iRacing

Binnenkort zijn er terug een paar leuke special events op iRacing. Iemand die er aan meedoet?
De Nurburgring 24h laat ik schieten, maar vrijdagavond doet Eagle Speed Academy een 3h test race. Die ga ik proberen meepikken. Watkins staat ook op het programma.

Nürburgring 24h
Watkins Glen 6h
Spa 24h
Petit Le Mans

Toch maar s gestart met iracing met formule ford, nog te doen. Dan indycar oval die mijn polsen verwoest heeft. Zo schudden man .

Snap niet waarom indycar oval bij rookies staat tbh, quasie niemand finished die races

Toch maar s gestart met iracing met formule ford, nog te doen. Dan indycar oval die mijn polsen verwoest heeft. Zo schudden man .

Snap niet waarom indycar oval bij rookies staat tbh, quasie niemand finished die races
Indycar is klasse C en hoger.
Dallara Dash is met de legacy indy car en unranked (krijg je geen iRating of Safety rating voor)

dat zijn races die ze erin zetten omdat sommigen anders nooit met die wagens kunnen racen. maar idd, die tonen meestal ook gewoon aan waarom heel die ladder nodig is.

Heb het voorlopig wat kunnen verbeteren door ffb te verlagen.

Begin me wel te ergeren aan dat penalty systeem, wordt geramd en krijg 4 penalty points. Resultaat is dat ik amper 0.15 gestegen ben qua safetyrating. Op dit tempo heb ik nog weken nodig om uit rookie te raken

Heb het voorlopig wat kunnen verbeteren door ffb te verlagen.

Begin me wel te ergeren aan dat penalty systeem, wordt geramd en krijg 4 penalty points. Resultaat is dat ik amper 0.15 gestegen ben qua safetyrating. Op dit tempo heb ik nog weken nodig om uit rookie te raken
Tip in rookie: niet racen, gewoon 'snel' rijden. Op 95% ofzo. Geen duels aangaan. Ruimte houden langs alle kanten.

Ja dat probeer ik, maar ze rammen mij meestal in mijn gat in de eerste ronde omdat ze banden blokkeren

Ja dat probeer ik, maar ze rammen mij meestal in mijn gat in de eerste ronde omdat ze banden blokkeren

Ik ken het probleem. Eergisteren 2 mazda advanced races gedaan van telkens 30 minuten.
Eerste keer na een kwartier eraf gereden terwijl ik op weg was voor P1-P3 (zaten bij elkaar), auto was zo kapot dat ik 7,5min repair moest doen en hij reed dan nog scheef.
2de keer tijdens lap 1 omdat iemand een divebomb veel te laat remde, weinig schade, maar ipv p3 op p18, teruggekomen tot p10.

In Rookie moet je de eerst bocht best aan de binnenkant zitten, de meeste gaan er aan de buitenkant af, of achteraan starten.

dan moet ge u door heel dat veld manoeuvreren.
ge leert op termijn wel die dingen voelen aankomen, dan lacht ge er eens mee.
Nee, want voor uw safety rating moet ge niet hoog eindigen. Je kan een minuut na de laatste binnenkomen, zolang je geen offtracks hebt stijgt uw SR

true. sommige mensen ziet ge gewoon dat het crashers zijn (als ge overlays gebruikt).
dan zetten ze een poletijd 1s sneller dan de 2de, en hebben ze een irating van 400. dan ligt het niet aan hun snelheid dat die zo laag is.
mensen die niet vaak crashen hebben sneller een hoge irating.

ben in D class geraakt op 20 races in 6 dagen tijd. Dnno of dit snel of traag is :unsure:

Heb in road 21 official races gedaan en ben C met 3,99 SR (4 races gedaan dit seizoen).
In Formula 16 races en C met 3,51 SR (nog geen races gedaan dit seizoen).

Je kan niet zeggen snel of traag. Het is vooral afhankelijk van je drivingstyle en degene rond je. Als je niet achteraan wil rondtuffen duurt dat langer. Als je achteraan start, niet vecht en alles kan ontwijken ben je uit D class op 3 races. Maar met zo een lage irating dat je naderhand moeilijkheden krijgt. Gewoon rijden en die accidenten verminderen wel. Laatste Mazda race ben ik vaak van posities gewisseld en maar 1X opgelopen omdat ik zelf een band in het zand dipte (Om beter uit de bocht te komen, maar te wijd dus).

Als je road wilt doen kan ik je de Ferrari 296 GT3 fixed series aanraden.

Gisteren redelijk wat iracing gereden, wel maar 1 official race, toch een uur of 4 achter het stuur gezeten. Mazda MX5 (official 30 minuten race), Ferrarr 296 GT3 met Morgoth en dan 's avonds nog F4 op Okayama (waar Morgoth ook bij was (en won)). Ikzelf was P3, maar P1 en P2 hebben dubbel en triple mijn irating, kan er mee leven.

Deze week zal het vooral Daytona oefenen zijn, ga meedoen aan de GT Endurance Simucube serie (180min) in de Ferrari 296 GT3. Aangezien mijn team enkel uit mezelf bestaat zal ik genoeg moeten slapen en trainen :D.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan