Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Daarstraks een iets of wat 'boze' mail + ook nog eens bijkomende telefoon gehad van het werk. Ik moest blijkbaar dringend een document doorsturen vóór 30 november. Het was blijkbaar al de derde mail die ze mij hieromtrent hebben gestuurd. Sidenote: die eerste twee mails hebben ze gestuurd tijdens mijn verlof, waarvan ik het merendeel in het buitenland zat. Logisch dat ik daar dan niet op reageer lijkt me. De derde mail heb ik deze morgen zien binnenkomen en daar heb ik binnen het uur op geantwoord met het document in kwestie.

Als wij een mail sturen voor iets wordt daar doorgaans pas na enkele weken of zelfs niet op geantwoord, maar als zij iets sturen en we antwoorden niet meteen gaan ze hun toon wat aanpassen. :laugh:

handtekening van een collega van de global org..

firstname, lastname
Pronouns: She/Her
product manager bla bla...

gaan ze daar nu ook al met die woke stuff beginnen? 't is wel iemand uit San Francisco, mss leeft dat daar meer?

Al steek je je piemel in een rioolbuis of een hond. I don't care.

Tis altijd 'geen sex talk' en 'geen politics'. Maar als ze vegan of trans of whatever zijn, moet het nodig in het gezicht gewreven worden.

Heel misschien is het een passive/aggressive iets tegen de pronoun thingie ??

Al steek je je piemel in een rioolbuis of een hond. I don't care.

Tis altijd 'geen sex talk' en 'geen politics'. Maar als ze vegan of trans of whatever zijn, moet het nodig in het gezicht gewreven worden.

Heel misschien is het een passive/aggressive iets tegen de pronoun thingie ??
Pronouns hebben dan ook niks te maken met seksuele orientatie of politics maar bon.
Zoveel agressie voor één lijntje in een signature zeg.
"Woke", grootste overgewaaide kutwoord ooit ofzo.

Ik heb afgelopen vrijdag op mijn werk de grote werkdruk aangeklaagd.
Baas: "Dat is omdat je niet genoeg delegeert. Je moet meer projectsupports en projectingenieurs inschakelen."

Ik ben hier net mijn werkdag aan het voorbereiden voor morgen en check de feedback die ik de laatste keer heb teruggekregen van één van mijn collega's. Feedback die ik morgen nodig heb. Resultaat: Ondermaatse kwaliteit afgeleverd en een budget van mijn project opgebruikt dat nooit aan dat ene taakje kon besteed zijn.

Dus nu moet ik nog last-minute het zelf bekijken en voor de volgende keer op voorhand definiëren hoeveel uur ze aan dat taakje mogen besteden. Maar:
A) Dat (delegeren, nodige input voorzien, aantal uur tijdsbesteding) op zich kost ook weer tijd
B) En dat aantal uur tijdsbesteding kan ik ook niet correct inschatten zonder eerst de kwaliteit van de input te controleren

*zucht*

Als je niet leert delegeren, ga je ook nooit groeien of "zwaardere" functies kunnen opnemen. Niet te onderschatten leer punt dus.

Maak en vorm je eigen teams rondom je heen; dat help.

Pronouns hebben dan ook niks te maken met seksuele orientatie of politics maar bon.
Zoveel agressie voor één lijntje in een signature zeg.
"Woke", grootste overgewaaide kutwoord ooit ofzo.

Ik ken geen enkele hetero die ooit 1 seconde heeft wakker gelegen van pronouns, maar goed.

Ik zal in mijn signature zetten "ochtendrukker", moest het iemand ooit 1 fluit interesseren. Kunt beter proactief communiceren.

Lees deze onzin eens: https://uwm.edu/lgbtrc/support/gender-pronouns/ (don't mind dat het onder LGBTQ resource center zit, dat heeft niks met seksuele orientatie te maken) Aleja, ik vind het onzin (Als dat nog mag), voor ik hier weer gebanned word.

Ik ken geen enkele hetero die ooit 1 seconde heeft wakker gelegen van pronouns, maar goed.
Ik zal in mijn signature zetten "ochtendrukker", moest het iemand ooit 1 fluit interesseren. Kunt beter proactief communiceren.

Lees deze onzin eens: https://uwm.edu/lgbtrc/support/gender-pronouns/ (don't mind dat het onder LGBTQ resource center zit, dat heeft niks met seksuele orientatie te maken) Aleja, ik vind het onzin (Als dat nog mag), voor ik hier weer gebanned word.
Bedankt om mijn punt te maken voor mij. Cisgender hetero's hoeven nooit van iets wakker te liggen omdat de hele wereld basically gecatered is naar jullie noden en wensen. Stel dat mensen je elke dag zouden aanspreken als vrouw terwijl je dat niet bent, benieuwd hoe grappig je dat zou vinden.

Maar holy shit, zo triggered zijn dat iemand een zinnetje in haar signature zet. Welk verschil maakt het in uw leven? Juist, geen.
Maar gewoon de gedachte dat je iemand anders zijn/haar/whatever leven misschien iets gemakkelijker kunt maken met zoiets "onnozel" zou al genoeg moeten zijn imo.

En het is niet dat ik ergens sta te toeteren met mijn pronouns ofzo. Gewoon dat mensen daar zo'n aanstoot aan kunnen nemen vind ik echt zo eigenaardig.

Bedankt om mijn punt te maken voor mij. Cisgender hetero's hoeven nooit van iets wakker te liggen omdat de hele wereld basically gecatered is naar jullie noden en wensen. Stel dat mensen je elke dag zouden aanspreken als vrouw terwijl je dat niet bent, benieuwd hoe grappig je dat zou vinden.

