Huwelijk(feest)

Het dure was de Brug van Vroenhoven. Mooie locatie, maar die prijs was los erover. Nu betalen we €2000 minder terwijl het eten, een overnachting en de DJ en er al bijzitten vergeleken met de Brug van Vroenhoven. Nu wordt het de Kleine Graaf in 's Herenelderen.

Waar gaan of zijn jullie getrouwd?
Aah nee, had ik toch een andere voor. Ik dacht dat je Kasteel Hooghenweerth bedoelde in Maastricht.
Zo 'speciaal' is onder de Brug nu eigenlijk ook niet qua feestzaal om zo veel geld te vragen.

Kleine Graaf zijn we ook al vaker geweest, zowel trouwfeest als kerstfeest. Is wel een mooie locatie, heeft ook nieuwe uitbaters dacht ik ?
Onze trouw gaat doorgaan in Het Poortgebouw in Oud-Rekem :)

Aah nee, had ik toch een andere voor. Ik dacht dat je Kasteel Hooghenweerth bedoelde in Maastricht.
Zo 'speciaal' is onder de Brug nu eigenlijk ook niet qua feestzaal om zo veel geld te vragen.

Kleine Graaf zijn we ook al vaker geweest, zowel trouwfeest als kerstfeest. Is wel een mooie locatie, heeft ook nieuwe uitbaters dacht ik ?
Onze trouw gaat doorgaan in Het Poortgebouw in Oud-Rekem :)
Ah neen, hebben vooral in België gezocht.

Neen, onder de Brug is zeker niet zo speciaal. Mooie locatie, maar meer niet. Totaal niet te rechtvaardigen die prijs.

Het Poortgebouw hebben we ook gezien tijdens onze zoektocht. Ziet er ook mooi uit. Als Kannenaar kan ik natuurlijk niet het dorp, dat onze prijs van mooiste dorp van Vlaanderen heeft gekaapt, gaan steunen he :unsure: .

Onze ceremoniemeester komt vanavond langs, ben benieuwd maar weet niet zo goed wat te verwachten. Vrijdag gaan we nog eens naar de zaal, als we daar de dagplanning gefinaliseerd hebben, kunnen de uitnodigingen buiten. We gaan geen save the date uitsturen.

Onze uitnodigingen zijn de deur uit en de eerste bevestigingen komen binnen, da’s bij ons gewoon via sms of mail en we duiden dat dan aan in onze excel.
Nu is er een gast die ons de vraag stelt of zijn vriendin ook mag komen. De uitnodiging was aan hém alleen geadresseerd. Ze zijn nog niet lang samen, maanden geen jaren, ze wonen ook niet samen. Ik kén haar niet, mijn verloofde een heel klein beetje. Cru gezegd is die mij geen 150€ waard. Ik heb de zwarte piet doorgeschoven naar mijn verloofde want die kerel is zijn vriend, maar hij vindt het dus moeilijk.
Ik ga binnenkort wellicht ongeveer in hetzelfde schuitje zitten. Er is een vriendin van mij die al eens vroeg of er een “plus one” bij haar voorzien was. Zij is alleen en zei dat ze een poos geleden alleen naar een trouwfeest was geweest en dat ze dat awkward vond want dat mensen voornamelijk in koppel dansen en zij uit de boot viel. Ik zei haar toen al dat we dat alleszins niet zo hadden voorzien maar ik ben vrij zeker dat ze nog wel eens de vraag zal stellen 😕

Onze uitnodigingen zijn de deur uit en de eerste bevestigingen komen binnen, da’s bij ons gewoon via sms of mail en we duiden dat dan aan in onze excel.
Nu is er een gast die ons de vraag stelt of zijn vriendin ook mag komen. De uitnodiging was aan hém alleen geadresseerd. Ze zijn nog niet lang samen, maanden geen jaren, ze wonen ook niet samen. Ik kén haar niet, mijn verloofde een heel klein beetje. Cru gezegd is die mij geen 150€ waard. Ik heb de zwarte piet doorgeschoven naar mijn verloofde want die kerel is zijn vriend, maar hij vindt het dus moeilijk.
Ik ga binnenkort wellicht ongeveer in hetzelfde schuitje zitten. Er is een vriendin van mij die al eens vroeg of er een “plus one” bij haar voorzien was. Zij is alleen en zei dat ze een poos geleden alleen naar een trouwfeest was geweest en dat ze dat awkward vond want dat mensen voornamelijk in koppel dansen en zij uit de boot viel. Ik zei haar toen al dat we dat alleszins niet zo hadden voorzien maar ik ben vrij zeker dat ze nog wel eens de vraag zal stellen 😕
€150 is nu wel veel geld natuurlijk, maar ik persoonlijk zou die persoon gewoon mee uitnodigen. Het lijkt me iets te awkward om te zeggen "neen, alleen gij zonder partner".

