Je hele leven single zijn?

Kantelpunt in 't leven: nooit meer tijd te steken in deernes van 't zelfde bouwjaar
CON: geen discussies over 90s popcultuur
PRO: mooier lichaam
Ja, want iemand aanspreken die NOG minder gemeenschappelijk heeft, zal vast een makkie zijn! 👌

En relaties gaan we natuurlijk voor de eerste plaats aan omdat de ander een schoon lijf heeft!
 
Ja, want iemand aanspreken die NOG minder gemeenschappelijk heeft, zal vast een makkie zijn! 👌

En relaties gaan we natuurlijk voor de eerste plaats aan omdat de ander een schoon lijf heeft!
Er waren genoeg andere overlaps, maar mijn eega 'snapt' de beste series van de Simpsons niet, heb me er over gezet. Eeuwige singles hebben vaak onrealistische quota. Voor mij belangrijk dat er fysieke aantrekkingskracht is, dus ik moest op andere vlakken inleveren, is dat on-romantisch ?
 
Eeuwige singles hebben vaak onrealistische quota.
De Eeuwige Singles die ik ken hebben ofwel een probleem met hun zelfbeeld of gewoon geen zin in dat soort engagement, die met de onrealistische quota zijn zwaar in de minderheid bij de mensen die ik ken toch...
Voor mij belangrijk dat er fysieke aantrekkingskracht is, dus ik moest op andere vlakken inleveren, is dat on-romantisch ?
Fysieke aantrekkingskracht is absoluut een aspect in een relatie, maar niet eentje waar iedereen dezelfde voorkeuren in heeft en al helemaal niet eentje waar iedereen dezelfde waarde aan hecht.
 
Ja, want iemand aanspreken die NOG minder gemeenschappelijk heeft, zal vast een makkie zijn! 👌

En relaties gaan we natuurlijk voor de eerste plaats aan omdat de ander een schoon lijf heeft!
Dat is iig wel de eerste filter voor velen nee? Of je hem/haar/x nu leert kennen op café of al helemaal op datingapps, iemand die je fysiek niet aantrekt die gaat toch bijna per definitie afvallen (pun not intended)?

Ik kan het me iig niet voorstellen ja nee schoon is ze niet maar ze heeft wel een geweldig karakter. Ben je vet mee (deze keer wel intended) op sommige momenten.

Edit: Natuurlijk is fysieke aantrekkingskracht voor iedereen anders dat zeker wel. Maar zonder een relatie starten lijkt me gedoemd tot mislukken.
 
Dat is iig wel de eerste filter voor velen nee? Of je hem/haar/x nu leert kennen op café of al helemaal op datingapps, iemand die je fysiek niet aantrekt die gaat toch bijna per definitie afvallen (pun not intended)?

Ik kan het me iig niet voorstellen ja nee schoon is ze niet maar ze heeft wel een geweldig karakter. Ben je vet mee (deze keer wel intended) op sommige momenten.

Edit: Natuurlijk is fysieke aantrekkingskracht voor iedereen anders dat zeker wel. Maar zonder een relatie starten lijkt me gedoemd tot mislukken.
Mulan sprak over "in de eerste plaats". Sommige mensen zetten fysieke aantrekking niet zo hoog als anderen. Er zijn mensen die een relatie hebben en volgens de gemiddelde schoonheidsstandaarden lelijk zijn (héél subjectief en relatief) die het wel héél goed hebben met elkaar.
 
heb toch al gemerkt dat het uiterlijk minder belangrijk is voor mij dan ik initieel dacht.
als er iemand me leuk vind en dit toont en we hebben plezier samen dan begin ik ze automatisch aantrekkelijk te vinden.
 
Dat is iig wel de eerste filter voor velen nee? Of je hem/haar/x nu leert kennen op café of al helemaal op datingapps, iemand die je fysiek niet aantrekt die gaat toch bijna per definitie afvallen (pun not intended)?
Iemand die ik oprecht lelijk vind fysiek, die gaat idd geen kans maken. Maar iemand met een heel toffe persoonlijkheid die er "mwoah" uit ziet, krijgt zeker een kans bij mij.

