Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

De zelfstandige piste is nog niet zeker. Als er tegen dan zekerheid is rond deze piste, dan word ik zelfstandig. Indien niet, dan ga ik op zoek naar een andere job.
....

Dus ja, op het forum hebben jullie hier vaak vlugger een inkijk in hoe ik mensen hun rekening begin te maken zonder dat die al uitgesproken zal worden.
De kans dat je dus binnen de 10 jaar zelfstandig bent is gewoon gigantisch klein.

Van links naar rechts

• Magda: 59 jaar. Doet al jaar en dag het secretariaat. Vrijgezel. Vrij gezellig.
  • Willemijn: 37 jaar. Afkomstig uit Nederland, maar de liefde gevolgd naar België. Komt met de bakfiets naar het werk nadat ze haar kidz Madelief en Wolf bij de Steinerschool heeft afgezet. Uitgaande facturatie
  • Jolien. 32 jaar. Boekhouding. Moet zó veel brandjes blussen en rommel opkuisen dat het niet meer leuk is, maar na haar verhuizing van het hippe stadscentrum naar het platteland was het ofwel dit ofwel voor Deloitte nog meer uren in de file staan met haar blitse Mini met fluogele zijspiegels. Baalt dat ze nu wel niet meer kan stoefen bij haar vriendinnen.
  • Gerda: 63 jaar. Uitgaande facturatie. Moederkloek. Bakt graag en neemt wekelijks haar baksels graag mee naar het werk om iedereen te trakteren. Baksels schommelen in kwaliteit, maar niemand durft er iets van zeggen, dus iedereen neemt altijd een stukje uit beleefdheid.
  • Kelly: 42 jaar. Werkt halftijds op de planning. Andere helft van de tijd doet ze de administratie van haar man die zelfstandig loodgieter is.
  • Martine: 61 jaar. Doet al jarenlang de klantenboekhouding Kent elk excuus om een factuur niet te moeten betalen. Laat zich niet onder tafel lullen Kan wel niet zonder haar halfuurlijkse rookpauze.
  • Kristel: 45 jaar. Doet personeelsadministratie en dit was haar idee. De tekst die op trui staat is de collectieve reactie van de werkvloer als ze weer eens rondkomt om te vragen wie er deze keer weer overheerlijke steeds maar dezelfde gortdroge wafeltjes wilt kopen voor de school/voetbalclub/turnclub/chiro/scouts van onzen Dylan of ons Shana'ke.
  • Britt: 25 jaar. Aankoop. Heeft in het middelbaar een paar weken stage hier gelopen en heeft nadien heeft ze van de baas -die een zesde zintuig heeft voor naïeve werknemers- een contract gekregen dat ze direct heeft getekend. Is al jarenlang aan het sparen om op een appartementje te kunnen gaan samenwonen met Dave.
  • Maarten* 35 jaar oud. Uitgaande facturatie/leveranciersboekhouding/rapportering/masterdata. Houdt het als enige man toch al een jaar of zeven tussen al die vrouwen uit. Ondanks dat hij manusje van alles is, doet hij zijn werk over het algemeen wel graag en heeft zelfs tijd over om tijdens het werk nog regelmatig op één of ander internetforum te zitten posten. Is gelukkig getrouwd, maar kijkt stiekem toch wel vaak naar Jolien. Zeker als het zomer is en korte rokjestijd. Komt alleen niet zo graag werken als de rode vlag uithangt -want al die wijven hebben dat dan tegelijkertijd. Wordt beschouwd als een bedreigde diersoort. Moet in de refter vaak geklaag over de partners van de collega's aanhoren, maar heeft langs de andere kant zo wel veel opgestoken over hoe vrouwen écht in elkaar zitten.
  • Hilde: 52 jaar. Boekhouding. Doet het al 25 jaar op haar manier en die Jolien moet niet denken dat ze mij de les moet komen spellen, puur omdat dat een universitair diploma heeft. Leeft volgens het principe: 'Een uur niet geroddeld is een dag niet geleefd.'
  • Sanne: 39 jaar: algemeen secretariaat. Valt niet veel over te zeggen. Grijze muis.

*iedere gelijkenis tussen Maarten en de schrijver van deze post is louter toeval. :unsure:
Sarcasme!

Jij mag lang leven!

Zelfstandige dunno.

Natuurlijk je kan wel extra poen scheppen.

Maar men verwacht toch altijd dat extra van u.
Van "ah ja die hebben we speciaal ingehuurd, kost geld, laat die dat maar doen!"

Moet je al heel sterk in uw schoenen staan en weten waar je mee bezig zijt.

Ik begin weer op het moment te komen dat ik het allemaal niet zie samenkomen in een project. Weer veel te veel dingen die ze allemaal in 1 keer willen veranderen, en veel te veel bottlenecks (ondermeer ik voor de analyses, maar ook de development teams zijn veel te druk bezet).

