Idioot terroriseert buurt met aanhangwagens

Dat blijven toch bizarre regels...

Het herinnert me wel aan iets van meer dan 30 jaar geleden :p 2 jongeren die hun fiets op de oprit van mijn ouderlijk huis gezet hadden, terwijl er 50 meter verder genoeg openbare fietsrekken voorzien waren. Toen was ik nog jong en onbezonnen, ik heb die 2 fietsen toen een serieus eind in de struiken van een plein in de buurt gegooid en toen die gasten hun fiets kwamen ophalen, gewoon gewezen. Daarna is dat nooit meer gebeurd.

Helaas is dat wat lastiger met een auto die op je oprit komt parkeren... Ik vraagt me af wat de wet dan wel voorziet als mogelijkheden als er iemand zich op je privé oprit zet en in het slechtste geval jou zo verhindert van uit te rijden?
Heb ik eens gehad dat er iemand zijn fiets had geparkeerd voor deur van ons huurappartement (deur was alleen voor ons)
Fiets was gegraveerd dus politie gebeld en die hebben hem naar de eigenares teruggebracht

Indien ze op uw eigendom staan:

In dat tweede geval is dat wel een enorme miserie als je soms willekeurige overtreders moet slikken, zoals voetbalfans op matchdag.
Dus als de uitspraak van de rechtbank (in uw voordeel), een half jaar op zich laat wachten en uw wagen staat in de garage (dus je kan niet weg want die vreemde verplaatst in die tussentijd zijn wagen niet), dan is dat brute pech en kan je ondertussen niks doen?

Dus als de uitspraak van de rechtbank (in uw voordeel), een half jaar op zich laat wachten en uw wagen staat in de garage (dus je kan niet weg want die vreemde verplaatst in die tussentijd zijn wagen niet), dan is dat brute pech en kan je ondertussen niks doen?
Je kan ze laten takelen op eigen kosten en dan hopen dat ze terug betalen na de uitspraak van de rechtbank.

In Franse dorpen, ja dorpen, bij de Luxemburgse grens zijn ze sinds kort begonnen met vignetten. De reden? Veel arbeiders worden door hun werkgever verzocht om de werkvoertuigen mee naar huis te nemen omdat ze een gebrek aan parkeerplaatsen hebben op het werk en bewoners die ondertussen hun garage gebruiken als extra stockage plaats.

Wat een drama voor wat parking... Mensen zijn toch ook weinig verdraagzaam geworden.
De weg is een openbaar domein. Dat is heel leuk dat u vriendin haar auto daar altijd staat, maar als je een gegarandeerde plek wil moet je die zelf voorzien.
Het lijkt me zelfs adhv u foto dat er op u oprit gemakkelijk twee auto's kunnen staan. Maar dan moeten ze achter elkaar staan.
Bij ons in de gemeente is het zelfs verplicht om op u eigen terrein twee parkeerplaatsen te voorzien.

En de onveilige situatie is een verantwoordelijkheid van ieder die deelneemt aan het verkeer. Als bestuurder van eender welk voertuig ben je verplicht u snelheid aan te passen aan de situatie. Dus, als de zichtbaarheid minder is vertraag je.
'Er is geen plaats op straat dus ik ga maar op een voetpad staan' is geen goeie uitvlucht voor een verbaliserend ambtenaar.

Het feit dat die mens zijn aanhangwagens daar niet reglementair te lang laat staan is ook iets wat niet ok is. Maar laat ons aub de zaken wat in perspectief bekijken. U vriendin moet hare auto achter de uwe of wat verder parkeren.
Dat die mens niet open doet als je gaat aanbellen is misschien omdat ie werken is of godbetert in zijne hof bezig. Wil je het gesprek aanknopen, steek dan tesnoods is een briefje in de bus met u contactgegevens. Voor hetzelfde geld heeft de mens een aanvraag lopen voor aanpassing van zijne oprit zodat hij er zijn aanhangwagens kwijt kan...

En nu ga ik mij bukken voor de shitstorm die ongetwijfeld men kant gaat uitkomen :) .
Bedankt om te posten wat ik ging schrijven.

Ik ben serieus teleurgesteld aan het raken in de mensen. Dit soort reactie had bovenaan op pagina 1 ergens moeten staan.

Hier staan ze dagelijks zo op het trottoir.. snap niet dat daar nooit eens een bekeuring voor wordt gegeven.

Ik wandel daar iedere dag voorbij met de kinderen en ge zijt dan eigenlijk verplicht om daar best gevaarlijk over straat te wandelen.

b664aDH.jpeg
Ben je zeker dat dit een trottoir is en geen gelijkgrondse berm?

(Maandag reed ik nog achter de wijkagent en die fietste vrolijk verder na uitgeweken te hebben voor die wagens).
Een wijkinspecteur zal in zijn eigen wijk niet schrijven om een goeie band met zijn bewoners te houden.

