvan zou ik knettergek worden als ik consistent om 18u30 nog niet thuis was, laat staan dat dan nog gekookt, gepoetst en voor de kinderen gezorgd moeten worden.
 
Terug
Bovenaan