Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Dat mijn vereiste fysieke aanwezigheid in Nederland tot een minimum moest beperkt worden
Ik hoop dat je hier een specifieke hoeveelheid op "tot een minimum" hebt geplakt

De enige promotie die hier heeft plaatsgevonden is mijn promotie tot "mac-bc fix-it-all" voor hetzelfde loon.
Hier had je perfect een loonsverhoging kunnen forceren. Je weet dat ze je nodig hadden. Even zeggen "Heren, dit is een hele hoop extra verantwoordelijkheid. Ik zie dit enkel zitten als die ook samen komt met een mooie extra verloning", was echt niet slecht geweest.

Ontslag is voor de mensen nooit leuk/een zegen
Unieke situatie, maar een kennis van me is net ontslangen en door verschillende redenen moet ze 2,5 jaar uitbetaald worden. Zag haar dit weekend en ze is enorm blij! Zeg nooit nooit.

Unieke situatie, maar een kennis van me is net ontslangen en door verschillende redenen moet ze 2,5 jaar uitbetaald worden. Zag haar dit weekend en ze is enorm blij! Zeg nooit nooit.
Mijn broer hebben ze ook (een hele tijd geleden weliswaar al) buiten gekegeld bij z'n WG na wat jaren (wss niet zo toevallig net na een verlengde afwezigheid, mor soit).

Die was maar al te happy gezien welke ontslagvergoeding ze hem gingen uitbetalen (was op de fabrieksvloer, dus denk niet dat ze daar veel vragen om 'uw opzeg uit te doen').
Hij had al werk van buiten z'n werkuren in 't fabriek, dus dat gewoon fulltime gaan doen ipv 'er naast'.

Gisteren namiddag 3 van de 4 klanten die niet zijn komen opdagen op hun afspraak zonder afbellen of berichtje.
Alle 3 professionelen, je zou toch denken dat bedrijven beseffen hoe kl*** het is al je een afspraak hebt en niemand komt opdagen.

Gisteren namiddag 3 van de 4 klanten die niet zijn komen opdagen op hun afspraak zonder afbellen of berichtje.
Alle 3 professionelen, je zou toch denken dat bedrijven beseffen hoe kl*** het is al je een afspraak hebt en niemand komt opdagen.
Der is een reden waarom er zo veel ‘no-show-fees’ worden aangerekend hè. Ik vind zoiets ook totaal onbegrijpelijk.
Niks laten weten is ook gewoon direct je ramen ingooien voor de toekomst.

Ik hoop dat je hier een specifieke hoeveelheid op "tot een minimum" hebt geplakt

Hier had je perfect een loonsverhoging kunnen forceren. Je weet dat ze je nodig hadden. Even zeggen "Heren, dit is een hele hoop extra verantwoordelijkheid. Ik zie dit enkel zitten als die ook samen komt met een mooie extra verloning", was echt niet slecht geweest.

Daar wordt aan gewerkt.

Ik snap de mensen niet die klagen in dit land over "ontslagen worden" met een jobmarkt zoals de huidige. Al zoveel zotte verhalen gehoord over doorbetaald worden zonder te moeten werken, gouden handdrukken, gouden parachutes, vervroegd pensioen, ... :love2: :love2: Ik zou er echt enorm veel deugd van hebben om momenteel ontslagen te worden. Eindelijk wat rust.

Jammer genoeg ben ik een veel te trouwe werknemer om ooit ontslagen te zullen worden. Ik zal altijd moeten werken om geld te verdienen. Afgestraft voor mijn goede werkethiek.

twijfelend of het een ergernis is of ne glimlach, want ik heb mij wel een kriek gelachen, maar ook wel gedacht: holy fuck tgaat niett goed met de kerel en dit kost de firma een fortuin aan manuren de dees allemaal gaan lezen en bespreken.

jonge collega stuurt ne mail gisterenavond, moet 2 jaar van het school zijn max.
Echt wappiestijl om het een naam te geven, ik durf em niet te quoten maar echt

"we moeten beginnen SAMEN werken ipv TEGEN te werken, SAMEN maken we de firma en onze wereld BETER, stop met zweven in de MATRIX en land in het echte leven"
"Ik schrijf dit uit de grond van mijn hart dat enkel blijft slaan omdat ik voel dat dit juist is voor mij en zal blijven pompen tot mijn doel op deze aarde behaald is"

Om dan te eindigen met "ja ik was in het begin van het jaar opgesloten door "professionals" in een "gekkenhuis" omdat ik een "psychose" had, heb mezelf van kant proberen maken maar de riem van ons moeder haar handtas is gebroken"

Met een bijlage met nen hoop foto's van mensen "bedankt jij voor dit en deze momenten"
Mensen die wellicht nooit gevraagd hebben om getoond te worden aan de 40 man die hij gemaild heeft (en die mail word sowieso geforward binnen de firma van een paar 100 man)

Ondertussen gehoord dat ze hem vandaag wel met nen taxi naar huis hebben laten voeren want dat hij zelf aangaf in de war te zijn.
Zonde voor de kerel maar wat was dat.

In mijn jeugd 2 kameraden in de psychatrie weten belanden met psychoses door welicht wat aanleg (twaren broers) in de genen en een zekere overdaad aan drugs en het zou mij niet verworderen moest dat bij hem ook het geval zijn.

Mijn broer hebben ze ook (een hele tijd geleden weliswaar al) buiten gekegeld bij z'n WG na wat jaren (wss niet zo toevallig net na een verlengde afwezigheid, mor soit).

