"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

IMG_1364.jpeg

Nio house Oslo.

Die M3 Touring is toch echt een pareltje he. Als dat niet zo kapotbelast werd kocht ik er zo ene. Dat zijn ook schoon velgen amai.
Zo een m3 is toch niet kapotbelast? Op een wagen van 140k ga je toch niet zagen voor jaarlijks 1100 taks ofzo.

Zo een m3 is toch niet kapotbelast? Op een wagen van 140k ga je toch niet zagen voor jaarlijks 1100 taks ofzo.
Goh, die is zwaarder belast dan alles dat geen 3l is he. Dat wil zeggen dat een alfa romeo Giulia GTAm minder belast is. En dan zwijgen we nog over hybrides als de Panamera en 296 GTB...

Wie dat er zoiets privé nieuw koopt, is wel goed zot :D
Waarom? Zo'n auto's worden net altijd privé gekocht.
Voorbeeldje van de Porsche:
VB: 700€
BIV: 2000€
Jaarlijkse onderhoudskost: 300€
Aantal km's => 5000km, verbruik zo'n 10.5l/100km => 2€/l => 1050€ brandstofkost

Dus op 5 jaar tijd is dat 12250€ running cost dat 50% aftrekbaar had kunnen zijn

Als je die in de vennootschap steekt, is dat 1112€ VAA per maand. 1 jaar VAA is dus de totale runningcost van 5 jaar.

Dus op 5 jaar tijd is dat 12250€ running cost dat 50% aftrekbaar had kunnen zijn

Als je die in de vennootschap steekt, is dat 1112€ VAA per maand. 1 jaar VAA is dus de totale runningcost van 5 jaar.
Iedereen die ik ken met zo'n type wagens zet dat allemaal op de vennootschap (al dan niet volledig). Maar er zit geen enkele tussen die dat 100% privé betaald heeft.

In de vennootschap komt natuurlijk wel wat meer geld binnen dan privé he :)

Iedereen die ik ken met auto’s genre rs4/6 - m3/5 - c63 is dat al prive of soms nog een lichte vracht.

Iedereen die ik ken met zo'n type wagens zet dat allemaal op de vennootschap (al dan niet volledig). Maar er zit geen enkele tussen die dat 100% privé betaald heeft.
Porsche staat privé :P
Iedereen met een Lotus hier op het forum heeft die privé staan.
Je zou echt dom zijn om dat niet privé te zetten hoor, die VAA is echt absurd op zo'n wagens.
Maar gaat er ook snel terug uit he :D
En als je dan naar aftrekbaarheid kijkt:
100k, 50% aftrekbaar.
Dat wil zeggen dat je 10000€ per jaar aan kosten kan aftrekken of dus 2000€ per jaar bespaart. Nog bijlange niet genoeg om die VAA te counteren he. Imo alles dat wat leuk is, en daardoor hoge CO2 en catalogus prijs heeft, zet je beter privé.

Porsche staat privé :p
Iedereen met een Lotus hier op het forum heeft die privé staan.
Je zou echt dom zijn om dat niet privé te zetten hoor, die VAA is echt absurd op zo'n wagens.
Ja ik spreek nu wel over een paar prijsniveaus hoger qua wagens, die personen zijn dan ook niet bezig met kleine boekhouding maar zijn wat creatiever.
Het type dat Luxemburgse platen zou hebben terwijl ze in West Vlaanderen wonen :p

Voldoende mensen die gewoon meer dan voldoende eigen kapitaal hebben om dat privé te kopen hoor.

Een Tom Boonen heeft geen BVBA waarop hij zijn wagens koopt.
Die trekt gewoon zijn kaart van KBC en tikt even 250k af bij de dealer.

Voldoende mensen die gewoon meer dan voldoende eigen kapitaal hebben om dat privé te kopen hoor.

Een Tom Boonen heeft geen BVBA waarop hij zijn wagens koopt.
Die trekt gewoon zijn kaart van KBC en tikt even 250k af bij de dealer.
Een M3 is dan ook een plebskar voor mensen zoals Tom Boonen ;p

Terug
Bovenaan