Je glimlach van vandaag


€ 200 voor een IKEA lampje.
 

€ 200 voor een IKEA lampje.
Allemaal onder het vooroordeel dat je zoveel goedkoper af bent op een veiling. Misschien moeten mensen wat minder tv kijken.
 

€ 200 voor een IKEA lampje.
Veilinghuis Hammertime, niceeeeeeee :thumb:
 
Net met een makelaar gebeld i.v.m. een huurappartement. Ik had direct meegedeeld dat ik nog dopte. De verhuurder weigert mensen met een inkomen van lager dan 3x de huur. Dan maar even geinformeerd tot hoeveel ik kan gaan van huur en hij zei dat verschillende huurders toch maar inkomen van 2x de huur vragen, dus dat ik zeker tot 750 mag blijven zoeken. Heel vriendelijke persoon en het gesprek heeft me weer wat moed gegeven.
 
Net met een makelaar gebeld i.v.m. een huurappartement. Ik had direct meegedeeld dat ik nog dopte. De verhuurder weigert mensen met een inkomen van lager dan 3x de huur. Dan maar even geinformeerd tot hoeveel ik kan gaan van huur en hij zei dat verschillende huurders toch maar inkomen van 2x de huur vragen, dus dat ik zeker tot 750 mag blijven zoeken. Heel vriendelijke persoon en het gesprek heeft me weer wat moed gegeven.
Verhuurder mag om die reden niet weigeren u het huis te verhuren. Wordt gezien als discriminatie op basis van inkomen. Bijkomend moet je als huurder zelf kunnen bepalen hoeveel % van je inkomen wilt besteden aan huur.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Verhuurder mag om die reden niet weigeren u het huis te verhuren. Wordt gezien als discriminatie op basis van inkomen. Bijkomend moet je als huurder zelf kunnen bepalen hoeveel % van je inkomen wilt besteden aan huur.
Wettelijk klopt dat, maar ik vraag me wel af hoe je die informatie als huurder praktisch kan gebruiken.
 
Wettelijk klopt dat, maar ik vraag me wel af hoe je die informatie als huurder praktisch kan gebruiken.
Niet, tenzij de makelaar dit zwart op wit op papier zet dat verhuurder van pand x weigert te verhuren aan hem, door zijn inkomen.

En dan kan je ook nog een bijkomende klacht doen aan het BIV tegen de makelaar omdat hij meedoet aan deze praktijken
 
Verhuurder mag om die reden niet weigeren u het huis te verhuren. Wordt gezien als discriminatie op basis van inkomen. Bijkomend moet je als huurder zelf kunnen bepalen hoeveel % van je inkomen wilt besteden aan huur.
dat is echter al bij verschillende immobilien een antwoord geweest voor afwijzing. En ik ga daar natuurlijk geen rechtzaak voor openen :p
 
dat is echter al bij verschillende immobilien een antwoord geweest voor afwijzing. En ik ga daar natuurlijk geen rechtzaak voor openen

dat is echter al bij verschillende immobilien een antwoord geweest voor afwijzing. En ik ga daar natuurlijk geen rechtzaak voor openen :p
Ge moogt altijd uw afwijzingen aan mij overmaken. Dan doe ik het wel.
 

€ 200 voor een IKEA lampje.
Die mens gaat een heel hard gehoopt hebben op file. Had hij 'og wat meer tijd om na te denken hoe hij dit kon uitleggen thuis.

Niet nice natuurlijk van het veilinghuis om het merk er niet bij te zetten als ze daar zeker van zijn.
 
De jacht op de hommel tijdens het examen.
Buiten de examenzaal/refter is er echt een fantastische tuin met wilde bloemen, echt zo mooi! Er is ook een insectenhotel.
Hierdoor heeft de school (eigenlijk het klooster) hommels als door God geschapen. Ze zijn gi-gan-tisch, het geluid van een B2 als ze voorbijkomen en een attitude van zéro fucks. Om er zo twee buiten te krijgen zonder al te veel storen maar met toch een aantal leerlingen spooked… slapstick.
 
Terug
Bovenaan