Idee: BG Kijkt

shellshock

Well-known member
Crowdfunder FE
Je kan beter een goed idee pikken dan zelf iets slechts bedenken.
Op het muziekforum loopt al lang de reeks 'Album van de week' en 'Classic Artists' waarin er ofwel dieper wordt ingegaan op een album of artiest.
Zou voor zo'n concept ook animo zijn op dit subforum? Persoonlijk dacht ik om bv elke maand het eerste seizoen -omdat dit nu eenmaal weinig of geen voorkennis vereist- van een bepaalde serie te bekijken en te bespreken. Andere mogelijkheid is om elke week een film te kiezen of elke maand een selectie van drie of vier films uit het oeuvre van een bepaalde acteur/actrice te kiezen en te bespreken.


Bv, naar aanleiding van het overlijden van Michael K. Williams kunnen we bijvoorbeeld het eerste seizoen van The Wire of Boardwalk Empire bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Bv, naar aanleiding van het overlijden van Michael K. Williams kunnen we bijvoorbeeld het eerste seizoen van The Wire of Boardwalk Empire bekijken.
Goed idee! Alleen zou ik het misschien eerder op enkel films houden, series bekijken neemt nogal veel tijd in beslag en een film heb je op een uur of 2 al gezien.
 
Ik vind dit wel een leuk idee. Een "film of the week" lijkt me perfect. Maar er zijn wel een paar problemen:

TV-series vragen veel meer energie en tijd. Als je zegt: eerste seizoen van The Wire. Mij kennende wil ik ook gewoon direct de rest dan zien, want dan kijk je 1 seizoen, dan kijk je enkele jaren niet meer en mag je seizoen 1 opnieuw bekijken. Dus ofwel kijk je verder ofwel kijk je gewoon beter niet. The Wire wil ik - bvb. als voorbeeld - zeker zien, maar ik wil nog zoveel zien, en ik wil niet gebonden zijn aan te veel dingen. Op dit moment kijk ik Vikings, en ik wil eerst dat uitkijken vooraleer ik aan iets nieuws start (want The Big Bang Theory ben ik ook mee bezig, in principe Avatar: The Last Airbender ook, ook al heb ik al een maand niets meer gekeken. Bij Black Mirror zit ik ook aan seizoen 3, maar dat is een anthologieserie losstaand van elkaar, dus dat maakt niet uit.

Tweede zoals gezegd is: muziek kan je quasi overal wel legaal luisteren, en zoniet genoeg andere manieren (YT etc.). Bij films & series is het "legaal" allemaal lastiger om te zien, en niet iedereen heeft alle of dezelfde abonnementen. Heel veel films die ook niet op streaming services staan. Ik wil op dat vlak niet gehinderd in mijn keuzes worden. Zelf maakt dat niet uit voor mij: als ik illegaal iets wil zien, zal ik dat ook doen, zolang het een gezond bestand is, wat vaak wel het geval is, maar niet altijd. NL subs zijn bij onbekendere films ook wel een probleem, maar op zich kan EN subs ook wel, zeker bij films met een "makkelijker" thema. Sowieso ik vermoed dat dat voor de meesten hier geen probleem is.

The Wire staat bvb. volgens mij op Streamz, ik heb nu geen Streamz, wellicht zal ik in de toekomst een tijdje abo worden om wat HBO series te zien (zoals GOT en Euphoria), maar ik ben nu bezig met voldoende andere dingen. Daarom dat ik bij The Wire ook niet zou meedoen.

Misschien moeten we gewoon bij films houden, maar een uitz maken voor mini-series. Maar kom dan aub niet af met Twin Peaks: The Return... (hoewel ik Twin Peaks ook heel graag wil zien, en alles in verband ermee). Maar met mini-series denk ik meer aan Chernobyl, O.J. Made in America, The Vietnam War, etc. . Als je la meglio gioventu kan nomineren, moeten die ook wel lukken. Maar ik denk wel dat je rekening moet houden dat langere films minder "bekeken" zullen worden door gebruikers hier, door de tijd die het in beslag neemt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan