Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Scoodle van Plantyn dat of half het handboek niet wil laden of midden een sessie zegt dat de account blocked is en geen unblock mail stuurt binnen een uur. Dan gebruiken ze een Vlaamse databank voor allerhande beeld- en geluidsfragmenten - wat op zich erg handig is - maar daar kan je niet aan zonder stamboeknummer of itsme. Op zich heb ik geen probleem met een account moeten maken, zeker niet, maar je zou toch denken dat iets wat als leerhulp moet doorgaan geen hoepels nodig heeft. Je kan de fragmenten wel gaan inbrengen in documenten en heel de reutemeteut maar maak dat toch gewoon toegankelijk voor iedereen genre Youtube. Kweenie hoeveel leerlingen die haken al af als je afkomt met ‘registreer je vooraleer je twee minuten kan luisteren naar James Cooke over douchen’.

Hier zo een post zien passeren met een halve Oscar speech omdat hij 3000 connecties had bereikt. Met bijhorende raket en vuur emoji's natuurlijk :sarcastic:

Met een raket en vuur zou ik wel weten wat te doen met zo'n profielen :devilish:

Maar het is inderdaad erg geworden. Inclusief types die Linkedin volspammen met hun selfies - inderdaad precies Facebook 2...

Verbaasd jullie dat dan? Elke social media wordt uiteindelijk een monster. Het enige positieve aan LinkedIn zijn de vacatures en snelle communicatie met recruiters.

Temperatuur op kantoor die flirt met de 30°. Collega's die ook de ramen openlaten want "DaN is Er EEn ''''''fRIs''''' WinDJe "of "AnDeRS kOmT Er HieR gEEn zUUrsTOf BinNEn!!!" :sop:

Mail sturen naar X

"ik ben out of office, indien dringend graag Y contacteren"

Mail naar Y sturen

"ik ben out of office, indien dringend graag X contacteren"

:crazy:

Ik snap niet echt waar jij het idee haalt dat het ooit anders geweest is
In zekere zin is dat idd altijd zo geweest.
Maar we komen van een betere tijd ja.

(Als we teruggaan tot Daens, of de leenheer. Toen was het idd niet beter nee.)

Maar iemand met capaciteiten werd wel gedragen binnen het bedrijf.
Men had oog voor de werkvloer en voor het eindproduct.

Men komt van bedrijven met een brede basis, met maar enkele directeurs aan de top. Een piramide.
Mensen die doorgroeiden, waren diegenen die vaak brede kennis hadden opgedaan in het bedrijf.

Dat is allemaal naar de achtergrond verschoven.
Een bredere top, en zoveel tussenlagen, die duidelijk geen interesse/voeling meer hebben in/met de vloer en het eindproduct.
Geen appreciatie voor de mensen die de boel nog rechthouden. Die zullen gewoon wegverzuren.
Show verkopen en wegblijven van de echte problemen. En laat het maar ontploffen, op naar het volgende in geval van.

Een beetje sarcastische tekst, maar vat het wel goed samen:

In zekere zin is dat idd altijd zo geweest.
Maar we komen van een betere tijd ja.

(Als we teruggaan tot Daens, of de leenheer. Toen was het idd niet beter nee.)

Maar iemand met capaciteiten werd wel gedragen binnen het bedrijf.
Men had oog voor de werkvloer en voor het eindproduct.

Men komt van bedrijven met een brede basis, met maar enkele directeurs aan de top. Een piramide.
Mensen die doorgroeiden, waren diegenen die vaak brede kennis hadden opgedaan in het bedrijf.

Dat is allemaal naar de achtergrond verschoven.
Een bredere top, en zoveel tussenlagen, die duidelijk geen interesse/voeling meer hebben in/met de vloer en het eindproduct.
Geen appreciatie voor de mensen die de boel nog rechthouden. Die zullen gewoon wegverzuren.
Show verkopen en wegblijven van de echte problemen. En laat het maar ontploffen, op naar het volgende in geval van.

Een beetje sarcastische tekst, maar vat het wel goed samen:

Die op het eind van de week/maand een rapport met cijfertjes krijgen en zich enkel daarop baseren...

Het is een sekte...

f0b5lazc0pmb1.jpg

:laugh:

Die op het eind van de week/maand een rapport met cijfertjes krijgen en zich enkel daarop baseren...
Het is erg.

Onlangs nog een verhaal gehoord, van 1 van de operators van toch een vrij gekend bedrijf.

Men vindt al weinig volk, dat is 1.
Maar veel volk dus gaan lopen ook. Beide shiften zijn ondertussen zwaar onderbezet, alles draait gewoon in de soep ook.

Bazen trekken zich nergens iets van aan, en hebben helemaal de kennis niet.
Vindt men een goede werkkracht, soigneert men die niet, is men verbaasd dat die gaat lopen.
Had nog steeds zijn vast contract niet, terwijl het al lang was beloofd. Dus ribbedebie.

