Je glimlach van vandaag

Maanden terug in de winter had ik een speld van moeder-zaliger op mijn jurk. Sjiekenbak-kwaliteit maar was er aan gehecht. Toen ik thuiskwam bleek speld weg. Die slotjes zijn veertig jaar oud en met boodschappen sleuren enzo… Moet losgekomen zijn. Overal gekeken, zelfs in de supermarkt. Foetsie.
Vandaag echt speld nodig, kijk in kistje waar nog van haar gerief inzit. Daar zit dé speld. Ik ‘weet’ wel dat ik zal gemist hebben op die dag maanden terug maar het was vandaag toch een mooie verrassing.

Zolang iedereen die prijzen wil blijven betalen zie ik geen beterschap hoor. Het gaat niet alleen om kunnen maar ook om willen.
Zolang de vraag het aan aanbod overstijgt zie ik het ook niet meer goed komen. We leven dan ook met veel te veel volk op een te kleine oppervlakte. Al is dat voer voor een andere discussie.

Mijn (schattige, al zeg ik het zelf) dochter van 1 jaar en 2 maand, die ik draag op de arm in de supermarkt, die uit het niets mijn mondmasker naar beneden trekt en mij een smakkerd van een kus geeft :love2::love2:

Zoals mijn vader altijd zegt, "Als je iets ECHT wilt, dan zal je het ook behalen" , voor mij was dat 3k net verdienen voor mijn 25 jaar, hoe gek het ook klonk, ik zit nu aan 5700 bruto (ongeveer 3100netto) zonder extra vergoedingen of maaltijdcheques en ben 24 jaar.

Als je iets echt wil, het maakt niet uit wat, dan zal je dat ook behalen.
Als je veel geld wil verdienen, dan zal dat ook lukken, maar moet je ook dingen gaan doen die je minder graag doet, maar ook openstaa' voor alles. Ik ben iets gaan doen wat ik dacht dat niet leuk was, bleek ik uiteindelijk enorm leuk te vinden, dus daar heb ik wel geluk mee.

Maarjaaaa ik wil mar zeggen, als je ECHT wil, maar ECHTTTT wil, maakt niet uit of het geld is of wat dan ook, dan kan je het behalen.

Punt uit
giphy.gif

Dus dan klopt je eerste comment toch niet? Een verhuurder mag wel weigeren als je inkomen niet hoog genoeg is.
Ik zie echt niet waar de verhuurder in Tonerider zijn geval zich schuldig maakt aan discriminatie. Die houdt zich toch aan de wetgeving.

Ik begrijp dat je vanuit je profesionele ervaring vaak andere zaken tegen komt, maar in dit geval lijkt me er niets aan de hand.
Het helpt niet dat je dan onterecht verhuurders zwart maakt, dat gaat niet helpen om de relatie huurders-verhuurders te verbeteren ;)
Ik vind het dan ook jammer dat iemand die daar professioneel mee bezig is, verkeerde informatie verspreid en daardoor de vooroordelen tegenover verhuurders bevestigd.

Disclaimer: ik ben zelf verhuurder, heb een bedrijfswagen en ben wielertoerist. Dus basicly volgens half Vlaanderen ben ik een onmens :)
Waar het kan, probeer ik die vooroordelen te counteren, zeker als ze niet van toepassing zijn in het aangehaalde voorbeeld.
Het is niet aan de verhuurder om te bepalen welk inkomen hoog genoeg is.

In mijn werkveld kom ik zelden een "goede" verhuurder tegen. Huurders komen niet maar mij om te vragen of ik hun huisbaas een schrijven wil sturen om te melden dat ze goed bezig zijn.

Het grote probleem ligt voor mij vooral op het verkeerd woonbeleid. Die er juist voor zorgt dat deze problemen er zijn.

En fijn dat je een tegenreactie geeft, zodat de andere kant ook belicht kan worden.

Ja er is wel wat af, maar vergeleken met andere kleinere appartementen zitten we nu ook niet uitzonderlijk laag. Denk dat ge hier voor 500 euro toch iets kunt vinden voor 2 eventueel met kind bij als ge wat zoekt.
Het echte voordeel voor ons zit er vooral in dat we alleen het kantoor onder ons hebben en geen andere buren.
Dat is laatste is vooral een voordeel van die buren. Ze zouden constant op Instagram gezet worden als hun auto niet juist staat.

Je geeft aan dat je op een andere manier belegd, hierdoor geef je natuurlijk een andere invulling aan 1 van de voordelen van kopen. Anderzijds vermoed ik dat de kans klein is dat je een opzeg zal krijgen van je verhuurder, wat een grotere woonzekerheid geeft.

Hierdoor zit je volgens mij in een unieke situatie dat je de voordelen van huren hebt en maar weinig nadelen.

Maar moesten er problemen zijn met de huisbaas, ge weet me wel te vinden 😄

Dat is laatste is vooral een voordeel van die buren. Ze zouden constant op Instagram gezet worden als hun auto niet juist staat.

Je geeft aan dat je op een andere manier belegd, hierdoor geef je natuurlijk een andere invulling aan 1 van de voordelen van kopen. Anderzijds vermoed ik dat de kans klein is dat je een opzeg zal krijgen van je verhuurder, wat een grotere woonzekerheid geeft.

Hierdoor zit je volgens mij in een unieke situatie dat je de voordelen van huren hebt en maar weinig nadelen.

Maar moesten er problemen zijn met de huisbaas, ge weet me wel te vinden 😄
Sowieso 😅
En ja idd heb wel wat meer zekerheid.