Soit, morgen is het zover voor ons. Ben benieuwd en sinds gisteren ook wat zenuwachtig. Straks bij mijn getuigen slapen en hopelijk morgen het weer zoals het voorspeld is.

Wel nog een groot verschil tussen "mag mijn vriendin komen" en "mag ik iemand random meenemen want anders is het Awkward"

Trouwfeesten waar de partner niet op is uitgenodigd heb ik altijd raar gevonden, snap natuurlijk wel dat elke persoon extra geld kost.

Is die 150euro de bruto kost per persoon voor het feest? In principe mag je veronderstellen dat die mensen namelijk toch ook wel een bijdrage leveren voor de +1 die ze meebrengen... dat zal vermoedelijk geen 150euro zijn maar goed.

Uiteindelijk moet je zelf weten wat je hiermee doet. Ik denk dat de belangrijkste vraag hier moet zijn "gaat mijn gast geschoffeerd zijn als hij/zij niemand mag meebrengen?" en is het dat dan waard om dat bedrag je vriendschap mogelijk te beinvloeden? Als je denkt dat het voor je gast niet uit maakt dan kan je gerust weigeren, als het wel gevoelig ligt zou ik daar wel goed over nadenken.

En bovenal zelf niet geschoffeerd zijn als je gast dan zegt 'als ik alleen moet komen, kom ik niet'. Zeker als dat introverte mensen zijn is dat feest op zich al een halve foltering, laat staan dat je dat alleen moet door worstelen...

Op een receptie kan je dat doen, maar op het feest moet je gewoon een +1 voorzien bij singles.
Bij singles? Dat vind ik net niet? Ofwel zijn ze samen met iemand, en mag die komen. Ofwel zijn ze single en dan niet. In zou niet weten waarom pakweg iemand zou uitnodigen die dan haar beste vriendin meepakt omdat ze zich anders verveelt?

Singles was niet helemaal de juiste woordkeuze, ik was nog niet goed wakker. Ik bedoel eerder dat je moet rekening houden dat single gasten een +1 willen meenemen, gezien zij misschien tegen je feest wél een vaste relatie hebben. De situatie van een vriendin meenemen om je niet te vervelen of een fling die je nog maar een week kent, da's iets helemaal anders natuurlijk. Maar in put haar geval is die persoon op het moment van de uitnodiging al maanden samen. Ik zou me als gast al serieus in mijn gat gebeten voelen om enkel mijn naam op die uitnodiging te zien, nu nog eens nee zeggen op zijn vraag zou voor mij einde vriendschap zijn.

Mijn eerste post was eigenlijk wel echt niet genuanceerd (te weinig slaap), want ik heb indertijd al mijn collega's uitgenodigd op het feest, zonder partner. Maar da's toch een heel andere situatie. Met vrienden kan je dat naar mijn gevoel echt niet maken.

Singles was niet helemaal de juiste woordkeuze, ik was nog niet goed wakker. Ik bedoel eerder dat je moet rekening houden dat single gasten een +1 willen meenemen, gezien zij misschien tegen je feest wél een vaste relatie hebben. De situatie van een vriendin meenemen om je niet te vervelen of een fling die je nog maar een week kent, da's iets helemaal anders natuurlijk. Maar in put haar geval is die persoon op het moment van de uitnodiging al maanden samen. Ik zou me als gast al serieus in mijn gat gebeten voelen om enkel mijn naam op die uitnodiging te zien, nu nog eens nee zeggen op zijn vraag zou voor mij einde vriendschap zijn.

