Ze zijn bij sociale media zichzelf ook wel de das aan het omdoen. Ze willen allemaal zoveel mogelijk geld verdienen zonder het gebruiksgemak in het oog te houden.
Nu ook bij Instagram dat er verplichte, niet te skippen reclamefilmpjes geintroduceerd worden:
Wanneer je door je Instagram scrolt, kan je voortaan verplicht reclame te zien krijgen. Het gaat om een proefproject, waarmee Meta wil bekijken welke meerwaarde ze kunnen creëren voor adverteerders. De advertenties verschijnen met een aftelklokje op je feed, en je kan niet verder voordat je de...
www.vrt.be
Wel handig want als ik er niet op let, kan ik soms een uur zitten scrollen zonder te stoppen. Nu zal het scrollen worden tot de eerste advertentie, en dan uitzetten en iets anders doen.
Ook op Facebook heb je al een tijdje advertenties in de filmpjes enzo, ik heb gemerkt dat ik hierdoor ook veel minder op Facebook zit want uiteindelijk tijdens die verplichte reclamebreaks realiseer ik me wel dat het filmpje dat ik bekijk echt niet zo interessant is om 10-20 seconden reclame voor te kijken