Apple Phone iPhone 14 (Plus, Pro, Pro Max).

Toen ik een reisverzekering afsloot om op reis te gaan, zei de verzekeringsagent ons ook wel dat het enkel om diefstal met geweld ging. Een duw krijgen was voldoende. Gewoon zien dat dat vermeld staat in uw aangifte bij de politie.

Klopt. Dan is er automatisch een PV diefstal met geweld.
 
Hier voor de vriendin deze week de 14 gekocht.
Goedkoopste die ik vond was op bol.com via verdeler Smartech NL > iphone 14 Blauw 128GB aan €849
via benefits at work bol.com bonnen gekocht met 6% korting zo viel het net onder de €800

Nog altijd gek veel geld voor nen telefoon imho maar zij wilt enkel iPhone en nen SE was onvoldoende.
 
Hier voor de vriendin deze week de 14 gekocht.
Goedkoopste die ik vond was op bol.com via verdeler Smartech NL > iphone 14 Blauw 128GB aan €849
via benefits at work bol.com bonnen gekocht met 6% korting zo viel het net onder de €800

Nog altijd gek veel geld voor nen telefoon imho maar zij wilt enkel iPhone en nen SE was onvoldoende.

Stond gisteren voor 735€ op bol. Met benefits at work nog 680€. Was goedkoper dan de iphone 13. Ik kan daar dus echt niet aan uit hoe dat mogelijk is.
 
Stond gisteren voor 735€ op bol. Met benefits at work nog 680€. Was goedkoper dan de iphone 13. Ik kan daar dus echt niet aan uit hoe dat mogelijk is.
amaai dat doet wel ff zeer.. dat moet toch een foutje geweest zijn ofzo, want dat komt zelfs niet in de buurt van al de rest
 
amaai dat doet wel ff zeer.. dat moet toch een foutje geweest zijn ofzo, want dat komt zelfs niet in de buurt van al de rest

Bwa is al de 2de keer dat ik hem daar goedkoper gezien heb dan de iphone 13 en er stond in het rood actie bij, dus ik denk niet dat het een foutje is.

Scheelt soms ook van prijs als je iets meer naar beneden gaat, daar zie je soms hetzelfde product voor goedkoper.

Ik heb ook de indruk dat de prijs soms precies omhoog gaat hoe vaker je een product bekijkt.
 
Ben aan het wachten op de 15 maar als ik een 14 aan 735 (+ benefits korting) zie staan spring ik toch wel denk ik. Mijne OP5T begint nu toch echt wel z'n lange tanden te vertonen.
 
Nog iemand issues met de batterijhealth op de 14 Pro's? De mijne staat intussen op 96% na 236 cycles. Nog nooit zo laag gezakt in het eerste jaar, en er zijn blijkbaar een hoop mensen waar het nog slechter gesteld is. Er scheelt toch iets met de batterij van deze generatie.
 
Nog iemand issues met de batterijhealth op de 14 Pro's? De mijne staat intussen op 96% na 236 cycles. Nog nooit zo laag gezakt in het eerste jaar, en er zijn blijkbaar een hoop mensen waar het nog slechter gesteld is. Er scheelt toch iets met de batterij van deze generatie.

Ik las dat veel mensen last hebben met die iphone 14 pro/max/plus. Zelf heb een 14 Pro Max sinds release day (16/9/2022) en zit ik nog op 98%. Voor een gsm van 11 maanden vind ik dat nog acceptabel. Afgelopen week zat ik nog op 99% zelfs.

Voor je je afvraagt hoe ik dat doe: traag laden. Ik gebruik spotgoedkope AliExpress kabels thuis en in de auto. In de auto laad ik bijna nooit tenzij ik lange afstanden doe want wireless CarPlay + Maps + podcasts streamen freet wel wat batterij. Ik laad ook nooit 's nachts. Ik heb geen wireless charger (geen magsafe of QI).
Aangezien ik in IT werk zit ik toch uren per dag achter mijn computer. Ik hang die 's namiddags aan de USB poort (USB ja, geen USB-C) van mijn laptop om zo traag op te laden. Snel laden doe ik alleen als ik dringend weg moet en de batterij te leeg is om mee te vertrekken. Dat is dus slechts sporadisch.

Er is mij ooit jaren geleden verteld door iemand die voor en na wat schermreparaties doet dat hitte nefast is voor batterijen en dat de meeste hitte komt bij snel laden en draadloos laden. Sindsdien laad ik al meerdere generaties iPhones op die manier en ik moet zeggen dat het toch lijkt te werken. Ik koop elke 2 jaar een nieuwe iPhone en na 2 jaar is die batterij nog in goeie staat.

Wat misschien ook nog een verschil maakt is dat ik geen case gebruik rond mijn iPhone. De eventuele hitte die het traag laden met zich mee brengt kan ook beter afgevoerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Hier een gewone 14 sinds kerst vorig jaar. Batterij health is nu 99%. Enkele dagen geleden nog 100. Ik laad ‘m wel zo weinig mogelijk op tot boven +- 85%.
 
14 Pro max sinds November vorig jaar en zit op 98%. Laad altijd bedraad op via stopcontact (en eigenlijk dagelijks terug naar 100%).
 
14 pro sinds jan/februari, zit nog op 100%
Ik gebruik een mix van snel laden en een SS poort op de docking op het werk.
 
Iphone 14 Plus van mijn moeder, aangekocht maart, na 5 maanden op 97% 🫤
Ter vergelijking, vorige iPhone XS Max zat na 3 jaar op 95%...

Enige verschil in gebruik is dat ze nu een snellader heeft, zou dit zo'n grote invloed kunnen hebben?
(net even gekeken en is een Belkin oplader van 20 Watt, evenveel als het blokje van Apple, dus zou op zich geen rol mogen spelen denk ik)
 
Laatst bewerkt:
Vind dat ze dat er beter terug uithalen.

Ik zit zelf nog op 100% op mijn Pro Max. Nochtans is hij al enkele kerel platgevallen (wat ik normaal nooit meemaak, of althans ten zeerste vermijd om batterijschade te voorkomen).
Ik laad nu wel via de PC op (USB-C).
Weet niet of draadloos echt schadelijker is voor de batterij, traag laden is sowieso wel goed.

Ook de gsm niet gebruiken terwijl hij laadt, om hitte te vermijden.
 
Misschien laten ze bij die battery health-rubriek best het percentage er gewoon af (niet zichtbaar, tenzij met een tooltje als coconutbattery) en gewoon een status [normal/service/...] aangeven. Zoals ze in MacOS doen. Men gaat zich er misschien anders suf op staren.
 
Ik las dat veel mensen last hebben met die iphone 14 pro/max/plus. Zelf heb een 14 Pro Max sinds release day (16/9/2022) en zit ik nog op 98%. Voor een gsm van 11 maanden vind ik dat nog acceptabel. Afgelopen week zat ik nog op 99% zelfs.

Voor je je afvraagt hoe ik dat doe: traag laden. Ik gebruik spotgoedkope AliExpress kabels thuis en in de auto. In de auto laad ik bijna nooit tenzij ik lange afstanden doe want wireless CarPlay + Maps + podcasts streamen freet wel wat batterij. Ik laad ook nooit 's nachts. Ik heb geen wireless charger (geen magsafe of QI).
Aangezien ik in IT werk zit ik toch uren per dag achter mijn computer. Ik hang die 's namiddags aan de USB poort (USB ja, geen USB-C) van mijn laptop om zo traag op te laden. Snel laden doe ik alleen als ik dringend weg moet en de batterij te leeg is om mee te vertrekken. Dat is dus slechts sporadisch.

Er is mij ooit jaren geleden verteld door iemand die voor en na wat schermreparaties doet dat hitte nefast is voor batterijen en dat de meeste hitte komt bij snel laden en draadloos laden. Sindsdien laad ik al meerdere generaties iPhones op die manier en ik moet zeggen dat het toch lijkt te werken. Ik koop elke 2 jaar een nieuwe iPhone en na 2 jaar is die batterij nog in goeie staat.

Wat misschien ook nog een verschil maakt is dat ik geen case gebruik rond mijn iPhone. De eventuele hitte die het traag laden met zich mee brengt kan ook beter afgevoerd worden.
zijn die batterijen ook geen lotterij gelijk de silicon lottery bij CPU's?

Mijn iphone X lade ik ook op gelijk jij die phone heeft het nu dus 5 jaar uitegehouden en zijn batterij is rond 80% en gaf service aan, hij was éérst van mij en daarna aan mijn moeder gegeven.
Ik heb de 12 pro gekocht op release dus nu 3 jaar oud en zijn batterij is 86% ook op dezelfde manier geladen, ik laad de mijne wel 's nachts op als ik slaap maar nog met die kleine oude lader die je vroeger kreeg bij uw iphones.
En op het werk als het nodig is pak ik zo'n snellader mee om hem rap effe 10-20% bij te laden voordat ik terug naar huis vertrek van het werk.

Ben akkoord met Johnny tho, gewoon niet meer zichtbaar maken wat de health is in % want heb de indruk dat de mensen zich daar kapot op staren idd.
 
Terug
Bovenaan