Mijn eerste post was eigenlijk wel echt niet genuanceerd (te weinig slaap), want ik heb indertijd al mijn collega's uitgenodigd op het feest, zonder partner. Maar da's toch een heel andere situatie. Met vrienden kan je dat naar mijn gevoel echt niet maken.
Hangt heel fel van de groep af inderdaad.
Stel je nodigt de voetbalploeg uit, dat kan perfect zonder partner, want dat zijn al een groep kameraden.
Of collega's inderdaad.
Neven/nichten is al wat lastiger. Gewoon vrienden die niet in een "vriendengroep" zitten, die nodig je altijd met partner uit.

En idd, voorzien dat de single mensen mogelijks een partner hebben tegen dan. Wij moesten het exacte aantal gasten een week op voorhand zeggen, tegen dan weet je dat wel.

Hopelijk geen ne plezanten zoals een neef van mij die ik nooit meer zie. Stuurt hij sms 4 dagen vooraf dat hij en z'n vriendin er toch niet zullen geraken.

€150 is nu wel veel geld natuurlijk, maar ik persoonlijk zou die persoon gewoon mee uitnodigen. Het lijkt me iets te awkward om te zeggen "neen, alleen gij zonder partner".

Soit, morgen is het zover voor ons. Ben benieuwd en sinds gisteren ook wat zenuwachtig. Straks bij mijn getuigen slapen en hopelijk morgen het weer zoals het voorspeld is.
En? Goed gesteld?

Hopelijk geen ne plezanten zoals een neef van mij die ik nooit meer zie. Stuurt hij sms 4 dagen vooraf dat hij en z'n vriendin er toch niet zullen geraken.

En? Goed gesteld?
We hebben een topdag gehad. Echt van genoten. Ik heb de nacht voordien letterlijk geen minuut geslapen, maar ondanks dat was het geweldig. Veel complimenten gekregen over het feest, locatie, eten, kostuum, muziekkeuze tijdens ceremonie en openingsdans. Na de openingsdans was het eigenlijk 1 groot feest tot het einde. En het weer was perfect. Dus ik zou het direct opnieuw doen :unsure: .

We hebben een topdag gehad. Echt van genoten. Ik heb de nacht voordien letterlijk geen minuut geslapen, maar ondanks dat was het geweldig. Veel complimenten gekregen over het feest, locatie, eten, kostuum, muziekkeuze tijdens ceremonie en openingsdans. Na de openingsdans was het eigenlijk 1 groot feest tot het einde. En het weer was perfect. Dus ik zou het direct opnieuw doen :unsure: .
Huwelijksreis?

Huwelijksreis?
De 6de gaan we naar Chania (Kreta). We werken beiden deze week nog omdat mijn petekind haar communie doet aanstaande zondag en dan hebben we 2 weken verlof. Anders viel die dag recht in het midden van onze vakantie en was dat niet handig met de reis. Oorspronkelijk wouden we pas in de zomer gaan, maar omdat ons kindje voor augustus is, gaat het wel echt een huwelijksreis worden.

Wanneer trouwen jullie?

De 6de gaan we naar Chania (Kreta). We werken beiden deze week nog omdat mijn petekind haar communie doet aanstaande zondag en dan hebben we 2 weken verlof. Anders viel die dag recht in het midden van onze vakantie en was dat niet handig met de reis. Oorspronkelijk wouden we pas in de zomer gaan, maar omdat ons kindje voor augustus is, gaat het wel echt een huwelijksreis worden.

Wanneer trouwen jullie?
Amai, wat een fijne vooruitzichten!

Al getrouwd in 2015. Dat was de beste dag van mijn leven.
Iedereen schiet me altijd neer omdat we ondertussen 2 kinderen hebben, maar dat vind ik anders. Top 3, dat wel.

Amai, wat een fijne vooruitzichten!

Al getrouwd in 2015. Dat was de beste dag van mijn leven.
Iedereen schiet me altijd neer omdat we ondertussen 2 kinderen hebben, maar dat vind ik anders. Top 3, dat wel.
Waarom? De dag dat uw kind geboren wordt is extreem belangrijk in uw leven, maar dat is nu toch niet specifiek zo'n "mooie" dag? Voor de meeste mensen is die dag van de geboorte een héél zware, vermoeiende en emotioneel belastende dag. Uw trouwdag is in principe een hele dag feest (wel met de nodige stress).

Dus ik snap u volledig dat trouwdag de beste dag van uw leven is, maar de geboorte van uw kinderen misschien de belangrijkste bvb.

Terug
Bovenaan