Je glimlach van vandaag

Ik word er compleet zot van, en het zijn dan die geprivilegeerde mensen die vinden dat ze veel te veel belastingen betalen en dat het maar normaal is dat ze een firmawagen van 50-60k hebben om gratis in rond te tuffen. Maar zelf wijzen ze ook gewoon naar de laag boven hen, en zij weer naar de laag daarboven, totdat het enkel nog Bill Gates en Jeff Bezos zijn die "toch wel iets meer zouden mogen bijdragen".
Veel mensen willen altijd meer en meer. Een loonsverhoging maakt mij ook blij, daar niet van, maar die drang om meer te verdienen dan anderen vind ik compleet belachelijk. Geld went nu eenmaal, zeker als het over grote sommen gaat. Je kan die eerste twee jaren met 100k per jaar wel iets gelukkiger zijn dan wanneer je 50k verdiende, maar uiteindelijk zal wie niet tevreden was met 50k na een tijd waarschijnlijk ook niet tevreden zijn met 100k.

Mijn glimlach van de dag is dat ik hier de laatste maanden veel over aan het nadenken ben geweest als gevolg van een loonsverhoging in november en dat ik eergisteren Sapiens van Harari heb uitgelezen, waarvan één van de laatste hoofdstukken eigenlijk valt samen te vatten door wat ik hierboven zei. Een mening delen met zo iemand (die er honderd onderzoeken over citeert) zonder er zelf eerder ook maar iets over gelezen te hebben, voelt altijd als een overwinning voor je eigen intuïtie. 😄

Zoals Jens in de Mol zei: liever deelnemen aan de Mol dan de Lotto winnen, ervan uitgaande dat je niet krap bij kas zit. Geld maakt vanaf een bepaald punt echt niet gelukkig. Te veel (willen) kopen maakt zelfs eerder ongelukkig.

Volgens FB zijn mijn man en ik vandaag 5 jaar vriendjes.

Had hem (en andere collega's) toegevoegd uit bezorgdheid want ik wist dat ze vlakbij metrostation Maalbeek opleiding hadden. Hoe uit iets negatief toch nog iets positiefs kan komen.

Capture.jpg

:mad:

Dat was toch niet alleen in Tienen het geval er waren verschillende gemeenten waar een partij was die die naam droeg en reeds in het nieuw gekomen zijn omdat ze dat niet juist vonden dat spa die naam zou gaan gebruiken.

Hier in Gent zijn we ook ni content.

Gaat wel lekker. Niet verwonderlijk, 't zijn dan ook twee tiktok narcisten.

Dat twee onnozelaars den dag van vandaag populair kinder entertainment zijn. Geef mij dan maar terug Samson en Gert of de Smurfen.

Laatst bewerkt:
Sven Ornelis die op JoeFM in een discussie over parkeerirritaties opeens begint te praten over @kay-gell :biglaugh:

Ja wtf. Heb het zelf nog niet gehoord. Maar "ken" die al enkele jaren via IG omdat die ook met eten bezig is. Kreeg ineens ne hoop berichten van mensen. Zalig!
En da allemaal met die stom parking hier :laugh:

Yes, ook gehoord! Alez, vaag iets opgevangen over iemand die parkeerperikelen aan een kerkhof online zwierde, ik ging er dan maar van uit dat jij het was 😁

Bij de ignore functie hier, zie je zelfs niet meer dat bepaalde mensen (die je geignored hebt) dat ze posten, ideaal!
veel beter dan het systeem op 9lives

Gaat wel lekker. Niet verwonderlijk, 't zijn dan ook twee tiktok narcisten.

Dat twee onnozelaars den dag van vandaag populair kinder entertainment zijn. Geef mij dan maar terug Samson en Gert of de Smurfen.
Ondertussen trekt plopsa al hun staart in. Dat filmpje met hun gezichten er ook bij. :rofl:

Terug
Bovenaan