Album of the week Idee thread

Ik had een paar dagen geleden, op kladblok een lijstje gemaakt met albums dat ik nog moest luisteren. De AOTW's stonden erbij, en mijn plan was om elke dag eentje te luisteren te starten met 22/08, dan zou ik klaar geraken op 05/09, minus Mogwai dat ik wel heb gedaan.

Het probleem is gewoon, ik geraak er gewoon niet aan toe, idem dito voor die classic artists, uiteindelijk ja, er valt zoveel te luisteren en dan is het erg lastig om iets - sorry - obscuurs van een andere genre te beluisteren vaak. Veel van die albums zijn totaal niet bekend, dat is natuurlijk geen probleem.

Maar als je ziet wat ik nog niet heb beluisterd... kan ik moeilijk naar Sepultera gaan luisteren, als ik niet eens 10 keer naar Metallica, Iron Maiden, enzovoort heb geluisterd. Dat is gewoon wat raar voor mij, omdat het aanvoelt als een sprint uitvoeren op de Olympische Spelen, als ik niet eens deftig kan lopen. En echt ik vind het gewoon persoonlijk zo vervelend dat ik zo weinig van muziek ken.

Het zijn wel heel originele keuzes, en goed ik zal beloofd het black metal album eens luisteren vanavond, en ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat ik het mooi vind, en ik zal de rest ook een kans geven, maar geef me aub de tijd... Want ik doe ook mee aan de MuMeladder, ook om wat nummers te leren kennen die ik misschien nog niet ken bij naam of gewoon totaal niet ken maar anderen wel goed vinden. Ik probeer verder ook mijn albumpjes te luisteren (zowel binnen mijn genres, als gewoon algemeen gewaardeerd), maar ik kan geen 10.000 dingen tegelijkertijd, en er is ook nog iets anders naast muziek. Ik zit al 2 weken aan over 100 scrobbles op een dag. En als ik te veel nieuwe dingen luister, gaat ook niet, want dan gaat alles weer voorbij, en heb ik niets van nieuwe muziek leren kennen. Ik moet echt een paar keer iets opnieuws luisteren voor ik het vaak goed vind.
 
Ik had een paar dagen geleden, op kladblok een lijstje gemaakt met albums dat ik nog moest luisteren. De AOTW's stonden erbij, en mijn plan was om elke dag eentje te luisteren te starten met 22/08, dan zou ik klaar geraken op 05/09, minus Mogwai dat ik wel heb gedaan.

Het probleem is gewoon, ik geraak er gewoon niet aan toe, idem dito voor die classic artists, uiteindelijk ja, er valt zoveel te luisteren en dan is het erg lastig om iets - sorry - obscuurs van een andere genre te beluisteren vaak. Veel van die albums zijn totaal niet bekend, dat is natuurlijk geen probleem.
Dit snap ik wel, classic artists ligt effe stil en dat helpt wel. Zelf ben ik nog niet aan Shaffy toe gekomen (iets makkelijker voor mij als het op spotify staat) en enkel oriental banquet geskipt omdat de thread zei dat het allemaal heel atmosferisch klonk en ik ken mezelf daarin: ik kan mijn focus daar niet bijhouden tot op het punt dat ik niet doorheb dat het niet meer opstaat, en wat is dan nog de relevantie van een post?
 
Dit snap ik wel, classic artists ligt effe stil en dat helpt wel. Zelf ben ik nog niet aan Shaffy toe gekomen (iets makkelijker voor mij als het op spotify staat) en enkel oriental banquet geskipt omdat de thread zei dat het allemaal heel atmosferisch klonk en ik ken mezelf daarin: ik kan mijn focus daar niet bijhouden tot op het punt dat ik niet doorheb dat het niet meer opstaat, en wat is dan nog de relevantie van een post?
Het is, ik heb het een beetje gemist de afgelopen weken omdat ik minder bezig was met muziek tussen mei en juli, en ik heb in die periode eigenlijk weinig nieuws beluisterd. Ik was dan gestopt met de MuMeladder, en de projecten op BG omdat het eventjes wat te veel was. Maar de laatste weken vooral in juli had ik toch weer het idee dat ik weer te veel naar hetzelfde begon te luisteren, en dus wat nieuws weer moest ontdekken. Maar de balans is soms wat zoek.