Het is ook echt puur door nu huurder te zijn tov koper ervoor dat ik er de voordelen wel van inzie.
Ieder zijn keuze maar ik weet niet of ik nu nog snel terug iets zou kopen. I kinda like it. 😁

Het is deels ook wachten tot heel die huizenmarkt implodeert. Die continue prijsstijgingen zijn toch echt niet houdbaar volgens mij. Als ik zie dat ze hier voor een opgelapt appartementje van 80 m2 bijna 250.000 euro durven te vragen…
Vastgoedeigenaars gaan volgens mij niet plots hun prijzen zakken hoor. Dat zijn investeringen die moeten opbrengen en eigenaars hebben de markt in handen. Ik zou nog niet meteen hopen op prijsdalingen.

De stijging is absurd, maar niemand gaat die doen zakken hoor, niemand gaat dat verlies willen incasseren terwijl ze de macht hebben de prijzen hoog te houden.

Ik woon net zoals @kay-gell in Hasselt, de prijzen zijn hier enorm gestegen. Gemiddelde prijs van een woning met 11.7% sinds 2015, volgens notaris.be.

Blij dat ik gekocht heb :)
In Alken ist niet veel beter.
200.000€ voor ene lap grond van een 7-8 are is niet abnormaal.
Daarom dat ik in Riemst heb gekocht. Is nog een beetje betaalbaar.
Maar ik denk niet dat we in Limburg moeten klagen als je de prijzyin Antwerpen of vlaams brabant ziet

Maar ik denk niet dat we in Limburg moeten klagen als je de prijzyin Antwerpen of vlaams brabant ziet
Limburg is volgens mij toch de goedkoopste regio? Toen wij zochten in WVL, waren we al jaloers op de Limburgse prijzen, laat staan als je in het centrum woont (voor wie dat om onverklaarbare redenen zou willen).

Limburg is volgens mij toch de goedkoopste regio? Toen wij zochten in WVL, waren we al jaloers op de Limburgse prijzen, laat staan als je in het centrum woont (voor wie dat om onverklaarbare redenen zou willen).
Ik denk het ja.
We kijken al eens graag naar huizenjagers. En we vallen steeds achterover van de prijzen die men aan een bvb rijhuis durft vragen in brabant ofzo (en dan nog eens achterover vallen van de budgetten dat sommige jonge mensen hebben) 😀

Ik denk het ja.
We kijken al eens graag naar huizenjagers. En we vallen steeds achterover van de prijzen die men aan een bvb rijhuis durft vragen in brabant ofzo (en dan nog eens achterover vallen van de budgetten dat sommige jonge mensen hebben) 😀
Welja, maar ze blijven het er wel aan geven, dus niemand gaat die prijzen zakken.
In onze regionen is het ook al extreem gestegen tegenover pakweg 8jr terug, toen ik mijn eerste woning kocht. Heb zelf wel kunnen profiteren van de stijgingen door serieus te cashen op de verkoop en met de winst + overzet lening + kleine extra lening iets te kopen dat normaal gesproken niet voor werkende mensen zou zijn. Enkel de energiefactuur valt soms wat tegen. :unsure:

Welja, maar ze blijven het er wel aan geven, dus niemand gaat die prijzen zakken.
In onze regionen is het ook al extreem gestegen tegenover pakweg 8jr terug, toen ik mijn eerste woning kocht. Heb zelf wel kunnen profiteren van de stijgingen door serieus te cashen op de verkoop en met de winst + overzet lening + kleine extra lening iets te kopen dat normaal gesproken niet voor werkende mensen zou zijn. Enkel de energiefactuur valt soms wat tegen. :unsure:
Tis hoe ge zegt; als ik een lap grond had die ik kan verkopen aan 200.000€ dan doe ik dat. Als er zotten zijn die dat willen eraan geven
En als je dan ook nog ziet wat voor huizen, nee, villa’s men tegenwoordig zet
Dadelijk let ingerichte tuin, terras, omheining…
Ofwel betalen die mensen zich gewoon blauw aan hun lening, ofwel doe ik iets verkeerd

Tis hoe ge zegt; als ik een lap grond had die ik kan verkopen aan 200.000€ dan doe ik dat. Als er zotten zijn die dat willen eraan geven
En als je dan ook nog ziet wat voor huizen, nee, villa’s men tegenwoordig zet
Dadelijk let ingerichte tuin, terras, omheining…
Ofwel betalen die mensen zich gewoon blauw aan hun lening, ofwel doe ik iets verkeerd
Denk vooral die lening.

Maar los daarvan zou ik ook graag eens cijfers zien van hoeveel mensen tussen de 18 en 35 er kopen of huren. Niet de cijfers van nu, maar de evolutie. Is het aandeel jonge alleenstaanden/gezinnen gedaald of gestegen?

Ik denk dat vooral de alleenstaande gezinnen zijn gestegen. En dat zijn nu net diegene die niet uit die huurmarkt geraken

Wie is er nu zo zot om 850 euro huur per maand te betalen vraag ik mij dan af. Dan kan je beter uw eigen hypotheek afbetalen dan die van een ander.
Mensen die wel genoeg verdienen voor de aflossing van een lening elke maand maar niet genoeg spaarcenten of inbreng van de ouders hebben om de lening af te sluiten. We hebben lang in dezelfde situatie gezeten. We hadden samen een mooi loon elke maand maar hadden dus niets op spaarboek staan en van thuis uit was er ook geen back up te verwachten. Dan is huren de enige optie die er nog rest. Vroeger kon je het hele bedrag lenen voor de aankoop ve huis/appartement maar banken zijn veel strenger geworden.
Nu moet je 30% eigen inbreng hebben wat een serieus bedrag is op een lening van pakweg 300 000€.

Alken begot, dat zal door al die Cristal in de grond wel zijn zeker. :s

Terug
Bovenaan