Oppervlakkigheid uitspelen, geld cashen, de vloer laten rotten, en als het moet op tijd elders zitten, voor mss zelfs meer centen.

Al vaak zulke verhalen gehoord ondertussen.

Zo stort alles geleidelijk aan in.

Bazen lachen u gewoon uit als je met problemen afkomt.
"Ha, ah ja, is dat zo? Kan je dat dan niet oplossen?"
Daar moet je het mee doen. Zo werkt het niet.

Maar wie enige talenten heeft. En het gaat gauw rond dat je capaciteiten hebt.
Je wordt gauw de shitvic van het fabriek.
En er zal maar weinig tegenover staan, tenzij steeds meer werk. "Die kan dat!"

Laatst bewerkt:
Da’s nu al de vierde keer op twee weken dat mijn sleutel weer niet meer werkt. Ook zo idioot dat het ene gebouw een soort button sleutel heeft en de andere een gewone badge. Is toch eenvoudig genoeg om op elke deur eenzelfde spellement te zetten. En dan ook nog per ‘soort’ lokaal iets anders. Maar een ooit technisch lokaal dat nu klas is, heeft wel nog altijd speciale toestemming op de sleutel nodig. Nodeloos is weer het ‘sleutel’woord voor het onderwijs.

En is het voor een bordboek écht nodig dat ik behalve een authenticator ook nog itsme moet gebruiken?

Iets afgestemd krijgen dat eens tussendoor moet gebeuren met een beetje downtime.
Gohoho.

Voor iets wat klik op de knop is, en 5 minuten duurt.

Alleen duurt een middagpauze op zijn overheids minstens 1,5 uur en is geen kat bereikbaar die tijd.

Marge genoeg zou je denken tijdens dat interval. Geen kat die dan iets doet.

Maar nee. Netjes alles afgestemd krijgen en een tijdstip afspreken.

Laatst bewerkt:
Een nietsbetekende frustratie want uiteindelijk maakt het niks uit maar gewoon uit principe...

zoals sommige wel weten heb ik begin juli mijn ontslag gekregen wegens herstructurering (ondertussen het gevoel dat er meer aan de hand is maar bon, doet er niet toe)

met sommige van mijn klanten werk ik dus al 7 jaar samen. Gisteren was één van mijn belangrijkste klanten op bezoek voor een meeting hogerop. Er werd mij de dag ervoor specifiek gevraagd of ik zelf mijn "vertrek" wou meedelen of dat zij dit mochten doen. Gezegd dat ik het wou doen want ik ken die mensen dus al vele jaren.

Door de drukte heb ik ze niet echt kunnen spreken, enkel snel 's avonds een afscheid waarbij mijn klant zei dat het jammer is dat ik beslist heb om de firma te verlaten voor een nieuwe uitdaging desondanks de pogingen om mij hier te houden.

wtf :wtf:

ergens snap ik het wel, saving face zeker... En geen onrust creëren maar voelt wel zeer zuur aan.

Er wordt een vergadering gepland, soort van managementoverleg. Ik check den agenda: compleet leeg. Ook weer typisch, in het beste geval merk je dat die 10 minuten op voorhand "plots" is gevuld.

Blijkt dan dat die vergadering dan over één specifiek iets gaat waarover je best uw brein efkes laat sudderen om ideeën te bedenken, evt. eens over babbelen met collega's om hun gedacht te geven. Maar nee, dat wordt daar zonder uitleg of agenda of tafel gesmeten "spuw maar eens uw ideeën".

Je moet weten, de discussie in kwestie wordt zowat jaarlijks eens op tafel gesmeten. En telkens opnieuw ontspint dan hetzelfde gesprek. En telkens opnieuw is er geen duidelijke eindconclusie.

En zo gaat dat hier elke keer opnieuw. En maar met werkgroepjes vergaderen over een betere vergadercultuur. Daar gaat weinig aan veranderen als zelfs iets basic als een agenda en voorbereidingstijd niet op orde zijn.

Swat, ik heb vanavond een doktersafspraak wegens vollen bak burn/bore-out symptomen.

Laatst bewerkt:
Gemerkt dat mijn interne rol niet overeenstemt met wat ik effectief doe in mijn job (volgens die 'rol descriptie' zou ik in een compleet ander team zitten lolwut).

Ernaast ook een tabel gevonden van promoties/titels die gelinkt zijn aan mijn interne rol.. blijkt dat ik volgens dat model al aan mijn maximum zit, en dus niet meer kan promoveren...
Daar hebben ze dan miljoenen voor betaald aan externe consultants om zo'n model uit te vinden

Gelukkig is mijn baas extreem goed dus gaat die mij zeker helpen om dat opgelost te krijgen, want senior management zal enkel naar wat spreadsheets kijken wanneer de promoties worden uitgedeeld :unsure:

Terug
Bovenaan