Holocene
Well-known member
"I work on an airplane while you watch Netflix. Here's 10 ways you can be as insufferable as meAgree?

"Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
"I work on an airplane while you watch Netflix. Here's 10 ways you can be as insufferable as meAgree?

""Samen met dit team toppers hebben we enorme stappen in dit project gezet en tillen we de digitalisering van blablabla naar een hoger niveau. Kudos aan x, y en z voor de vruchtbare samenwerking."LinkedIn.
WhAt Do YoU pReFeR
= WFH
= Office
= Hybride
Etc etc
"I work on an airplane while you watch Netflix. Here's 10 ways you can be as insufferable as me"
1,5 miljoen cash dat nu op termijnrekeningen staat a rato 3, ..% bruto
Pre-corona zat ik pretty much al 2 jaar 4-5 dagen in de week in BXL. Met die andere dagen ingevuld bij andere klanten regio's A'pen & kust.De mentaliteit van sommige werkgevers.
Mijn huidige klant ligt in Oost-Vlaanderen, ikzelf woon in Antwerpen centrum. Ik run een marketingafdeling en 90% van mijn werk is digitaal.
Thuiswerk? No way, niet aan denken. WAAROM? Ik en een andere collega zijn de hele dag mentaal al aan het opzien tegen de file die ons ongetwijfeld een anderhalf uur gaat laden rijden over minder dan 20km. Maar om mij gewoon op mijn gemak 'smorgens achter mijn pc te laten zetten en dan 's avonds op mijn gemak terug af te sluiten om exact hetzelfde werk te doen, al is het maar 1-2 dagen per week, nee dat kan niet.
Als dit contract afgelopen is gaan we toch even onderhandelen. Of WFH komt er in, of ze vinden maar iemand anders. De file zuigt de levensgoesting echt uit me.
Voor de liefhebbers, ik heb eind vorig jaar een excel bijgehouden van mijn commute tijden. Gemiddelde over een periode van 3 maanden was 7u48 minuten per week, in die 3 maanden zat ook de kerstvakantie waar ik ben gaan werken en het verkeer wel vlot ging..
'Tis dat. Het langer werken heb ik ook al een hele tijd gedaan. Maar dan vertrok ik hier soms om 20:00 en stond ik nog te sukkelen, en ja dan kruipt het helemaal onder je huid. + op vrijdagen etc, het zou niet de eerste keer zijn dat ik dingen met vrienden moest verlaten/afzeggen omdat ik vast zat in de file.Pre-corona zat ik pretty much al 2 jaar 4-5 dagen in de week in BXL. Met die andere dagen ingevuld bij andere klanten regio's A'pen & kust.
Toen deed ik sowieso minimum 2u/dag over & weer naar BXL. En dat was op een goede dag. Zo'n dag dat ik 's ochtends niet té veel file had & 's avonds lang genoeg bleef plakken om na de file te zijn.
Maar ondanks dat ik dan minder file had werkte ik dan wel meer (& 't is niet dat dit een cent meer verdiende). Bij gevolg kom je dan even goed laat thuis. Je verspilt gewoon minder tijd in 't verkeer.
Nu is WFH (sinds corona) volledig ingeburgerd bij ons (voor ons 'afdeling' althans). In principe is de requirement nu 1d/week @TheOffice & de rest doe je wat je wil.
In mijn geval wil 'mijn huidig team' dat we 2d/week op kantoor komen & I'm fine with that.
't Is weliswaar niet meer in BXL/A'pen, etc. En 'k ben daar zeker niet kwaad om. Geen idee hoe ik zou reageren moest men daar terug mee af komen eerlijk gezegd, want 'k zou er écht geen goesting meer in hebben.
Is het een optie om 's ochtends thuis je laptop te openen en al wat (makkelijke) mails te doen en dan pas te vertrekken als de files beginnen af te nemen?De mentaliteit van sommige werkgevers.
Mijn huidige klant ligt in Oost-Vlaanderen, ikzelf woon in Antwerpen centrum. Ik run een marketingafdeling en 90% van mijn werk is digitaal.
Thuiswerk? No way, niet aan denken. WAAROM? Ik en een andere collega zijn de hele dag mentaal al aan het opzien tegen de file die ons ongetwijfeld een anderhalf uur gaat laden rijden over minder dan 20km. Maar om mij gewoon op mijn gemak 'smorgens achter mijn pc te laten zetten en dan 's avonds op mijn gemak terug af te sluiten om exact hetzelfde werk te doen, al is het maar 1-2 dagen per week, nee dat kan niet.
