Veel mensen gaan de redenering nemen ‘ja, maar als je goed aan het werk bent, moet je nergens mee inzitten’, maar bij ons op school doen ze nu flitsbezoeken. In de les vijf minuten binnenkomen en na een aantal van deze bezoeken een terugkoppeling (vanuit een ‘ondersteunende’ en ‘positieve’ plaats). Normaal krijg je sowieso een paar bezoeken, volledige lessen van een verantwoordelijke per jaar of graad of directie en dan een vakcoach en eventueel een inspecteur (afhankelijk van vak). Die zijn altijd wel aangekondigd en daar kan je dus op voorbereiden.
In mijn specifiek geval heeft een van mijn vakken zijn eigen inspecteur, dus ik krijg dit jaar al twee maal de graad-directie maal twee want twee graden, twee vakcoaches, de aanvangscoach en de inspecteur. Dat zijn al 8 lesbezoeken. Met die blitzen er bij, voel ik dat toch redelijk zwaar. Ik heb sowieso nog steeds voor elke les faalangst/paniek (gzd voor Xanax). Ik heb nu Covid, mottig genoeg om wat te switchen in lesonderwerpen en deze week te focussen op onderwerp lezen en mindmap maken, vrij zelfstandig dus. Maar als ze dan binnenkomen, ben ik dan een lege doos?
Het is mijn persoonlijke schrik/ervaring, ik weet dat ik hier geen algemeenheden aangeef.