rubenvb
Well-known member
Ik ben voor m'n nieuwbouw de vaste netwerkkabels aan het kiezen.
Deze moet een beetje toekomstbestendig zijn en dus 10Gbit aankunnen, en dus minimaal cat6a zijn.
Ik dacht ook ineens S/FTP te gaan, maar lees hier verschillende "takes" over of het de moeite is of niet...
Ik ben me bewust van deze topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1491393
En ook over het feit dat de extra shielding een stuggere kabel maakt en in een thuissituatie waarschijnlijk (vaag woord) niets uitmaakt, maar geen kwaad kan.
Ik wil eigenlijk gewoon nooit zever, dus vandaar de extra 50 (?) euro voor shielding van de kabel.
Dus deze leek me wel een goeie:
of eerder misschien 2 rols van de 100m om 50 euro uit te sparen en misschien te kort te komen:
Maar dan vond ik op Amazon deze:
En de specs en reviews lijken in ieder ook goed, en de prijs zelfs wat minder als de vorige (die overigens het goedkoopste was dat ik kon vinden).
Ik negeer even dat die zogezegd "Cat7a" is, want I don't care.
Deze is er ook in duplex:
Waardoor ik voor minder als de prijs van de eerste eigenlijk dubbel zo veel kabel krijg...
De specs van al deze kabels lijken wel ok te zijn (AWG 23, 100% koper) maar natuurlijk: the proof of the pudding lies in the eating.
Zie ik hier iets over het hoofd bij deze kabels of bestellen maar?
Deze moet een beetje toekomstbestendig zijn en dus 10Gbit aankunnen, en dus minimaal cat6a zijn.
Ik dacht ook ineens S/FTP te gaan, maar lees hier verschillende "takes" over of het de moeite is of niet...
Ik ben me bewust van deze topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1491393
En ook over het feit dat de extra shielding een stuggere kabel maakt en in een thuissituatie waarschijnlijk (vaag woord) niets uitmaakt, maar geen kwaad kan.
Ik wil eigenlijk gewoon nooit zever, dus vandaar de extra 50 (?) euro voor shielding van de kabel.
Dus deze leek me wel een goeie:
Maar dan vond ik op Amazon deze:
En de specs en reviews lijken in ieder ook goed, en de prijs zelfs wat minder als de vorige (die overigens het goedkoopste was dat ik kon vinden).
Ik negeer even dat die zogezegd "Cat7a" is, want I don't care.
Deze is er ook in duplex:
DIGITUS Netzwerk-Kabel Cat-7 - 100m S-FTP Verlege-Kabel - Duplex - Dca LSZH-3 - 1200 MHz - AWG 23/1 Kupfer - Orange: Amazon.de: Elektronik & Foto
DIGITUS Netzwerk-Kabel Cat-7 - 100m S-FTP Verlege-Kabel - Duplex - Dca LSZH-3 - 1200 MHz - AWG 23/1 Kupfer - Orange - Kostenloser Versand ab 29€. Jetzt bei Amazon.de bestellen!
www.amazon.de
De specs van al deze kabels lijken wel ok te zijn (AWG 23, 100% koper) maar natuurlijk: the proof of the pudding lies in the eating.
Zie ik hier iets over het hoofd bij deze kabels of bestellen maar?