Je glimlach van vandaag

Ik vind 850 euro huur nu echt ook wel veel tbh.

Enfin tis misschien meer een economie topic, maar ik huur nu aan net geen 500 euro en met mijn ex hadden we een (groter appartement) en was het iets van een 800 euro aan lening.
We zijn natuurlijk ook maar met 2, geen kinderen,...

Dan ben ik toch blij met mijn keuze voor huren se. Dit jaar al alleen ne nieuwe boiler laten steken en volgende week komen ze voor de warmtepompen. Das ne hoop geld uitgespaard.
Geniet ook wel van de vrijheid om te doen wat ik wil vergeleken met ne hypotheek, mijn geld doe ik nu andere dingen mee die ook opbrengen hopelijk zelfs meer dan vastgoed.

Enfin tis misschien meer een economie topic, maar ik huur nu aan net geen 500 euro en met mijn ex hadden we een (groter appartement) en was het iets van een 800 euro aan lening.
Jij huurt in Hasselt, hé? Maar ook voor Hasselt vind ik <500 euro voor een appartement heel goedkoop. Heb jij een vriendenprijsje gekregen omdat je via je werkgever huurt?

Voor een kleine studentenstudio in Leuven betaalden we een 5-tal jaar geleden al 475 euro aan huur.

Location location location toch ook wel hé. We spreken hier een beetje over alle mogelijkheden: nieuw stadsappartement vs ouder appartement in een dorp doet al veel.

Ja, of wanneer ge niet zeker zijt dat je min 5+ jaar op dezelfde plaats wil wonen.

Dat probleem heb ik wel :tongue:

edit: mijn huur is wel lager :unsure:

Ja dat is ook een situatie waar huren beter is natuurlijk, vastgoed kopen in België brengt wel wat extra kosten met zich mee die je op een paar jaar niet hebt gerecupereerd.

We zijn natuurlijk ook maar met 2, geen kinderen,...

Dan ben ik toch blij met mijn keuze voor huren se. Dit jaar al alleen ne nieuwe boiler laten steken en volgende week komen ze voor de warmtepompen. Das ne hoop geld uitgespaard.
Geniet ook wel van de vrijheid om te doen wat ik wil vergeleken met ne hypotheek, mijn geld doe ik nu andere dingen mee die ook opbrengen hopelijk zelfs meer dan vastgoed.
Tja dat statement is gewoon nogal simplistisch hé, 850€ huur voor een 1-slaapkamer appartement in één of andere uithoek is belachelijk veel geld, 850€ huur voor een penthouse op toplocatie in Antwerpen daarentegen is spotgoedkoop...

Heel die discussie van kopen vs huren is inderdaad iets voor economie en recht maar sowieso is het niet zo simpel als: kopen is altijd interessanter.

Jij huurt in Hasselt, hé? Maar ook voor Hasselt vind ik <500 euro voor een appartement heel goedkoop. Heb jij een vriendenprijsje gekregen omdat je via je werkgever huurt?

Voor een kleine studentenstudio in Leuven betaalden we een 5-tal jaar geleden al 475 euro aan huur.

Ja er is wel wat af, maar vergeleken met andere kleinere appartementen zitten we nu ook niet uitzonderlijk laag. Denk dat ge hier voor 500 euro toch iets kunt vinden voor 2 eventueel met kind bij als ge wat zoekt.
Het echte voordeel voor ons zit er vooral in dat we alleen het kantoor onder ons hebben en geen andere buren.

Digitale geboortekaartje ontvangen van een lesbisch getrouwde koppel op het werk.

Kaart eindigt met "mama X en maman Y"

Ik heb zoooooooo hard gelachen met "maman" :rofl:Beste woordspeling ooit.

Kan trouwens goed zijn dat ze een andere uitspraak kiezen voor de ene als voor de andere.

Ja, in oosteeklo is 600-650 normaal voor een mooi appartement. In m'n geboortestreek is dat 750-850 voor hetzelfde. Ik zie hier soms studios aan 500-600 passeren (regio Antwerpen) terwijl in Oostende was dat 'maar' 450.
Locatie is dus duidelijk een belangrijke factor.

Als ik 850-1000€ zou moeten huren zou ik ook voor een lening kijken, maar 45 en doppen: ik denk dat de bank me zou uitlachen

Ja, in oosteeklo is 600-650 normaal voor een mooi appartement. In m'n geboortestreek is dat 750-850 voor hetzelfde. Ik zie hier soms studios aan 500-600 passeren (regio Antwerpen) terwijl in Oostende was dat 'maar' 450.
Locatie is dus duidelijk een belangrijke factor.

Als ik 850-1000€ zou moeten huren zou ik ook voor een lening kijken, maar 45 en doppen: ik denk dat de bank me zou uitlachen
Ik denk dat de bank wel wat gewoon is hoor. Imo begrijp ik niet waarom je altijd zo negatief doet over jezelf, laat dat toch aan ons over. :unsure:

@Tonerider die gaan er natuurlijk vanuit dat je een deftig budget nodig hebt voor eten. Die weten niet dat jij leeft op golden power, cara, 2€ pizzas van de aldi en 3 dagen op een bak lasagna van de Aldi. Volgende keer neem je gewoon je boodschappenlijstje mee en het is geklonken.

Zoals hierboven reeds gezegd: als je al aan 800/maand moet gaan huren is het beter om voor jezelf een hypotheek af te lossen maar dit is gewoon niet mogelijk voor heel veel Belgen wegens de noodzaak van een serieuze inbreng bij een aankoop.
Zo is het voor velen wel een vicieuze cirkel van levenslang huren.

Het is deels ook wachten tot heel die huizenmarkt implodeert. Die continue prijsstijgingen zijn toch echt niet houdbaar volgens mij. Als ik zie dat ze hier voor een opgelapt appartementje van 80 m2 bijna 250.000 euro durven te vragen…

Het is deels ook wachten tot heel die huizenmarkt implodeert. Die continue prijsstijgingen zijn toch echt niet houdbaar volgens mij. Als ik zie dat ze hier voor een opgelapt appartementje van 80 m2 bijna 250.000 euro durven te vragen…

Dat dacht ik ook toen ze de woonbonus afschaften, prijzen blijven maar door het dak gaan.

Zolang iedereen die prijzen wil blijven betalen zie ik geen beterschap hoor. Het gaat niet alleen om kunnen maar ook om willen.

Terug
Bovenaan