Als mail niet werkt bellen we wel. Voor de gsm bestond was er vast telefoontoestel.
Als je morgen niet meer op word kan gebruik je ander programma of pen en papier.
Dat is een heel klein onderdeel in IT dat ze Operations / workstation ofzo noemen.
Los daarvan succes zonder IT nog een telefoon te gebruiken.
Veel succes om nog papier te bestellen en te betalen zonder enige IT'er involved. Op micro-schaal kan dat eventueel als je in een eenvoudige sector zit. Niet als een heel land.
Ik werk ook op de luchthaven zoals anders. Wat hij daar aanhaalt lach ik eens goed mee.
Er zullen inderdaad soms te veel en soms te weinig personeel zijn voor de passagiers. Maar er zal gevlogen worden.
Anders kan zijn specifieke situatie beter inschatten maar ik wil gerust geloven dat er geen vliegtuig de lucht in gaat zonder IT'ers voor een maand.
Die moderne vliegtuigen kunnen ook vliegen op telraam logica? Of de radar, of de klanten komen nog allemaal op het loket bestellen waar het daarna per duif naar de centrale dienst gaat?
Alle IT systemen de laatste 30 jaar opgezet is niet niks hoor. Sommige zaken blijven nog wel even verder draaien zonder toezicht maar de reden dat alles als geheel blijft werken is omdat er continue verbeteringen en onderhoud gebeurt door IT'ers van allerlei soorten.
Ik zorg ervoor dat de serverracks elektriciteit krijgen. Om de zoveel tijd vallen die racks is zonder. Buiten wat kleine problemen blijft alles gaan.
Als er morgen geen elektriciteit meer is op de luchthaven doen ze enkele dagen toe, maar daarna gaat alles veel trager maar manueel...
Dat is dan waarschijnlijk redundant opgezet door de IT'ers. Haal je ook de andere datacenters down is het waarschijnlijk game over. Dan heb je misschien ook nog een batterij IT'ers als Anders nodig om de databases terug in orde te krijgen en de processen terug op te starten.
En ingenieurs en techniekers zijn ook nodig eh.. T ging hier specifiek over IT maar durf gerust te stellen 'ingenieurs, techniekers en IT'ers'. Die laatste valt ook weer uit elkaar in een heleboel functies waaronder 'it techniekers, it ingenieurs, it architecten, ...
Een IT'er is niet perce een Windows PC en Word installateur eh.
De lonen zijn natuurlijk ook zo laag in IT omdat die functies overbodig zijn. Ze proberen IT'ers zelfs artificieel te beperken door diplomavereisten en ingangsexamens.