Die was maar al te happy gezien welke ontslagvergoeding ze hem gingen uitbetalen (was op de fabrieksvloer, dus denk niet dat ze daar veel vragen om 'uw opzeg uit te doen').
Hij had al werk van buiten z'n werkuren in 't fabriek, dus dat gewoon fulltime gaan doen ipv 'er naast'.

Is altijd specifiek aan de persoon, zijn/haar karakter, sector waarin tewerkgesteld etc.
Aan de band staan bij Caterpillar in Charleroi en op straat komen te staan, zelfs met stevige opzeg, geen cadeau ginder in Wallonië hoor.

Ik snap de mensen niet die klagen in dit land over "ontslagen worden" met een jobmarkt zoals de huidige. Al zoveel zotte verhalen gehoord over doorbetaald worden zonder te moeten werken, gouden handdrukken, gouden parachutes, vervroegd pensioen, ... :love2: :love2: Ik zou er echt enorm veel deugd van hebben om momenteel ontslagen te worden. Eindelijk wat rust.

Jammer genoeg ben ik een veel te trouwe werknemer om ooit ontslagen te zullen worden. Ik zal altijd moeten werken om geld te verdienen. Afgestraft voor mijn goede werkethiek.
Is echt persoonlijk hoor, er zijn ook veel mensen die moeilijk "verandering" kunnen verteren.

Ik krijg meer en meer out of office automatic replies van collega's die dat gewoon op het einde van iedere werkdag tot de volgende ochtend instellen.

Ik snap dat ze dat doen omdat we met veel tijdszones zitten, maar voor dringende zaken mail je toch al niet. En in Teams zet je je gewoon offline na je werkuren. Nu krijg ik elke dag een boel out of offices die ik moet beginnen lezen om te zien of ze effectief voor langere tijd out zijn. :thinking:

Ik krijg meer en meer out of office automatic replies van collega's die dat gewoon op het einde van iedere werkdag tot de volgende ochtend instellen.

Ik snap dat ze dat doen omdat we met veel tijdszones zitten, maar voor dringende zaken mail je toch al niet. En in Teams zet je je gewoon offline na je werkuren. Nu krijg ik elke dag een boel out of offices die ik moet beginnen lezen om te zien of ze effectief voor langere tijd out zijn. :thinking:
Goh, ik heb zelfs collega's die hun out of office zetten voor hun lunch pauze.

Vorige week toevallig de belachelijkste auto-reply ooit gekregen (tis geen frustratie maar nu we toch over zo'n zaken bezig zijn):

Beste,

Dank je voor jouw bericht.

Door de drukke periode waarmee kan het wat langer duren dan normaal eer je een antwoord ontvangt op jouw interessante vraag.

Dank je voor het begrip.

Met vriendelijke groeten,

Dit is dan de fleet afdeling van een bedrijf van meer dan 1.000 man personeel hé :rofl:

Wanneer gebruiken jullie dan wel een out of office, zowel voor interne als externe

Interne kunnen in mijn agenda kijken waarin ik duidelijk vermeld of ik verlof heb, of thuis werk.

Ik zou een out of office kunnen zetten op woensdag omdat ik dan ouderschapsverlof heb, maar ik heb geen functie/opdracht dat iets onmiddellijk moet opgelost worden en niet kan wachten tot later

Als in op verlof ben zet ik wel een out of office in.

Wanneer gebruiken jullie dan wel een out of office, zowel voor interne als externe

Interne kunnen in mijn agenda kijken waarin ik duidelijk vermeld of ik verlof heb, of thuis werk.

Ik zou een out of office kunnen zetten op woensdag omdat ik dan ouderschapsverlof heb, maar ik heb geen functie/opdracht dat iets onmiddellijk moet opgelost worden en niet kan wachten tot later

Als in op verlof ben zet ik wel een out of office in.
Bij verlof of moest ik langere tijd ziek zijn maar dat is nog nooit gebeurd.

Bij ziekte ook wel nu ik erover nadenk.
En in theorie in een internationale omgeving als er verlofdagen zijn die niet voor iedereen gelden. Hier in noorwegen is het bijvoorbeeld van woensdag tot maandag rond pasen. Dus dan zette ik toen ik bij HPE werkte een out of office, maar voor kerstmis niet want dat weet "iedereen"

Ik vergeet de mijne vrijwel telkens in te stellen. Zo van 'ik doe dat wel aan het einde v/d dag, voor mijn verlof effectief begint', maar dat komt er dan niet meer van.
Dus meestal is het dan zo dat ik in verlof ben zonder dat in te stellen.
Ik neem al 15 jaar veel te weinig verlof op, maar da's een ander discussie. :sneaky:

Nuja, ik zit dan ook niet echt op een positie dat ik noodzakelijk zoveel e-mail communicatie krijg. Al zeker van externen die dan niet weten wie van het team in verlof is.
Want van de project teams die op lang lopende projecten zitten weten de klanten ook wel wat de vakantieplanning is (ale soit, men weet wat de globale planning is en vakantieplanning v/d mensen is daar een onderdeel van).

Een probleem op de appratuur van een gsm mast,

Opdracht gehad deze te vervangen, haal wisselstukken uit het rek, blijken deze ook defect te zijn, wil ik hier vertrekken. Vastgereden met de wagen 😭

Terug
Bovenaan