Je hebt wel gelijk classic artists of the week ligt stil, en eigenlijk is het wel het ideale moment voor wat inhaalwerk te doen, dus ik zal mijn best doen om deze maand nog het meeste in te halen, zodat ik mee ben.

Classic artists of the week, ik ben vergeten welke dat er al zijn geweest.

Radiohead: 1 album toen geluisterd, maar genoeg dit jaar beluisterd dus oké, en ik ben al fan.
Nirvana: 1 album In Utero voor eerst beluisterd. Nevermind kende ik al...
Rammstein: 1 album geluisterd dit jaar maar niet tijdens die week, ik weet niet of ik zin heb in meer, wellicht wel ooit eens. Wel gereageerd. Ken ook wel enkele liedjes.
Black Sabbath: 1 album geluisterd, 2 andere ook wel maar niet tijdens die week. Ik denk wel dat ik nog meer zal luisteren en zal reageren dan nog.
The Prodigy: niet meegedaan, enkele nummers van gehoord, ik denk wel dat ik daaraan nog keer zal inhalen.
Nick Cave & The Bad Seeds: Ik weet het niet... het is gewoon heel erg veel. Maar toch een must om eens meer van te luisteren, en een paar albums. Jubilee Street is wel goed. Into My Arms was ook wel goed.
Tom Waits: singer-songwriters liggen me niet echt, dat gaat niet (tenzij het anders is dan Bob Dylan of Neil Young, maar anders pas ik hiervoor).
Wu-Tang Clan: los van de Classic artist of the week wil ik Enter The Wu-Tang Clan eens luisteren
The Beatles: veel van geluisterd in januari, niet tijdens die week... Ook niet van plan meer nog te luisteren.
U2: Een album beluisterd, maar was niet helemaal mijn ding, zal ik wel ook nog eens beluisteren maar nu niet.

Dus enkel Nick Cave, Wu-Tang Clan en The Prodigy dat ik moet inhalen hier, en ik wil zelf ook nog wat meer Black Sabbath albums luisteren, maar het waren er te veel voor in dezelfde week.

Metallica, Sonic Youth en Massive Attack doe ik zeker nog aan mee! Rest weet ik niet meer wie nog komt.

Je overdenkt het wat, gewoon opzetten, luisteren en eerlijk zeggen wat je er van vond ;)

Ik ben bezig met Armagedda, ik zit aan nummer 4 nu.
 
Jongens, jongens, laat jullie niet opjagen. Knuffelke aan Laki, ik weet niet waarom maar ik heb het gevoel dat ge dat effe nodig hebt. :unsure:

Ik ben een gelukkig vrouwtje vanwege iedereen die interesse toont in het voorgestelde concept, en waarvoor dank dat er zo'n grote interesse is want anders zaten we niet met een wachtlijst tot eind februari 2022. JA, het draait rond participatie en JA, het zou leuk zijn moesten diegene die zich hebben ingeschreven ook effectief moeite doen om 1 uurtje tijd vrij te maken om naar een album te luisteren van iemand anders en kort zijn/haar bevindingen neer te schrijven. Uiteindelijk is dat alles wat er gevraagd wordt, maar dat is mijn mening.

Persoonlijk vind ik het zeer leuk om mijn maandag (of dinsdag) te starten met een muziekkeuze van iemand anders en zet ik vaak het album al voor een eerste keer op als ik vertrek met de auto voor mijn werk, maar uiteraard kan het zijn dat je omwille van tijdsgebrek er niet toekomt om te luisteren of om hier te posten. Das OK. Om nu echt het vergrootglas boven te halen en te gaan opzoeken wie heeft deelgenomen aan welke AOTW vind ik er wat over.

Voor mij werd het inderdaad ook wat teveel met de CA erbij. Tom Waits en Kate Bush heb ik verre van de aandacht kunnen geven die ze verdienen.
 