Als dit contract afgelopen is gaan we toch even onderhandelen. Of WFH komt er in, of ze vinden maar iemand anders. De file zuigt de levensgoesting echt uit me.
Voor de liefhebbers, ik heb eind vorig jaar een excel bijgehouden van mijn commute tijden. Gemiddelde over een periode van 3 maanden was 7u48 minuten per week, in die 3 maanden zat ook de kerstvakantie waar ik ben gaan werken en het verkeer wel vlot ging..
'S morgens valt de file grotendeels mee. Dan ben ik op max een half uur op locatie. S'avonds duurt ditzelfde traject echter in het beste geval 40 minuten (heel zelden) tot op het ander extreem 2,5u.Is het een optie om 's ochtends thuis je laptop te openen en al wat (makkelijke) mails te doen en dan pas te vertrekken als de files beginnen af te nemen?
Afhankelijk van waar je werkt kan het openbaar vervoer ook een optie zijn. Eventueell trein en plooifiets.'S morgens valt de file grotendeels mee. Dan ben ik op max een half uur op locatie. S'avonds duurt ditzelfde traject echter in het beste geval 40 minuten (heel zelden) tot op het ander extreem 2,5u.
Ik probeer nu vroeger te beginnen en vroeger te stoppen. Rond half 4 vertrekken zorgt dat ik meestal tegen half 5 wel thuis ben. Maar zelfs hier komt ik dan op een commute van 7.5u/week uit. Ik denk dat het gewoon extra wringt omdat je weet dat het niet nodig is. Internet is snel genoeg, de tech is er. Om dan met mijn blok metaal van 2 ton tegen 3kmh in een file te staan...ja....
Om iets meer details te geven:Afhankelijk van waar je werkt kan het openbaar vervoer ook een optie zijn. Eventueell trein en plooifiets.
LinkedIn is in rotvaart van professioneel netwerk afgeschoven naar nog slechter dan Facebook. Het is leuk dat je je oude vrienden en collega's kan volgen maar die kutposts verpesten het toch.LinkedIn.
WhAt Do YoU pReFeR
= WFH
= Office
= Hybride
Etc etc
In jouw situatie zie ik eigenlijk maar 2 scenario's houdbaar (voor mij persoonlijk). Verhuizen naar Oost-Vlaanderen of een nieuwe job zoeken.Om iets meer details te geven:
Woon -> Antwerpen centrum, universiteitsbuurt
Werk -> Oost-vlaanderen, Regio Beven.
Openbaar vervoer onmogelijk volgens Google, zeker op de vroege uurtjes
Fiets zou kunnen, al gaat het traject dan gewoon naar 2x1uur ipv 0,5u + 1,5u. En dan is de wagen toch net iets handiger.
Hier en daar probeer ik met de motorfiets te gaan, dat scheelt al redelijk veel.
Het zal inderdaad 1 van die dingen worden. Huidig contract loopt af over een 6-tal maanden, maar zo lang met dit blijven zitten is misschien ook niet top. Ik ga het eens vroeger aankaarten! Bedankt voor de input in ieder geval!In jouw situatie zie ik eigenlijk maar 2 scenario's houdbaar (voor mij persoonlijk). Verhuizen naar Oost-Vlaanderen of een nieuwe job zoeken.
Hier zo een post zien passeren met een halve Oscar speech omdat hij 3000 connecties had bereikt. Met bijhorende raket en vuur emoji's natuurlijkLinkedIn.
WhAt Do YoU pReFeR
= WFH
= Office
= Hybride
Etc etc

Je kan nog 3 weken nemen.Op 1 oktober gebeurt er een omzetting van mijn contract door verandering van functie. Gevolg is dat mijn tellers terug op 0 worden gezet. Iets meer dan 200 uur kwijt.
Ok deze zijn al wel betaald, maar kunnen nog wel onbetaald opgenomen worden. Had ik het op voorhand geweten, had ik wel ergens een weekje extra thuisgebleven deze zomer.
Luchtshows boven skills idd ja.Circlejerk op linkedin, circlejerk in meetings, circlejerk op denkdagen, circlejerk overal.
Telkens een bende masters met functies met veel blabla en weinig toegevoegde waarde die elkaar zitten te feliciteren met de zoveelste nutteloze verwezenlijking op één of ander debiel project.
Er zijn te veel masters met nutteloze profielen die dan maar gedumpt worden in dit soort overbetaalde jobs en te weinig mensen die met hun handen kunnen werken. (of nuttig werk leveren met hun brein)
Ziekte van deze tijd.
Hier zo een post zien passeren met een halve Oscar speech omdat hij 3000 connecties had bereikt. Met bijhorende raket en vuur emoji's natuurlijk![]()