Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Collega binnen ons team die eerst tijdens Halloween met het voorstel kwam om ons allemaal te verkleden op kantoor, en nu met het voorstel komt voor een secret santa.

Al die dingen interesseren me nu eens niets.
Ik doe daar straight-up nooit aan mee.

Ten minste zijn ze nog niet afgekomen met full-blown verkleden, maar hier is het stoeme truien dag etc.
Als het op een van m'n thuis dagen is kom ik er al zeker niet speciaal voor naar kantoor & als ik op kantoor ben dan trek ik het mij gewoon niet aan. Doen wat men niet laten kan, maar laat mij vooral gerust.

Vandaag wéér 2 mensen uit een meeting room moeten zetten omdat die gewoon ergens gaan zitten zonder te kijken of het al gereserveerd is. Of nog erger: wel kijken, maar hopen dat je niet assertief genoeg bent om iets te zeggen. En u dan nog ambetant doen voelen omdat je hen niet laat zitten. :rolleyes:

Vandaag wéér 2 mensen uit een meeting room moeten zetten omdat die gewoon ergens gaan zitten zonder te kijken of het al gereserveerd is. Of nog erger: wel kijken, maar hopen dat je niet assertief genoeg bent om iets te zeggen. En u dan nog ambetant doen voelen omdat je hen niet laat zitten. :rolleyes:
Ik ben soms wel de dader van die praktijken, maar gewoon als ik plots een teams-call heb. Dan ga ik natuurlijk wel direct weg als iemand anders binnenkomt.

Ik ben soms wel de dader van die praktijken, maar gewoon als ik plots een teams-call heb. Dan ga ik natuurlijk wel direct weg als iemand anders binnenkomt.
Als ik een plotse teams call heb, dan neem ik op aan mijn bureau of zet ik me even in de cafetaria. 🤷‍♀️

Ik vind dat echt vervelend omdat het niet eenmaal per week is, maar de laatste tijd steeds meerdere keren per dag dat ik op kantoor ben... Als iemand eens écht dringend een meeting room zoekt, mogen ze ook gewoon zeggen "hey ik heb een ruimte nodig, kan ik met jou wisselen?" en dan zet ik me wel in de cafetaria, maar nu komt het heel vaak over als een boel mensen die zichzelf te belangrijk vinden om de planner te gebruiken. Het zijn ook altijd dezelfden. 😬

Het is vooral ambetant omdat ik dingen op mijn scherm moet delen, en dat gaat niet goed op een klein laptop scherm. Dan is het dubbel zo enerverend dat je ze daar in een meeting room met 2 schermen ziet zitten, terwijl ze vanop hun laptop scherm zijn aan het werken. -_-

Collega binnen ons team die eerst tijdens Halloween met het voorstel kwam om ons allemaal te verkleden op kantoor, en nu met het voorstel komt voor een secret santa.

Binnenkort foute kersttruiendag. :woohoo:

Foute-kersttruiendag-2017.jpg

Misschien als ik ooit mijn doel heb bereikt op vlak van inkomsten/carrièreprogressie dat ik mij wel stort op zulke onzin. 45 jaar oud, vast geroest op mijn positie, niks meer te verliezen. Lekker naar kantoor komen verkleed als Elvis en stiekem whiskey lurken.

Dat zijn van die zaken die ge enkel maar kan doen als ge met alles behalve werken bezig zijt. Leuk als ge dat kunt doen, alle repsect voor maar hou uw onzin voorlopig maar bij.

Ik draag die truien tijdens de kersperiode zonder dat daar iets voor onder de collega's wordt afgesproken :unsure:
Ik vind da wel gezellig :smile: en nee geen LinkedIn posts :crazy:

Terug
Bovenaan