Renegadexxripxx
Well-known member
Ik dacht verstaan te hebben dat elk extralegaal voordeel zonder discussie van vandaag op morgen kan afgeschaft worden. Dat daar dus geen enkele wettelijke rechten aan die ruling (of ...) konden onttrokken worden.Dat uitdoofscenario is normaal ook hoe het gaat gebeuren. Grote bedrijven die IP-rechten geven, zeggen dat ook zo aan hun (toekomstige) werknemers. Dat er een ruling/akkoord is rond IP-rechten en dat deze voor maximaal 5j geldig is. En dat het kan gebeuren dat deze niet verlengd wordt.
Persoonlijk liever er vanaf van vandaag op morgen. En dat dit dan waarschijnlijk een loutere belastingsverhoging gaat zijn, dan is dat maar zo. We zitten met een gat van 31 miljard. Iemand gaat het mogen gaan betalen. Dan liever eerst via het gelijkschakelen van heel die verhokte loonpolitiek...
Laat ons eerlijk zijn. 31 miljard vind je niet met wat geld te gaan schrappen van een paar werklozen, wat illegalen, de senaat of wat besparen op de overheidsfunctionering. Dat zijn ingrepen voor een paar miljard. En die ingrepen ga je sowieso moeten doen... maar laat ons duidelijk zijn er zijn ingrijpendere ingrepen noodzakelijk dan dat. Al blijf ik het enorm spijtig vinden dat we verder gaan in een cofederale staat waarbij je dat overheidsapparaat inflateert. Heb je minder geld, dan moet je ook uw eisenpakket van op maat aangepast beleid aanpassen.
Toch zeker als we onze pensioenen, sociaal systeem (desnoods in een afgezwakte versie), onderwijs maar vooral onze gezondheidszorg wensen te behouden... En inzetten op 80% activiteitsgraad... ik geloof daar gewoonweg niet in
. Voor mij is dat iets dat als het voorvalt mooi meegenomen is, maar daar zou ik geen strategie op baseren.
.
. Er zijn nog andere stomme dingen die misbruikt worden en die al veel langer bestaan (onderhoudsuitkeringen bijvoorbeeld. Ook niet voor niks dat men daar ook wil aanraken nu.).