Je glimlach van vandaag

Ik stel mij ook vragen bij de wiskunde. 11/12de en dan grenadine en limoen, dat zal dan de overgebleven 1/12de zijn zeker. Maar in het weekend gaat daar dezelfde hoeveelheid rum bij. Dezelfde als wat. Dit lijkt op zo'n wiskundevraagstuk uit het middelbaar waar de leerkracht de verkeerde gegevens heeft doorgegeven. Does not compute.
Die alcohol is dan 50/50 he.

11/12e, daar de helft van, en dan nog eens 1/2 e rum!

Klopt over de resterende 1/12e. En de hoeveelheid rum is evenveel als de 12/12e van de fruitmix. Dus gewoon alles in een dubbel zo groot volume waarvan de helft rum.
Dat is dus geen "foute leerkracht info middelbare school" wiskunde zoals @Tomski dacht, maar standaard alcoholiekers wiskunde... I like your style 👌

(minus de zoete brol)

(en minus de zure brol)

Glas? Maatbeker met een rietje in voor Wannez ja! 🤪
Die hebt ge in alle vormen en maten natuurlijk

Hop-Culture-If-Das-Boot-Fits-Lead-e1481131126535.jpg

En bij een 12/12 verhouding: gaat de oppervlaktespanning wel afdoende zijn om dat op zijn plaats te houden?

Glas? Maatbeker met een rietje in voor Wannez ja! 🤪
Wel, eigenlijk maak ik dat in het weekend meestal in een hele grote bowl om uit te scheppen en ijsblokjes aan toe te voegen. Dan moet ik niet voor elk glas de verhouding respecteren (en dan nog, who cares zolang de fractie rum maar goed zit).

Die bowl maak ik dan natuurlijk niet alleen leeg.

Wel, eigenlijk maak ik dat in het weekend meestal in een hele grote bowl om uit te scheppen en ijsblokjes aan toe te voegen. Dan moet ik niet voor elk glas de verhouding respecteren (en dan nog, who cares zolang de fractie rum maar goed zit).

Die bowl maak ik dan natuurlijk niet alleen leeg.
Voor een keertje dus wél voorspelbaar 😇

huh? wat heb ik gezegd van foute wiskunde?
Woeps, het was @Sylverscythe blijkbaar. Blij dat je nog bij de pinken bent Tommie, je hebt duidelijk nog niet aan @Wannez zijne bowl zitten lurken 👌.

Ik stel mij ook vragen bij de wiskunde. 11/12de en dan grenadine en limoen, dat zal dan de overgebleven 1/12de zijn zeker. Maar in het weekend gaat daar dezelfde hoeveelheid rum bij. Dezelfde als wat. Dit lijkt op zo'n wiskundevraagstuk uit het middelbaar waar de leerkracht de verkeerde gegevens heeft doorgegeven. Does not compute.

Rustig dagske tot nu toe.
Op de middag gaan winkelen, erna gepoetst. Voetbal op gezet en een dutje op de zetel gedaan.
Nu naar de gym.

Straks wel nog trainingen geven en wa mails maar soit.
Heb waterpistooltjes enzo mee voor de lessen dus wordt fun 💦

Terug
Bovenaan