Ik denk dan aan een @Gavin die mij altijd het gevoel geeft dat ik, of te weinig drugs neem, of teveel drugs. Laten we dat niet doen aub, laten we het gezellig houden aub. Ik zou zeggen wees niet op je tenen getrapt, maar ik ken je beter, dus ik zeg het niet. Gavin, ik zou het niet kunnen man, hoe graag ik uw woorddiaree ook lees. Dat iedereen hier halve boeken begint te schrijven.
Wat is dit of dit dan? Hou het maar bij te veel drugs dus.

Ik kan daar verder ook niets aan doen, echt. Dat rolt gewoon uit mijn keyboard en blijft komen, echt gelijk diarree. Met brokken en andere interpunctie. Ik typ ocharme dan ook nog met maximum vier vingers, dactylo is voor mij een dinosaurus.

..edit Dat zijn veel tags :unsure:
Nutteloos want mentions werken niet bij een edit! Al die moeite voor niks!!!

en wat is dan nog de relevantie van een post?
Maar dat doet er allemaal niet toe, JEW. Dit is gewoon een concept van wat leden onder elkaar die iets voorstellen dat ze leuk vinden en waar de anderen het respect of engagement tonen van te luisteren en iets te laten weten en vice versa, al dan niet met een onnozelheidje ertussen zoals ik u of @Lakigigar vorige week tagde. Zo werkt een community op een forum. Niemand vraagt om muzikale kunde ter beoordeling, epistels of zelfs zestig procent participatie. Het verbaast me eerder dat mensen die posts in die threads soms serieus nemen. Het is gewoon plezant om al die keuzes en reacties daarop te zien van leden van wie ge de reactie kunt kaderen, wat interactie te krijgen tussen een bepaalde groep, en dat is het. Met wat geluk ontdekt ge nog iets goed van muziek, maar dat is voor mij toch bijzaak geworden na de afgelopen maanden eigenlijk.

Maar ge hebt u vrijwillig opgegeven voor een duidelijk concept, dus kunt ge ook wel wat moeite doen. Dat ge als ge erop aangesproken wordt ook nog wat de held gaat uithangen, dat snap ik wel niet. Mij interesseert het weinig overigens, ik heb er geen probleem van gemaakt en gewoon links laten liggen toen ik het opmerkte een paar weken terug. Enkel toen @Creeping Death me twee keer vroeg waarom ik die week geen woorddiarree had, heb ik het uitgelegd, anders niet. Het is wat het is, volgende week is er weer een ander member die zijn plaat lanceert en bij leven en welzijn wordt er bij de tweede ronde van dit concept in februari 2022 rekening mee gehouden. Het is jammer maar ook niet het einde van de wereld he. Ik vind het voorlopig alvast vrij gesmeerd lopen, veel beter dan verwacht!

Ik heb de vrijgekomen luistertijd deze en vorige week alvast gebruikt om Metallica te beluisteren aangezien ik daar toevallig iets van terugvond in mijn kast, dus mijn visceuze diarree vloeit momenteel over Ulrich.

Kate Bush heb ik verre van de aandacht kunnen geven die ze verdienen.
Nou ja.
 
listen and let listen zou k zo zeggen. er zijn een paar aotws geweest waarna ik dacht, volgende week wacht ik de reacties wat af. uiteindelijk is het meestal toch tegen het uur per album.
 
En echt ik vind het gewoon persoonlijk zo vervelend dat ik zo weinig van muziek ken.
Daar moet ge toch ni wakker van liggen?
't is gewoon leuk om te weten wat anderen voelen en opmerken bij bepaalde muziek. Uw gedachten en ideeën zijn belang en kunnen eigenlijk niet fout zijn want het gaat er om wat gij van die plaat vindt.

