"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Ik probeer mij bewust niet naast mensen die vooruit in hun plek gereden zijn te zetten. Maar aangezien er niet altijd evenveel plek is...
En waarom is dat juist?
Omdat die mensen laten blijken dat ze weinig tijd hebben en zich dus maar snel vooruit hebben ingeparkeerd en dat ze dus ook hun deur gaan opengooien bij het instappen?
Of is er nog iets anders?

Want als je beide in dezelfde richting staat maakt het niet uit of je nu vooruit of achteruit staat :p

Ik parkeer mij tout court nooit naast iemand. Ik parkeer mij vaak op de kop en een stuk in het vak. Ik stap nog liever 400m verder dan dat een portier in mijn flank krijg.
 
En waarom is dat juist?
Omdat die mensen laten blijken dat ze weinig tijd hebben en zich dus maar snel vooruit hebben ingeparkeerd en dat ze dus ook hun deur gaan opengooien bij het instappen?
Of is er nog iets anders?

Want als je beide in dezelfde richting staat maakt het niet uit of je nu vooruit of achteruit staat :p

Ik parkeer mij tout court nooit naast iemand. Ik parkeer mij vaak op de kop en een stuk in het vak. Ik stap nog liever 400m verder dan dat een portier in mijn flank krijg.
Mensen die vooruit in zo'n parking rijden, zijn diegenen die schrik hebben om achteruit te rijden, en bijgevolg dus niet met de auto kunnen rijden :p
 
Ik zou altijd vooruit in zo een parking rijden. Je kan meteen aan je koffer en het is makkelijker om in te stappen. Meestal zijn het de mooie wagens die op deze manier geparkeerd staan, vooral om te showen I guess 😋 (wat ok is voor mij).
 
Ik parkeer mij achterwaarts in omdat ik dan sneller kan vertrekken.

Dat staat tegenwoordig in de theorie van het rijexamen, bij aankomst kan je die manoeuvres doen met warme motor.
Terwijl anders moet je met koude motor die manoeuvres doen en verbruik je meer.
 
Terwijl anders moet je met koude motor die manoeuvres doen en verbruik je meer.

Ik heb me al vaak afgevraagd hoeveel dat nu effectief verschilt. Dat kan toch hooguit een paar cent aan brandstof zijn, dus een compleet belachelijk argument. Het feit dat je dan bijna niet aan/in je koffer kan, is voor mij nog altijd de belangrijkste reden om nagenoeg nooit zo te parkeren. Een andere is ook het helpen in/uitstappen van (jonge) kinderen. Als je je achterwaarts inparkeert, zitten a) hun achterste portieren achteraan en moet je dus samen zitten wurmen tussen jouw wagen en die ernaast, en b) openen de deuren ook nog eens op zo een manier dat ze eerst dicht moeten gedaan worden voor je überhaupt door kan.

En dat heeft bij mij overigens ook niets met kunnen parkeren te maken, want ik moet het zelfs niet kunnen, mijn wagen parkeert zichzelf perfect in :p. Zo goed zelfs dat de eerste keer dat ik dat probeerde, hij inparkeerde in een veel te smalle opening en ik niet eens kon uitstappen :p.
 
Ik heb me al vaak afgevraagd hoeveel dat nu effectief verschilt. Dat kan toch hooguit een paar cent aan brandstof zijn, dus een compleet belachelijk argument.
Ja vanuit het individualistisch standpunt is het inderdaad een marginaal voordeel. Maar je moet een beetje groter denken natuurlijk :p
 
Veel bedrijven waar ik kom is het gewoon verplicht om achterwaarts in te parkeren, om bij evacuatie sneller te zijn en minder chaos te creëren.

Ikzelf parkeer gewoon hoe het uitkomt (als bovenstaande niet verplicht is) - ga mij ook niet specifiek plaatsen om deuren te vermijden ofzo. Enkel op een hoek sta ik liever niet op een grote openbare parking.
 
Veel bedrijven waar ik kom is het gewoon verplicht om achterwaarts in te parkeren, om bij evacuatie sneller te zijn en minder chaos te creëren.

Ikzelf parkeer gewoon hoe het uitkomt (als bovenstaande niet verplicht is) - ga mij ook niet specifiek plaatsen om deuren te vermijden ofzo. Enkel op een hoek sta ik liever niet op een grote openbare parking.
Hier zowel op het terrein als op de parkings verplicht achterwaarts in te parkeren voor alle voertuigen sinds kort. Had het dan ook al meegemaakt dat ik een plaatsje aan het zoeken was en iemand haar parkeerplaats achterwaarts verliet en mij in de flank ramde. "Oh sorry ik had u niet gezien" Zeg niet te gauw het is weer een ...
 
Mensen die vooruit in zo'n parking rijden, zijn diegenen die schrik hebben om achteruit te rijden, en bijgevolg dus niet met de auto kunnen rijden :p
Dat lijkt mij nu wel heel kort door de bocht :p
Vooral omdat eruit rijden inhoudt dat je toch achteruit moet rijden :p

Het hangt allemaal een beetje van de situatie af. Achteruit inparkeren heeft voor- en nadelen, ik verkies zelf ook altijd om achteruit in te parkeren. Maar indien het beter vooruit is, en ik echt niet anders kan dan is het vooruit.
 
Inderdaad, die bedrijven zien dat als een maatregel naar algemene veiligheid.

Zelf parkeer ik nog altijd vooruit in op de parking van het werk, anders kan ik gewoon niet in mijn koffer: bij de meeste plaatsen groeit er een 2m hoge heg vlak achter de parkeerplaatsen -en mijn auto past qua lengte nu al niet in die plaatsen-, bij de andere plaatsen is er een smal boordje en daarachter een vijver, ik sta liever ook niet op dat boordje om iets uit mijn koffer te halen 😋
 
Ik parkeer altijd achterwaarts in, behalve op de parking van de supermarkt, want daar moet ik makkelijk aan de koffer kunnen om alles in te laden.

Op mijn werk was ik toen ik daar begon te werken de enige die altijd achterwaarts inparkeerde. Een tijdje later begon daar een nieuwe personeelsverantwoordelijke en die deed dat ook. Daarna zijn stilaan meer en meer mensen dat beginnen doen en nu doet zo goed als iedereen het op die manier.
 
Ik parkeer zelfs achterwaarts thuis op mijne oprit. Veel gemakkelijker en ook veiliger om fietsers zien aan te komen
 
Met een achteruit-rij-camera is ook dat niet het geval é. Die camera ziet het fietspad zonder dat er iets van de wagen uitsteekt, terwijl je al met uw neus ferm ver moet staan om goed zicht te hebben.

Daar hebt ge idd een punt maar aangezien ik dat niet heb en ik moet buitenrijden door een vrij grote poort + straat met veel bomen, donker en veel fietsers zonder licht en heb in't verleden al genoeg fietsers (bijna) geraakt :unsure:
 
Terug
Bovenaan