Soms gaat het ook om de prestige van een project, dat leeft soms bij ingenieurs. Ze willen kunnen zeggen op het CV: ik heb de Lange Wapper gebouwd van begin tot einde, en niet, van begint tot het werk 95% klaar was.
Georges leekens kan/kon dit in ieder geval wel zonder problemen zeggen hoor.
En had direct een andere job 😊

Edit: niet verder gelezen dan dit bericht🙈

Helicopter-moeder.
Het is het fokking vierde middelbaar Nederlands. Uw dochter heeft 8 op 10 en dan 27 op 30. U mailt mij drie keer op één dag omtrent leerstof voor het examen, terwijl dat elk jaar op dezelfde dag online komt en we dus nog samen zitten met de graad om het te fine-tunen. U hebt het inderdaad goed gezien dat ABC er niet meer inzit. Dat was leerstof vorig jaar en nu bouwen we dat op tot DEF. Dat had u niet verwacht, waarschijnlijk, dat ze vérder ging leren. Boohjah.
Er zijn bijna geen toetsen geweest? Er zijn twee toetsen geweest plus een groepswerk en een verslag te schrijven. Uw dochter heeft nog tien andere vakken waar ze ook moet voor werken, mag het nog?
Uw dochter heeft wat stress? Ja, nee, hoe zou dat nu komen? Goh…

**Ik ben al heel de week ziek, maagontsteking en SI-gewricht dat wéér kaput is. Maar moeder moet gehoord worden.

Werken met tijdsverschil tussen Belgie en Vietnam...
Zit met 3 heel grote projecten die in januari live gaan, ik en mijn collega zeggen al maanden dat alles goed moet worden ingepland omdat het anders onmogelijk wordt, en er echt niks nieuws meer bij kan.

Komt er toch nog ene af met een ander project dat ook in januari live zou moeten gaan...
Doorgestuurd naar mijn manager dat hij daar dan maar toestemming moet vragen. Manager zegt nee maar Hellsdinner kan wel meedoen aan de kickoff meeting.
Die gast die het project trekt stuurt mij nog een 5 tal keer of ik toch niet kan helpen bij het project want het is echt noodzakelijk dat het live gaat in januari (toch straf dat alles noodzakelijk is he).

Anyway, meeting ingepland, 22.00 VN time... Goed, ik join, half uur luisteren en beseffen: het had 0 nut dat ik in deze meeting zat, dit had volledig een mail kunnen zijn.

Helicopter-moeder.
Het is het fokking vierde middelbaar Nederlands. Uw dochter heeft 8 op 10 en dan 27 op 30. U mailt mij drie keer op één dag omtrent leerstof voor het examen, terwijl dat elk jaar op dezelfde dag online komt en we dus nog samen zitten met de graad om het te fine-tunen. U hebt het inderdaad goed gezien dat ABC er niet meer inzit. Dat was leerstof vorig jaar en nu bouwen we dat op tot DEF. Dat had u niet verwacht, waarschijnlijk, dat ze vérder ging leren. Boohjah.
Er zijn bijna geen toetsen geweest? Er zijn twee toetsen geweest plus een groepswerk en een verslag te schrijven. Uw dochter heeft nog tien andere vakken waar ze ook moet voor werken, mag het nog?

**Ik ben al heel de week ziek, maagontsteking en SI-gewricht dat wéér kaput is. Maar moeder moet gehoord worden.
Eindelijk nog eens een frustratie waarvan ik direct denk "Holy shit dat moet frustrerend zijn".

Werken met tijdsverschil tussen Belgie en Vietnam...
Zit met 3 heel grote projecten die in januari live gaan, ik en mijn collega zeggen al maanden dat alles goed moet worden ingepland omdat het anders onmogelijk wordt, en er echt niks nieuws meer bij kan.

Komt er toch nog ene af met een ander project dat ook in januari live zou moeten gaan...
Doorgestuurd naar mijn manager dat hij daar dan maar toestemming moet vragen. Manager zegt nee maar Hellsdinner kan wel meedoen aan de kickoff meeting.
Die gast die het project trekt stuurt mij nog een 5 tal keer of ik toch niet kan helpen bij het project want het is echt noodzakelijk dat het live gaat in januari (toch straf dat alles noodzakelijk is he).

Anyway, meeting ingepland, 22.00 VN time... Goed, ik join, half uur luisteren en beseffen: het had 0 nut dat ik in deze meeting zat, dit had volledig een mail kunnen zijn.
Da's kak dat ze geen rekening houden met uw tijdszone. Ik had vorig jaar ook een project met avondmeetings, waar die Amerikanen dan doodleuk 10 minuten small talk hielden aan het begin van iedere meeting.

Iets teveel flapuit soms..

Vandaag fysiek teammeeting.
N+2 komt de ruimte binnen met de woorden "Guys ik ga de meeting leiden vandaag, X heeft laten weten dat hij er niet bij kan zijn wegens ziekte, hij is door zijn rug gegaan"

Mijn opmerking "Allè dan heeft die toch een ruggengraat" kwam er iets te vlot (en aangezien de koffie bij een collega 3 stoelen verder aan zijn neus uit kwam) ook te luid eruit.
Benieuwd of ik nog een telefoontje krijg hierover, allesinds nie aangesproken na de meeting 😅

Helicopter-moeder.

Haha, doet me denken aan een oude baas van mij. Die nam tijdens de examens minstens een paar dagen verlof om zijn dochter te helpen studeren.

Terug
Bovenaan