Reverz
Well-known member
We zijn momenteel op terugrit van 10 dagen Toscane. We zijn in 1 trok naar huis aan het rijden van een beetje onder Firenze maar 1300km is toch een beest van een rit.- Doorrijden naar Ligurië in de buurt van Genua - Cinque Terre zou te toeristisch zijn in juli?
- Doorrijden tot pakweg Lucca of Pisa om daar nog een aantal dagen het mooie weer te maken.
Cinque Terre zou ik echt goed plannen als je dat wil doen, dat was hier namelijk al grote ruzie met mijn vrouw op dag 2
ik was al wéken aan het vragen wat ze wou doen als we van Milaan naar Toscane doorreden die dag en na 0 feedback had ik Lucca dan voorbereid... een half uur voor we La Spezia passeerden zit ze op haar GSM "oh, Cinque Terre is hier vlakbij en ge kunt vanuit La Spezia den trein pakken naar daar. Wij stad binnen om 12u 's middags... er bleken welgeteld 200 parkeerplaatsen te zijn aan het station en that's it. Allemaal vol natuurlijk en daarvoor moest ik eerst knal door de stad en dat doe je niet voor je plezier: die Italianen zijn allemaal knettergek, in hindsight was het wel goeie training voor het verkeer in Firenze 
Uiteindelijk gewoon tóch naar Lucca gereden. Lucca was gelukkig wel heel mooi, beetje minder tijd gehad dan ik had gewild maar goed. Pisa hebben we niet gedaan, van verschillende mensen gehoord dat het niet echt de moeite was en we zaten tegen Siena en Firenze dus ook al redelijk uit de richting.