Of er al dan niet boetes geschreven worden, kan je niet zien. Er us geen verplichting op een briefje te steken

Laat uw kinderen de wagen eens als trampoline gebruiken. Het is immers een voetpad.
Maar dat zal weer niet mogen wss :p
Zoals deze van Casey Neistat, die een boete kreeg omdat hij niet op het fietspad reed. Toen hij aangaf dat er wagens en een bus op het fietspad stonden, gaf de politieagent aan dat hij altijd op het fietspad moet rijden.
Met deze grappige situatie als gevolg

Wat een drama voor wat parking... Mensen zijn toch ook weinig verdraagzaam geworden.
De weg is een openbaar domein. Dat is heel leuk dat u vriendin haar auto daar altijd staat, maar als je een gegarandeerde plek wil moet je die zelf voorzien.
Het lijkt me zelfs adhv u foto dat er op u oprit gemakkelijk twee auto's kunnen staan. Maar dan moeten ze achter elkaar staan.
Bij ons in de gemeente is het zelfs verplicht om op u eigen terrein twee parkeerplaatsen te voorzien.

En de onveilige situatie is een verantwoordelijkheid van ieder die deelneemt aan het verkeer. Als bestuurder van eender welk voertuig ben je verplicht u snelheid aan te passen aan de situatie. Dus, als de zichtbaarheid minder is vertraag je.
'Er is geen plaats op straat dus ik ga maar op een voetpad staan' is geen goeie uitvlucht voor een verbaliserend ambtenaar.

Het feit dat die mens zijn aanhangwagens daar niet reglementair te lang laat staan is ook iets wat niet ok is. Maar laat ons aub de zaken wat in perspectief bekijken. U vriendin moet hare auto achter de uwe of wat verder parkeren.
Dat die mens niet open doet als je gaat aanbellen is misschien omdat ie werken is of godbetert in zijne hof bezig. Wil je het gesprek aanknopen, steek dan tesnoods is een briefje in de bus met u contactgegevens. Voor hetzelfde geld heeft de mens een aanvraag lopen voor aanpassing van zijne oprit zodat hij er zijn aanhangwagens kwijt kan...

En nu ga ik mij bukken voor de shitstorm die ongetwijfeld men kant gaat uitkomen :) .
Toch ook wat in perspectief blijven hé aub...
Wij hebben hier ook zo éne. Werkt bij DE LIJN, met zo'n minibusje (belbus)

Parkeert steeds op 100 meter van zijn eigen stoep. Zodat zijn stoep vrij blijft voor zijn vriendin, vrienden...
En ja, bij nader inzien ook omdat zijn busje steeds olie lekt, zodat het niet op zijn stoep gedeelte zou olie lekken.
Inderdaad, de straat is van iedereen, maar geeft je geen vrijgeleide om dan maar ff een stukje verder te gaan vervuilen en in te nemen, omdat het uwe mooier en vrijer zou blijven imo :p

maar geeft je geen vrijgeleide om dan maar ff een stukje verder te gaan vervuilen en in te nemen,
Ik citeer even mezelf uit de post die jij citeerde:
Het feit dat die mens zijn aanhangwagens daar niet reglementair te lang laat staan is ook iets wat niet ok is.

Laat ons zeggen, we zijn het met elkaar eens :) .
Nooit gedacht dat ik dat tegen een Trump zou zeggen...

Ik was ook ontzet toen ik dit topic las. Net zoals ’fornix’ en ‘Timothy’ vraan ik mij af waar dit naar toe gaat. Gelukkig ben Ik niet alleen verontwaardigd.

Niets is natuurlijk zo futiel als een ander zijn probleem of ergernis :tongue:

Toch ook wat in perspectief blijven hé aub...
Wij hebben hier ook zo éne. Werkt bij DE LIJN, met zo'n minibusje (belbus)

Parkeert steeds op 100 meter van zijn eigen stoep. Zodat zijn stoep vrij blijft voor zijn vriendin, vrienden...
En ja, bij nader inzien ook omdat zijn busje steeds olie lekt, zodat het niet op zijn stoep gedeelte zou olie lekken.
Inderdaad, de straat is van iedereen, maar geeft je geen vrijgeleide om dan maar ff een stukje verder te gaan vervuilen en in te nemen, omdat het uwe mooier en vrijer zou blijven imo :p

Doe het eens met een vuilniswagen :p. En natuurlijk zetten die dat ook niet bij hun eigen woning maar ook tientallen meters verderop.

Niet dat die buurt een parkingprobleem had maar de geur...

