"Ik reed terstraks rond en ik kwam tegen…"

Ne Dodge Ram Hemi. Wat een hemels geluid is dat toch als die start. Hoe die dingen zo afgekraakt worden op een autoforim snap ik niet. Het geluid van zo’n Amerikaanse V8 is toch gewoon zalig? Niet eens overdreven luid, al zullen er altijd tussen zitten die de knalpot er nagenoeg volledig tussenuit halen.

Ik zou het zelf niet moeten hebben, maar dikwijls zet ik mijn raampje open als ik ene tegenkom. Ik heb daar nu geen enkel probleem mee dat iemand dat koopt. Dat die dingen veel te groot zijn voor hier hebben ze toch vooral zelf last van.
 
Ne Dodge Ram Hemi. Wat een hemels geluid is dat toch als die start. Hoe die dingen zo afgekraakt worden op een autoforim snap ik niet. Het geluid van zo’n Amerikaanse V8 is toch gewoon zalig? Niet eens overdreven luid, al zullen er altijd tussen zitten die de knalpot er nagenoeg volledig tussenuit halen.

Ik zou het zelf niet moeten hebben, maar dikwijls zet ik mijn raampje open als ik ene tegenkom. Ik heb daar nu geen enkel probleem mee dat iemand dat koopt. Dat die dingen veel te groot zijn voor hier hebben ze toch vooral zelf last van.
Ik vind dat luie V8 geluid van die Amerikaanse pickups eigenlijk maar niks. Zet daar het V8 geluid van pakweg een Aston Martin Vantage tegenover en het verschil is enorm.
Imo klinken die pickups als ne traktor...

Vanmorgen deze gezien:


Lang geleden dat ik er zo nog eentje gezien had.
 
0a4ugrM.jpg


DykLTtz.jpg


KqX0qZ2.jpg


3sd7i0h.jpg

F8 tributo was een mooie verschijning 😍
 
Na de roadtrip via munchen en seefeld, gewoon teveel om op te noemen. Zeker in Munchen, de ene McLaren na de andere Lambo. Beetje waanzin daar.
 
Eerlijk gezegd zou ik een gewone pickup (a la Isuzu D-max) nog durven kopen. Dat is maar een 1.9, dus taksen vallen mee (LV voor pickups is verleden tijd he). Vooral de ruimte (zou ze kopen met zo'n bak op), 4x4 en aanhangergewicht geeft voor mij de doorslag. Zo een Vito-achtige bestelwagen met 5 zitplaatsen zou dan weer interessanter zijn qua ruimte, maar die kosten om te beginnen vaak meer en hebben dus geen 4x4 en te laag sleepgewicht.
Nu, dat is natuurlijk iets compleet anders dan die Amerikanen. Ik zou niet zeggen dat dat enkel gekocht wordt om te compenseren, er zullen er ook wel zijn die liefhebber zijn, maar dat het hier in Europa niet echt past is duidelijk.
Ik vermoed wel, nu je op een pick-up taksen betaalt zoals op een gewone auto, dat die Amerikaanse bakken hier gaan uitsterven.
Volgens mij kan je een Vito en een D-max / Ford Ranger / Navara, etc... allemaal in 3.5 ton sleepgewicht krijgen. De Vito kan je ook LV kopen als je die met verlengde wielbasis koopt.
 
Volgens mij kan je een Vito en een D-max / Ford Ranger / Navara, etc... allemaal in 3.5 ton sleepgewicht krijgen. De Vito kan je ook LV kopen als je die met verlengde wielbasis koopt.
Maximaal gewicht van 3.5 ton, geen sleepgewicht van 3.5 ton. Ik dacht dat Iveko Daily eigenlijk de enige was die je met 3.5 ton sleepgewicht kon krijgen (als camionette).

De pick-ups kunnen normaal wel allemaal 3.5 ton trekken.
 
In mijn herinnering was het met een koppelteken, maar kan mis zijn.
Vooraan of achteraan? Want ik heb wel al gemerkt dat sommige mensen wat foefelen met die tekens op de voorste nummerplaat.
Misschien dat het achteraan JUSTHODL was en dat ze vooraan dan (illegaal) een streepje toegevoegd hebben.
 
Een groepje debiele motards met echt razendsnelle en superluide machines. Zag daar zo een fireblade Repsol, een Yamaha R1, etc...

Bij het oprijden van de autostraden (na achter mij intimiderend te zigzaggen gelijk een bende idioten) trokken ze het kot vol open. Wat mij naast het onderdovende lawaai opviel: die hun nummerplaten draaiden allemaal automatisch om naar een andere (valse wss) nummerplaat, debielen.
 
Een groepje debiele motards met echt razendsnelle en superluide machines. Zag daar zo een fireblade Repsol, een Yamaha R1, etc...

Bij het oprijden van de autostraden (na achter mij intimiderend te zigzaggen gelijk een bende idioten) trokken ze het kot vol open. Wat mij naast het onderdovende lawaai opviel: die hun nummerplaten draaiden allemaal automatisch om naar een andere (valse wss) nummerplaat, debielen.
Razendsnel en superluid hangt nu wel samen met een R1 en een fireblade :p

Die draaiende nummerplaten doen wel vermoeden dat het inderdaad geoefende hardrijders zijn.
 
Terug
Bovenaan