iRacing

Vandaag de “nieuwe” Ferrari 488 evo 2020 gekocht. De vorige versie vond ik wel tof, en met deze paar rondjes VRS op Road America gereden. Ging nog vlot om al ff niet meer gereden te hebben. 2.03.9xx

Die spray zie er wel verdomd realistisch uit. Ben benieuwd
Can de filmpjes die ik gezien heb lijkt het wel realistisch. Eens proberen deze week.
Heb vorige week enkel tegen AI gereden voor het gevoel terug te krijgen. Blijft voor mij redelijk lastig om snel te zijn zonder fouten (weinig grip in fixed setups).

Can de filmpjes die ik gezien heb lijkt het wel realistisch. Eens proberen deze week.
Heb vorige week enkel tegen AI gereden voor het gevoel terug te krijgen. Blijft voor mij redelijk lastig om snel te zijn zonder fouten (weinig grip in fixed setups).
Het zal nog meer glijden in de regen :D Maar ik weet niet goed welke auto's er allemaal regen gaan ondersteunen vanaf het begin. Kan zijn dat de MX5 er niet bij zit.
Maar de MX5 is inderdaad wel een glijbak, maar dit is gewoon omdat die 0,0 downforce heeft. Een week of 3 geleden heb ik zelf nog eens mee gereden en ik moest ook serieus aanpassen. De GT3's hebben veel meer grip.
Ook in AC vind ik gewone auto's veel lastiger rijden dan GT3s of LMP's. Het verschil in grip is gewoon enorm.

Het zal nog meer glijden in de regen :D Maar ik weet niet goed welke auto's er allemaal regen gaan ondersteunen vanaf het begin. Kan zijn dat de MX5 er niet bij zit.
Maar de MX5 is inderdaad wel een glijbak, maar dit is gewoon omdat die 0,0 downforce heeft. Een week of 3 geleden heb ik zelf nog eens mee gereden en ik moest ook serieus aanpassen. De GT3's hebben veel meer grip.
Ook in AC vind ik gewone auto's veel lastiger rijden dan GT3s of LMP's. Het verschil in grip is gewoon enorm.
Was aan het oefenen met formula Vee, maar die glijdt ook. Maar dat is de enige in klasse D die ik kan rijden...

Heb nu zo'n paar races gezien in de regen op iRacing. Dat ziet er toch echt wel een pak beter uit dan bij de gemiddeld race game moet ik zeggen.

Tbh ik vind het schandalig dat ge EN abbogeld hebt EN praktisch alle content nog s appart moet kopen in iracing

Laatst bewerkt:
Tbh ik vind het schandalig dat ge EN abbogeld hebt EN praktisch alle content nog s appart moet kopen in iracing
In ruil daarvoor krijgt ge wel iedere 3 maand grote updates. Dat ziet ge niet echt bij andere race games. Ik denk dat ACC af en toe wat grote updates heeft gekregen en wat DLC en dat is het. Bij de andere games is het gene vetten denk ik.
Ook wordt er toch wel properder gereden in iRacing dan andere sims. Je moet natuurlijk voor uzelf uitmaken als het z'n geld waard is.

Ik heb vroeger veel ACC gedaan, maar op een bepaald moment eens iRacing geprobeerd en ik was al snel verkocht. Voor de ene is dat het waard en voor de andere niet. In vergelijking met echt racen is het nog altijd goedkoop.

Ik heb enkel nog maar filmpjes gezien van regen in iRacing en moet toegeven dat het er leuk uit ziet.

Dit jaar geef ik iRacing eens een eerlijke kans. Eind dit jaar is mijn abonnement weer aan vernieuwing toe en heb het nog niet langer dan 15min gespeeld. Maar is idd een spel wat snel erg duur wordt. Zeker als je RBR gewoon bent: gratis en ook constant updates: nieuwe tracks, nieuwe autos, verbeteringen aan de physics,…

Ik moet toegeven dat ik het wel een kans wil geven. Het lijkt me wel leuk opgebouwd en toch wel top wat er bestaat qua sim, in een bepaald opzicht is dat de meerprijs wel waard. En overal hebben ze wel op een of andere manier bepaalde DLC (wacht maar op de ACC Nordschleife update van begin volgende maand en Kunos zal kunnen cashen want iedereen gaat die willen). En inderdaad die Abo vorm zal er inderdaad wel mee voor zorgen dat er properder geracet wordt. Maar speel eigenlijk vrij weinig online, dus dat is dan weer een min voor mij persoonlijk om het te gaan proberen. Ik amuseer mij kostelijk met AC en ACC.

als ik de driving standards vergelijk in LFM met iRacing, dan is dat toch een voordeel voor iRacing. zelfs in rookies, waar er toch ook nog soms dom gereden wordt

Ik vind ACC eigenlijk een pak beter dan iRacing. En over het rijgedrag of SA70 servers kan ik eigenlijk niet klagen.

Vorige week herbegonnen met iracing op een nieuw account (Thanks aan degene van wie ik een jaar account gekregen heb).

Initieel ging het goed, na 7 races was ik zowel voor Road (3 races Mazda mx5) als Formula (4 races ray 1600) klasse gepromoveerd naar D. Nu wat moeizamer om irating te houden in formula klasse, maar oefening baart kunst zeker.

Ik heb AMS2 dus verbannen. Niet omdat AMS2 slecht is, maar het handling model is totaal anders.
Wil je vooral (enkel) single player doen is AMS2 wel top, online racen is bijna onbestaande daarbij en vind dat stiekem toch wel leuker.

in sports car doe ik de falken tyre sport car challenge, met de LMP3. traffic met de GT4's, is soms wel spannend, maar als je geen domme dingen doet, haal je daar gemakkelijk irating bij, als je laag staat.

vooral omdat de snellere LMP3's het niet kunnen laten om domme dingen te doen in traffic. vorige week op Motorland Aragón (hatelijk circuit wel) uit de pits gestart, met een ronde achterstand vertrokken (net voor de GT's). heel de race bijna met -75 irating gereden, op't einde zijn er toch een paar van tussen gevallen, en ben ik nog positief geëindigd.

Ik doe vooralsnog wat ik graag doe in iracing. Formula is met de ray FF1600 en F4 en sportscar zal ik nu wss beginnen met GT3.
irating zal wel volgen, mijn irating is nu vooral gezakt omdat ik 2 races achter elkaar aangetikt werd en met wheeldamage de pits in moest.

Met de FF1600 kon ik gisteren met een ronde achterstand de eerste volgen en met de F4 de 8ste voorbij en de 7de met 'gemak' volgen nadat ik het gat van 5 seconden gedicht had. Aangezien er voor mij met een ronde achterstand niets te winnen was ga ik daar niet proberen voorbij te rijden en het risico emen iemand te raken. Op het einde met de F4 waren er nog wel wat uitgevallen en was ik 14de (van de 26).

F4 trouwens nog maar 2 wedstrijden gedaan op Virginia international Raceway, tot gisterenochtend een onbekend circuit. Eerste wedstrijd werd ik om de oren gereden, door het weinig aantal inschrijvingen zat ik in 'topsplit'. Zonder ongelukken alsnog op een ronde gereden.
2de wedstrijd was ik al een stuk sneller (gemiddeld 2s per ronde) en zou ik nooit gedubbeld geweest zijn als ik niet aangereden was geweest. Het gaat dus de goede kant uit :).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan