Inzicht in het verkeer ...

Je hebt ongeduldige chauffeurs zonder veel inzicht punt

Ik doe dagelijks een traject met meerdere rode lichten, daardoor leer je ook de timing van de lichten. Ik laat me dan uitbollen omdat ik dan groen kan krijgen zonder volledig te stoppen. Veel chauffeurs die me dan nog vlug inhalen om vol in de remmen te gaan net voor me omdat het nog rood licht is.
Paar verkeerspunten waar je weet als je daar kruispunt blijft stilstaan dat je daar 4 rijvakken blokkeert en toch iedere dag is het vanzelfde.
Juist opletten met dat uitbollen, ik doe dat ook maar let wel op dat er geen voorsorteer vak is om rechts af te slagen waar je altijd door mag (dus geen lichten), én iemand achter mij.

Want dat heb ik dikwijls voor dat ik achter zo een "uitboller" hang, die op de duur ellendig traag aan het bollen is omdat het voor hem rood is, terwijl ik erachter moet mee uitbollen en naar de lichten slenteren terwijl ik helemaal geen rood licht heb want ik moet naar rechts afslaan.

Vlak bij mij thuis nog ambetanter, ik moet om mijn wijk in te slagen aan de lichten links afslagen, maar dat is zo een groene pijl naar links die enkel in de cyclus wordt opgenomen als er effectief iemand op dat vak staat om af te slagen. Detecteert de lus in de weg geen wagen dan wordt die niet groen (sneller voor de rest van het kruispunt)

Als ik dan achter zo een uitboller hang en niet tijdig kan voorsorteren (dus voor dat het groen wordt), dan sta ik een volledige extra cyclus voor het rood...
 
Ja tuurlijk verkeersinzicht hé :)
De stukken waar ik het dagelijks op doe zijn er maar een paar punten waar je links of recht kan afslaan en de meeste hebben dan ook rood. Als dit niet zo is rij je natuurlijk door, je moet ook verkeer niet ophouden
 
Anticiperen is velen vreemd. Moet achteruit parkeren en kan de keren niet tellen dat'k al in achteruit sta en er toch mensen tot tegen de bumper rijden.
En dan schaapachtig kijken. :angry:
Heb dat meerdere keren per week voor. Telkens ik mijn garage wil inrijden.
Zet me er altijd achteruit in. (makkelijker en veiliger uitrijden)

Dat is dus
Of ene die tegen de bumper plakt zodat ik niet kan inparkeren.
Of ze blijven voorbijsteken, zodat ik ook niet kan indraaien.
Combinatie van beide is natuurlijk ook mogelijk :ROFLMAO:.

Al gedacht aan zo een led-bordje aan het achterraam te hangen: opgepast ik parkeren.
Maar dat mag wettelijk waarschijnlijk niet.
 
Heb dat meerdere keren per week voor. Telkens ik mijn garage wil inrijden.
Zet me er altijd achteruit in. (makkelijker en veiliger uitrijden)

Dat is dus
Of ene die tegen de bumper plakt zodat ik niet kan inparkeren.
Of ze blijven voorbijsteken, zodat ik ook niet kan indraaien.
Combinatie van beide is natuurlijk ook mogelijk :ROFLMAO:.

Al gedacht aan zo een led-bordje aan het achterraam te hangen: opgepast ik parkeren.
Maar dat mag wettelijk waarschijnlijk niet.
overlaatst ene gehad die terwijl ik achterwaarts aan het inparkeren was (dus bezig met het manouevre) toch wou passeren. we hadden beide pech want ik was wat verkeerd afgedraaid, dus moest weer wat vooruit om beter te richten. Stonden we er beiden te blinken, want hij kon niet langs omdat mijn snuit in de weg stond en ik kon me niet beter zetten om in te parkeren omdat hij in de weg stond. Echt, gasten, wacht nu toch gewoon 20 seconden in plaats van u overal proberen tussen te wurmen.
 
Ik ben blij dat hier een thread over bestaat, want ik word er ook soms zot van. Hier is het in de spits werkelijk dagelijkse kost dat die die van Gent komen tot tegen de bumper van hun voorligger rijden om toch maar niet mensen die uit richting Lievegem komen en de R4 op moeten naar gent er tussen te moeten laten. Als je je er dan tussen duwt zijn er nog die het lef hebben om te claxoneren, terwijl iedereen zou moeten weten dat je een kruispunt niet mag op rijden als je er niet over kan.

Omgekeerd even goed. Als je van Gent komt richting Lievegem, en je blijft als het groen wordt staan want je kan toch niet over, krijg je direct een heel concert achter je.

Waar ik ook het vliegend schijt van krijg is dat véél te veel mensen een autolengte te vroeg stoppen aan een rood licht. Waarschijnlijk zijn ze nog te dom om te verstaan dat ze zichzelf daarmee soms in de zak zetten, omdat ze niet op de lus staan. Ik rijd nu zelf net met een nieuwe auto met start-stopsysteem en dat is efkes gewoon worden omdat je exact aan de lijn wilt stil staan, want te vroeg stoppen en weer aanzetten is de motor die weeral in gang schiet.
Dat heeft echter... 1 week of zo geduurd? En dan was ik er mee weg. Dat kan dus alvast geen uitvlucht zijn.
 
Ik ben blij dat hier een thread over bestaat, want ik word er ook soms zot van. Hier is het in de spits werkelijk dagelijkse kost dat die die van Gent komen tot tegen de bumper van hun voorligger rijden om toch maar niet mensen die uit richting Lievegem komen en de R4 op moeten naar gent er tussen te moeten laten. Als je je er dan tussen duwt zijn er nog die het lef hebben om te claxoneren, terwijl iedereen zou moeten weten dat je een kruispunt niet mag op rijden als je er niet over kan.

Omgekeerd even goed. Als je van Gent komt richting Lievegem, en je blijft als het groen wordt staan want je kan toch niet over, krijg je direct een heel concert achter je.

Waar ik ook het vliegend schijt van krijg is dat véél te veel mensen een autolengte te vroeg stoppen aan een rood licht. Waarschijnlijk zijn ze nog te dom om te verstaan dat ze zichzelf daarmee soms in de zak zetten, omdat ze niet op de lus staan. Ik rijd nu zelf net met een nieuwe auto met start-stopsysteem en dat is efkes gewoon worden omdat je exact aan de lijn wilt stil staan, want te vroeg stoppen en weer aanzetten is de motor die weeral in gang schiet.
Dat heeft echter... 1 week of zo geduurd? En dan was ik er mee weg. Dat kan dus alvast geen uitvlucht zijn.

We kunnen een club beginnen van geërgerden over dat punt op de N9/R4 en het gebrek aan inzicht van chauffeurs daar 😋

En over dat tweede punt, ook 100% akkoord. Ik heb een tijd geleden eens achter zo één gestaan die minstens 5 meter te vroeg stopte. En dan zich maar afvragen waarom het rood bleef. Toen ik me bijna ervoor ging zetten, ging bij hem toch het licht aan.
Ook irritant als ze allemaal meters tussenlaten en daardoor het afslagvak geblokkeerd wordt...
 
Je hebt ongeduldige chauffeurs zonder veel inzicht punt

Ik doe dagelijks een traject met meerdere rode lichten, daardoor leer je ook de timing van de lichten. Ik laat me dan uitbollen omdat ik dan groen kan krijgen zonder volledig te stoppen. Veel chauffeurs die me dan nog vlug inhalen om vol in de remmen te gaan net voor me omdat het nog rood licht is.
Jaren geleden moest ik dagelijks langs een invalsweg tot in het stadscentrum, twee baanvakken elke richting. Als je precies 50 reed, had je groen van begin tot einde, voorbij aan een tiental rode lichten (kunnen er ook meer zijn).

Zonder zever, elke dag staken de rappe, ongeduldigen me links voorbij, die ik dan 150m verder aan het eerstvolgende licht weer rechts voorbij reed want die hadden voor rood alles moeten dichtsmijten, nog just voordat het op groen sprong.
Dat ne keer of 4-5 per traject, telkens opnieuw dezelfde auto's.

De keren dat het niet lukte, was enkel omdat er ne super snuggere terug rechts voor me had ingevoegd, moest stoppen voor rood en het groen licht nog aan het blokkeren was toen ik eraan kwam.

Ik geloof echt dat ik de enige was van duizenden pendelaars die doorhad dat die lichten op 50km/h geschakeld stonden.
 
Ik geloof echt dat ik de enige was van duizenden pendelaars die doorhad dat die lichten op 50km/h geschakeld stonden.
Dat is een fout van de wegbeheerder imo. Je kan onmogelijk weten waar er groene golven ingesteld zijn in België.
In Nederland wordt dit aangegeven door een groene "~" en soms zelfs met de snelheid erbij die je moet rijden om groen te hebben bij de volgende lichten.
 
Je hebt ongeduldige chauffeurs zonder veel inzicht punt

Ik doe dagelijks een traject met meerdere rode lichten, daardoor leer je ook de timing van de lichten. Ik laat me dan uitbollen omdat ik dan groen kan krijgen zonder volledig te stoppen. Veel chauffeurs die me dan nog vlug inhalen om vol in de remmen te gaan net voor me omdat het nog rood licht is.
Paar verkeerspunten waar je weet als je daar kruispunt blijft stilstaan dat je daar 4 rijvakken blokkeert en toch iedere dag is het vanzelfde.
Ik ben net het omgekeerde: Als er ene voor mij 50m voor een rood licht ferm afremt om dan te bollen tot het licht dan steek ik die ook voorbij. Rij gewoon tot het fucking licht, stop, en vertrek terug i.p.v. dat irritant gedoe :) Ik snap mensen en hun 'ik wil niet tot stilstand komen' mentaliteit totaal niet.

Bonuspunten als ge zo voorsorteervakken blokkeert.
 
Ik ben net het omgekeerde: Als er ene voor mij 50m voor een rood licht ferm afremt om dan te bollen tot het licht dan steek ik die ook voorbij. Rij gewoon tot het fucking licht, stop, en vertrek terug i.p.v. dat irritant gedoe :) Ik snap mensen en hun 'ik wil niet tot stilstand komen' mentaliteit totaal niet.

Bonuspunten als ge zo voorsorteervakken blokkeert.

Vlot verkeer is niet altijd volle bak remmen en stilstaan om dan terug op te trekken.
Als je al rijdend toekomt en het springt groen ben je veel vlugger weg.

En je verbruik gaat ook veel minder zijn.

Voorsorteervakken moet je natuurlijk niet blokkeren.
 
Terug
Bovenaan