Maar holy shit, zo triggered zijn dat iemand een zinnetje in haar signature zet. Welk verschil maakt het in uw leven? Juist, geen.
Maar gewoon de gedachte dat je iemand anders zijn/haar/whatever leven misschien iets gemakkelijker kunt maken met zoiets "onnozel" zou al genoeg moeten zijn imo.

En het is niet dat ik ergens sta te toeteren met mijn pronouns ofzo. Gewoon dat mensen daar zo'n aanstoot aan kunnen nemen vind ik echt zo eigenaardig.

Je moet niet zo binair denken in 'wij' vs 'jullie'.

Wie is er nu triggered ?

Mensen mogen dingen toch nog onnozel vinden?

Laatst bewerkt door een moderator:

Is het punt niet eerder: als het voor anderen geen verschil zou mogen maken (sic), waarom zou het voor non-binairen dan wel een verschil mogen maken?

Ik ben zelf ook compleet ongeïnteresseerd naar iemands geaardheid, laat staan naar hoe iemand zich meent te moeten identificeren, maar CV's/motivatiebrieven waar die zaken expliciet opgenomen staan, benader ik ook met de nodige achterdocht. Niet omwille van het gegeven (dat is wat het is, as said, I don't care), wel omwille van de ervaring dat mensen die daar mordicus mee willen uitpakken ook vaak diegenen zijn die daar gewoon veel te veel fuzz over gaan maken (in die zin dat het alle andere gaat overheersen). Niet bepaald het type dat je in een team wil hebben, denk ik dan.

Heb zo ooit een selectiegesprek na nog geen 5 minuten afgebroken, omdat de dame in kwestie letterlijk zei "ik val op vrouwen, daar heb je dus maar best geen probleem mee". Niet alleen is dat gegeven compleet irrelevant voor de functie, als dat je bijna eerste zin is, dan voorspelt dat niet veel goeds naar teamplay.

Triggered zijn is hier dus niet zozeer het issue lijkt me; weten dat er aan de andere kant veel kans is op een vlotjes triggered persoon des te meer. Het is zichzelf upfront reduceren tot dat hokje, terwijl hokjesdenken net datgene is waar ze ook weer vanaf willen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat jullie er te veel achter zoeken. Bij ons zijn er een heleboel mensen die dat in hun signature hebben staan en dat zijn echt geen mensen die je doorgaans als "woke warriors" zou beschouwen. Ze willen gewoon wat solidariteit tonen met mensen waarvoor die pronoun wel belangrijk is en het op die manier mee normaliseren dat iemand dat zelf mag aangeven. Als iemand zover zou gaan om mensen te weren in een sollicitatieproces omdat ze een pronoun in hun signature vermelden, dan zou ik dat absurd vinden.

Ik heb het niet in mijn signature staan en de enige reden daarvoor is een zekere lafheid, omdat ik vrees dat er op mijn werk ook een boel mensen gaan zitten die een reactie zoals velen hier zouden hebben van "ochot, daar is er weer ene".

En dan het "als iemand vegan of trans is, moeten ze daar altijd mee uitpakken". Ofwel werk je samen met karikaturen, of je let gewoon veel te hard op iedere referentie omdat het je irriteert. Ik zit al een hele week in meetings met Amerikanen die bezig zijn over hun "turkey high", het kan me geen barst schelen.

Jij bent triggered omdat wij snowflakes met pronouns in de signature door de mangel halen (ik doe dat ook gewoon op de werkvloer zelf trouwens, niet gewoon hier 'grote mond') en door het woord woke. Ja, dat is een politiek statement door dat in uw signature te zetten.

Ik snap het niet. Ik mag me daar dus niet aan ergeren? En als ik me daar aan erger is dat een ergernis voor iemand anders. Wat maakt uw ergernis belangrijker dan de mijne?

Ik snap het niet. Ik mag me daar dus niet aan ergeren? En als ik me daar aan erger is dat een ergernis voor iemand anders. Wat maakt uw ergernis belangrijker dan de mijne?
Ik denk niet dat jouw "ergernis" op zich voor die reactie gezorgd heeft, wel de reactie(s) van anderen.
Als ik lees dat het een vrouw is die "she/her" aangeeft, zou ik veeleer denken aan "bedrijfsbeleid" of "die gaat voor de duidelijkheid" dan
"Godverdomme, moeten ze nu per se continu hunne wokeshit door onse strot duwen?!?" Maar bon.

Ik denk niet dat jouw "ergernis" op zich voor die reactie gezorgd heeft, wel de reactie(s) van anderen.
Als ik lees dat het een vrouw is die "she/her" aangeeft, zou ik veeleer denken aan "bedrijfsbeleid" of "die gaat voor de duidelijkheid" dan
"Godverdomme, moeten ze nu per se continu hunne wokeshit door onse strot duwen?!?" Maar bon.

"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."

Veel duidelijker dan haar naam en bedrijfsfoto kan wel bijna niet. Ik ben het vrij zeker dat het een madam is.

Wat maakt het in een professionele setting ook uit of het een man vrouw eend giraf of whatever is.

3/4 van waar ik mee samenwerk heb ik nog nooit gezien, heeft een naam waar ik zelfs niet van weet wat de voornaam of familienaam is.

Wat moet er exact verduidelijkt worden met "she"? Wat is de relevantie? 0,0

Ik zucht dan eens, haal mijn schouders op en bemerk dat ik een oude oude oude man ben geworden.

waarbij ik mij gelukkig prijs dat dit het ergste is dat mij zou kunnen frustreren. Voor de luxebeesten die wij zijn.

Terug
Bovenaan