Iemand kan wel duizend keer zeggen dat het fantastisch is maar als gij het absolute drek vindt, dan is het zo.
Ik heb de vrijgekomen luistertijd deze en vorige week alvast gebruikt om Metallica te beluisteren aangezien ik daar toevallig iets van terugvond in mijn kast, dus mijn visceuze diarree vloeit momenteel over Ulrich.
Ik zie @Nahrtent al popelen op zijn stoel om dat epistel te lezen! :biglaugh:
 
IJEK.gif
 
Ik heb de vrijgekomen luistertijd deze en vorige week alvast gebruikt om Metallica te beluisteren aangezien ik daar toevallig iets van terugvond in mijn kast, dus mijn visceuze diarree vloeit momenteel over Ulrich.
Ik zie @Nahrtent al popelen op zijn stoel om dat epistel te lezen! :biglaugh:

Dat wel, maar ik wou eigenlijk zelf een gooi doen naar de "Beste rant in de thread"-award. :S
Misschien moet ik tactisch zijn en mijn zinnen zetten op de minder hoog aangeschreven categorie <1000 woorden.

Tom Waits: singer-songwriters liggen me niet echt, dat gaat niet (tenzij het anders is dan Bob Dylan of Neil Young, maar anders pas ik hiervoor).
:help:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wel, maar ik wou eigenlijk zelf een gooi doen naar de "Beste rant in de thread"-award. :S
Misschien moet ik tactisch zijn en mijn zinnen zetten op de minder hoog aangeschreven categorie <1000 woorden.


:help:
singer-songwriter, is nu ook niet echt een genre, dat het gewoon betekent dat iemand zelf de teksten heeft geschreven en dan zingt, maar dat kan je heel breed interpreteren. Dat weet ik ook wel, maar Bob Dylan en Neil Young vond ik tot nu toe behoorlijk saai, en overschat. Een paar leuke nummers. Maar het werkt niet echt, misschien ook de verkeerde nummers geluisterd, of ik weet het niet, maar het ligt me gewoon niet zo, omdat ik juist meer geniet van een stem die als instrument wordt gebruikt, en minder naar lyrics of wat men zegt omkijkt. Het is alsof je dan moet multitasken tussen wat men zingt begrijpen en de muziek zelf graag horen, en dat is te veel dat mijn brein moet verwerken omdat muziek me vaak absorbeert, en ik dan niet meer echt kan multitasken tussen de muziek en het instrument en hetgeen ik vaak ernaast nog doe. En ik vind hun muziek gewoon niet herkenbaar, dus te weinig melodieus, al zal ik nu wel iedereen op mijn dak krijgen. Misschien is het zo dat je 10.000 keer naar Bob Dylan tegen dat je het goed vind, maar dan vond ik dat black metal album dat ik daarstraks luisterde toegankelijker dan een album van Bob Dylan.
 
Dat weet ik ook wel, maar Bob Dylan en Neil Young vond ik tot nu toe behoorlijk saai, en overschat. Een paar leuke nummers.
Ik vind dat ook, voor wat ik er van ken, maar dat ge zomaar aanneemt dat Tom Waits hetzelfde is - enkel en alleen omdat hij met bovenstaande namen gemeenschappelijk heeft dat hij zingt en liedjes schrijft is nogal onnozel, zeker omdat heel die thread over hem volstaat van de lof voor zijn experimentele albums.
 
Ik vind dat ook, voor wat ik er van ken, maar dat ge zomaar aanneemt dat Tom Waits hetzelfde is - enkel en alleen omdat hij met bovenstaande namen gemeenschappelijk heeft dat hij zingt en liedjes schrijft is nogal onnozel, zeker omdat heel die thread over hem volstaat van de lof voor zijn experimentele albums.
Wel, ik zal één van de experimentele albums eens luisteren + de grootste hits. Maar geef me wel tijd, ik ga eerst wat albums of the week herhalen, nu bezig met die van PBRStreetgang, en dan stop ik ermee voor vandaag, en doe ik wat anders, maar nu moet ik eventjes iets rustigers luisteren, dus kon er nog wel een AOTW bij.
 
Kunnen we niet eens met zijn allen een bolleke (of wijn of een whisky sour) gaan pakken om bij elkaar de liefde voor muziek uit te storten gelijk verse chocoladesaus over nen dame blanche?
 
Terug
Bovenaan