Maar ik regeerde in de eerste plaats op jonger=mooier.
Voor veel mensen gaat dat niet eens op zelfs als het puur over het fysieke plaatje gaat.
 
heb toch al gemerkt dat het uiterlijk minder belangrijk is voor mij dan ik initieel dacht.
als er iemand me leuk vind en dit toont en we hebben plezier samen dan begin ik ze automatisch aantrekkelijk te vinden.
Je hebt mensen die er soms zo goed uitzien dat het intimiderend overkomt. Als je met een Margot Robbie een pintje gaat drinken kijkt het hele café om. Zelfs Google kleurt helemaal roze als je haar naam ingeeft. :unsure:
 
Mulan sprak over "in de eerste plaats". Sommige mensen zetten fysieke aantrekking niet zo hoog als anderen. Er zijn mensen die een relatie hebben en volgens de gemiddelde schoonheidsstandaarden lelijk zijn (héél subjectief en relatief) die het wel héél goed hebben met elkaar.
Gaan er dan echt mensen zijn die karakter boven fysieke aantrekking zetten? op gelijke hoogte zou ik nog kunnen begrijpen genre de twee moeten aanwezig zijn (vind ik ook)? Tuurlijk zie ik ook, naar mijn smaak, terecht dat je zegt dat dat enorm subjectief is, lelijke mensen samen zijn met mooie mensen (al even subjectief) en andersom en eender welke combinatie er mogelijk is. Maar ik mag dan toch hopen dat wat ik lelijk vind voor de persoon die ermee samen is mooi is, anders heb ik moeite om het te begrijpen. Ik zit nu wel in een relatie maar liever vanaf morgen tot aan mijn dood single dan samen met iemand waar ik mij niet fysiek voel tot aangetrokken. Als de nood dan toch écht hoog zou worden zal ik wel een sekswerker zoeken die me fysiek aanstaat en waarvan het karakter me geen hol boeit en voor t karakter terugvallen op de vriendengroep(en).

Laat het dan voor mij persoonlijk houden op, fysieke aantrekking vind ik key in een relatie, ik zou durven zeggen het belangrijkste want dat is de eigenschap waarvan ik vind dat ze nodig is, zowat de enige waar ik per definitie van zeg zonder dat lukt het niet. Wil dat zeggen dat ik met een bitch met een goddelijk lijf een relatie ga starten? Als ik dat niet direct door heb dat dat een bitch is kan dat zelfs nog, ja. Andersom, een goddelijk karakter met een lijf dat mij niet aanstaat? Nope die is op voorhand verloren (en tis niet zo dat ik daarmee bedoel dat er op een dagske Meir maar twee vrouwen passeren die ik fysiek aantrekkelijk vind ofzo).
 
Iemand die ik oprecht lelijk vind fysiek, die gaat idd geen kans maken. Maar iemand met een heel toffe persoonlijkheid die er "mwoah" uit ziet, krijgt zeker een kans bij mij.

Maar ik regeerde in de eerste plaats op jonger=mooier.
Voor veel mensen gaat dat niet eens op zelfs als het puur over het fysieke plaatje gaat.
Jonger = Mooier dat klopt idd niet nee, enfin dat klopt toch zeker niet altijd (vind ik dan toch).
 
Daarvoor had ik een (kortere) relatie met een meisje uit hetzelfde jaar en richting. Zij wou 24/7 bij mij zijn, op elke moment weten waar ik zat, met wie, voor hoelang, etc. (wat natuurlijk begrijpelijk is als je verliefd bent en bent zoals de meeste verliefde mensen), maar dat voelde voor mij extreem claustrofobisch aan. Je kan zo'n mensen ook niet veranderen, dat is gewoon wie ze zijn. Maar dan moet je gewoon eerlijk zeggen dat je niet bij elkaar past. We zijn niet bepaald als goede vrienden uit elkaar gegaan (zij snapte het niet), terwijl we nog 2-3 academiejaren bij elkaar moesten zitten (in een redelijke kleine groep), dus dat was soms nog eens awkward.

Zo is er bij mij ook al een tweetal keer iets op de klippen gelopen, en dat was al op iets oudere leeftijd dan de studententijd. Wanneer ik van bepaalde koppels hoor dat ze op pakweg 5 jaar (of zelfs langer) nog geen enkele dag apart geslapen hebben, dat vind ik echt gek. Of toch eens apart op weekend zijn met de maten en dan op zaterdag al de behoefte hebben om meer dan een uur naar huis te bellen. Ieder het zijne natuurlijk, maar gezond vind ik dat niet.
 