Ik was ook ontzet toen ik dit topic las. Net zoals ’fornix’ en ‘Timothy’ vraan ik mij af waar dit naar toe gaat. Gelukkig ben Ik niet alleen verontwaardigd.
Ach de ene buurt is de andere niet hé. Laat ons eerlijk zijn, en dat is dan niet gebaseerd op dit éne voorval.
Ik ben bijvoorbeeld heel gelukkig dat ik makkelijk eens naar de winkel kan gaan zonder mijn achterdeur te hoeven sluiten, of als ik eens vergeten ben iets in de auto te laten, mag ik op mijn 2 oren slapen.

Wij hebben hier enkele oude mensen, die dienst doen als privé camera. Van het minste dat er een vreemde auto onze doodlopende straat in rijd, komen die al naar buiten om te kijken wat die hier doet.
Maar verder, buiten soms wat over bemoeienissen, is daar weinig verkeerd aan natuurlijk. Eigenlijk een extra gratis burgerwacht. :D

Maar ik kan me voorstellen dat je in molenbeek of gelijk ietwat drukker gebied met wat minder fraaie reputatie, je niet moet proberen een auto open te laten, of iets laten liggen op het dashboard of het is weg. Laat staan een raam open laten als je ff weg bent.
En dan krijg je al rapper zo'n situatie's als threadstarter natuurlijk. Waar weinig band en vertrouwen ontstaat naar elkaar toe..

Je moet alles in perspectief plaatsen natuurlijk. Wij wonen in een straat/gemeenschap waar iedereen elkaars afkomst en familieboom kent. En daar ben ik blij om. Een conflict vrije zone waar jaarlijks een BBQ op straat georganiseerd word, en waar iedereen met elkaar door de deur kan.

Ik vind "terroriseren" hier ook een komische overdrijving, maar verontwaardig zijn over deze thread lijkt me zo mogelijk nog nuttelozer dan de originele ergernis.

Zoals eerder gepost is het opgelost. ik heb mijn gelijk gekregen en die kerel heeft zijn boete. De topic titel was deels als grap bedoelt.

Laat mij anders eens weten waar je woont en ik zal ook eens 3 weken een gigantische remork op 5cm van uw oprit/voordeur parkeren en die zo dicht zetten dat het irritant moeilijk is om van uw oprit te geraken als je weg moet langs de kant waar ze staat.

Djeez een beetje respect voor uw medemens mag wel zeker? Ik vind het ook langs een kant belachelijk dat je het gras niet mag afrijden op zondag als dat nu net die ene droge dag in de week was, maar ik houd mij daar aan. ik kan dat ook begrijpen dat iemand op die zonnige dag op zijn gemak een pint of een wijntje in zijn tuin wil drinken zonder dat kabaal op de achtergrond.

Dat mijn echte buren voor mijn deur staan kan mij geen hol schelen zolang ze de oprit niet blokkeren. Iedereen heeft hier trouwens een oprit en megaveel parkeerplaats. Als er eens een avond bezoek komt kan ook niemand dat schelen dat er een auto voor de deur staat. Maar meer dan 3 weken is iets anders hé, zeker als die kerel een straat verder woont, die heeft hier niets te zoeken.

Zoals eerder gepost is het opgelost. ik heb mijn gelijk gekregen en die kerel heeft zijn boete. De topic titel was deels als grap bedoelt.

Laat mij anders eens weten waar je woont en ik zal ook eens 3 weken een gigantische remork op 5cm van uw oprit/voordeur parkeren en die zo dicht zetten dat het irritant moeilijk is om van uw oprit te geraken als je weg moet langs de kant waar ze staat.

Djeez een beetje respect voor uw medemens mag wel zeker? Ik vind het ook langs een kant belachelijk dat je het gras niet mag afrijden op zondag als dat nu net die ene droge dag in de week was, maar ik houd mij daar aan. ik kan dat ook begrijpen dat iemand op die zonnige dag op zijn gemak een pint of een wijntje in zijn tuin wil drinken zonder dat kabaal op de achtergrond.

Dat mijn echte buren voor mijn deur staan kan mij geen hol schelen zolang ze de oprit niet blokkeren. Iedereen heeft hier trouwens een oprit en megaveel parkeerplaats. Als er eens een avond bezoek komt kan ook niemand dat schelen dat er een auto voor de deur staat. Maar meer dan 3 weken is iets anders hé, zeker als die kerel een straat verder woont, die heeft hier niets te zoeken.
Ach, het is jullie straat?

Ach, het is jullie straat?
Jeezes zeg.... Moet jij nu echt alles zo letterlijk nemen?

Dus jij vind het perfect normaal dat iemand zijn gerief paar straten verder stockeert om zijn eigen ruimte niet in te nemen?
Uiteraard is de straat van iedereen, maar logisch is het niet dat je je gerief paar straten verder zet.

Ik ben benieuwd hoe jij zou reageren as dit bij jouw gebeurt.

Terug
Bovenaan