Laat het dan voor mij persoonlijk houden op, fysieke aantrekking vind ik key in een relatie, ik zou durven zeggen het belangrijkste want dat is de eigenschap waarvan ik vind dat ze nodig is, zowat de enige waar ik per definitie van zeg zonder dat lukt het niet.
Ik heb dat dan weer met humor. Geen humor, dan mag het zelfs nog de goddelijke @kay-gell zijn die zich aan mijn voeten zou werpen: "Nee bedankt!".

Dus persoonlijkheid is voor mij veel belangrijker dan het uiterlijk.
And again: wat niet wil zeggen dat iemand met een goed gevoel voor humor die ik oprecht lelijk vind qua uiterlijk, dan wel een kans zal krijgen. Het is EEN aspect dat aanwezig moet zijn maar niet het belangrijkste. Staat zelfs niet eens in de top 3 van belangrijke eigenschappen voor een partner bij mij. 🤷‍♀️
 
Gaan er dan echt mensen zijn die karakter boven fysieke aantrekking zetten? op gelijke hoogte zou ik nog kunnen begrijpen genre de twee moeten aanwezig zijn (vind ik ook)? Tuurlijk zie ik ook, naar mijn smaak, terecht dat je zegt dat dat enorm subjectief is, lelijke mensen samen zijn met mooie mensen (al even subjectief) en andersom en eender welke combinatie er mogelijk is. Maar ik mag dan toch hopen dat wat ik lelijk vind voor de persoon die ermee samen is mooi is, anders heb ik moeite om het te begrijpen. Ik zit nu wel in een relatie maar liever vanaf morgen tot aan mijn dood single dan samen met iemand waar ik mij niet fysiek voel tot aangetrokken. Als de nood dan toch écht hoog zou worden zal ik wel een sekswerker zoeken die me fysiek aanstaat en waarvan het karakter me geen hol boeit en voor t karakter terugvallen op de vriendengroep(en).

Laat het dan voor mij persoonlijk houden op, fysieke aantrekking vind ik key in een relatie, ik zou durven zeggen het belangrijkste want dat is de eigenschap waarvan ik vind dat ze nodig is, zowat de enige waar ik per definitie van zeg zonder dat lukt het niet. Wil dat zeggen dat ik met een bitch met een goddelijk lijf een relatie ga starten? Als ik dat niet direct door heb dat dat een bitch is kan dat zelfs nog, ja. Andersom, een goddelijk karakter met een lijf dat mij niet aanstaat? Nope die is op voorhand verloren (en tis niet zo dat ik daarmee bedoel dat er op een dagske Meir maar twee vrouwen passeren die ik fysiek aantrekkelijk vind ofzo).

Het is de fysiek die je eerst opvalt en ik denk in een ideaal scenario start een relatie ook met die lust. Ik denk dat dat net dat ietsje extra geeft aan de relatie en dat is ook hoe mijn relatie met mijn vrouw is begonnen. De eerste keer dat ik mijn vrouw ontmoette was het direct iets waar ik voor wilde gaan (en omgekeerd).

Maar het kan opzich ook starten waar je bv eerst vrienden bent en na verloop van tijd gevoelens ontwikkeld door vooral karakter dan.

Het is dan wat je wilt van de relatie. Ik wil voor het leven settlen, kinderen, samen leven uitbouwen. En dan is dat karakter veel belangrijker aangezien je toch moet weten dat de commitment hiervoor van 2 kanten komt en je beiden alles gaat doen om niet te scheiden. Zo ook ga je heel veel tijd doorbrengen met elkaar & de kinderen, dus dan is een match toch wel belangrijk. Ook het eens worden over de grote beslissingen in het leven.

Moest mijn vrouw plots lelijk worden dan zou ik daar perfect mee kunnen leven. Moest heel haar karakter compleet veranderen zou dat een veel moeilijker verhaal zijn..
 
Je hebt mensen die er soms zo goed uitzien dat het intimiderend overkomt. Als je met een Margot Robbie een pintje gaat drinken kijkt het hele café om. Zelfs Google kleurt helemaal roze als je haar naam ingeeft. :unsure:
heb éénmaal eens een dinerdate gedaan met een bloedmooie sekswerkster omdat ik ten eerste haar heel tof vond en ook wel eens de tijd wou nemen voor een goed gesprek (we hebben enkele zelfde interesses waar ik het wel eens uitgebreider wou over hebben) en ook wel omdat ik eens op restaurant wou zitten met iemand die de hoofden doet omdraaien van de rest van het restaurant.

Heel erg leuk om eens te doen en is van mijn bucketlist maar tenzij ik de lotto win blijft het bij 1 keer :)
 
Terug
Bovenaan