ns_man
Well-known member
Dat is goed zot, hier voor een soortgelijke groep, met live band, kasteel, oldtimer, gepersonaliseerde cadeautjes, ... minder dan 15000€
Hoe speelt ge dat klaar? Voor enkel eten/drank zitten wij al pp aan 130
).Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is goed zot, hier voor een soortgelijke groep, met live band, kasteel, oldtimer, gepersonaliseerde cadeautjes, ... minder dan 15000€
).Net eens de factuur gecheckt, en het was 56 man.Hoe speelt ge dat klaar? Voor enkel eten/drank zitten wij al pp aan 130).
Wij waren zo eens gaan informeren bij het wijnkasteel in Genoelselderen. Die hadden 3 zalen en de grootste was €750. Omdat we dat vonden meevallen voor die locatie, hadden we eens een mail gestuurd. Kregen we terug "ja meneer, wegens verbouwingen hebben we die zalen niet meer beschikbaar, dat moeten we nog aanpassen op de site, maar we werken wel samen met een weddingplaner. Dan zetten we een tent tussen de wijndruiven en dat begint vanaf €50000". Oké bedankt!Kameraad is naar een trouwfeest geweest...Was blijkbaar 'af'. Een goeie 100 genodigden in totaal, niet zo superoverdreven. Alles, werkelijk alles, was tot in de details afgewerkt: zang, cabrio, gepersonaliseerde cadeautjes, kasteel als lokatie enz...Dat alles voor een kleine 40.000 euro![]()
Toen ik nog met de camion reed in het evenementgebeuren deden we ook regelmatig huwelijk. Duurste dat ik ooit heb aan meegewerkt vast 165.000 voor huur locatie, tent met afwerking, meubilair en alles van glazen en bestek en dergelijke. Dan moet je nog je traiteur en DJ er bij doen. Was wel zot gedoe, twee weken werk gehad om die tent alleen al te zetten, voor een 350 gasten dacht ik. Foto van dat project stond nadien een tijdje als reclame op mijn oplegger.Wij waren zo eens gaan informeren bij het wijnkasteel in Genoelselderen. Die hadden 3 zalen en de grootste was €750. Omdat we dat vonden meevallen voor die locatie, hadden we eens een mail gestuurd. Kregen we terug "ja meneer, wegens verbouwingen hebben we die zalen niet meer beschikbaar, dat moeten we nog aanpassen op de site, maar we werken wel samen met een weddingplaner. Dan zetten we een tent tussen de wijndruiven en dat begint vanaf €50000". Oké bedankt!

Welja, hier was het ook een wijnkasteel (dit) en was dus 1000€ voor het kasteel en wijnhuis samen. We hadden ook overwogen voor een tent, maar dat kwam echt véél duurder uit. Ik schrok daar echt van, bij aanvraag van die offerte dacht ik echt dat dat goeikoper ging uitkomenWij waren zo eens gaan informeren bij het wijnkasteel in Genoelselderen. Die hadden 3 zalen en de grootste was €750. Omdat we dat vonden meevallen voor die locatie, hadden we eens een mail gestuurd. Kregen we terug "ja meneer, wegens verbouwingen hebben we die zalen niet meer beschikbaar, dat moeten we nog aanpassen op de site, maar we werken wel samen met een weddingplaner. Dan zetten we een tent tussen de wijndruiven en dat begint vanaf €50000". Oké bedankt!

Huur kasteel €1000? In welk jaar was dat?Net eens de factuur gecheckt, en het was 56 man.
Samenvatting:
Huur kasteel: 1000€
broodjeslunch beperkte kring: 250€
Tapas op receptie: 125€
Buffet: 2408€ (43€/persoon)
Dessertenbuffet: 500€
DJ: 619€ (voor na de live band)
Personeel: 1400€
Decoratie: 654€
Drank: 1541€
Dat is dus 8500€ voor dat stuk (als ik juist reken), 450€ voor de Jaguar E-type, 800€ voor de live band.
En dan nog een paar 1000€ aan bloemen, versieringen, ... die niet via de verhuurder van kasteel konden.

2019Huur kasteel €1000? In welk jaar was dat?
Wij hadden ook een trouwfeest met alles erop en eraan. Gaande van een trouwbus met onze naam op, gepersonaliseerde cadeau's voor de mensen, live band, DJ, topzaal, videobooth, fotograaf, decoratie, 's middags lunch op hoeve, enz. 26k en dat was in 2015. Ik wil niet weten wat het nu kost.
Geen seconde spijt van en ik zou het direct weer doen. Zaligen dag.
Binnen 2 weken weer naar een trouw. 'k Heb mij een nieuw kostuum gekocht.![]()

Ah, 't was in een springkasteel te doen?
We zaten in de berekening hierboven op 8500€, dat wilt zeggen dat er nog 6500€ over schiet voor kostuum, trouwkleed en fotograaf (totale prijs zat rond 15k, zoals hiervoor al ergens gezet) he.Ah, 't was in een springkasteel te doen?
Zeg, en uw kostuum en trouwkleed enz? Fotograaf?

Ziet er een mooie locatie uit!Welja, hier was het ook een wijnkasteel (dit) en was dus 1000€ voor het kasteel en wijnhuis samen. We hadden ook overwogen voor een tent, maar dat kwam echt véél duurder uit. Ik schrok daar echt van, bij aanvraag van die offerte dacht ik echt dat dat goeikoper ging uitkomen![]()
Wauw! 1000 euro voor zo'n locatie is echt geen geld hé. Waarom was ik niet gevraagd?We zaten in de berekening hierboven op 8500€, dat wilt zeggen dat er nog 6500€ over schiet voor kostuum, trouwkleed en fotograaf (totale prijs zat rond 15k, zoals hiervoor al ergens gezet) he.
Ik vind het nu toch geen springkasteel eigenlijk![]()
![]()
Omdat het eten wel per persoon wasWauw! 1000 euro voor zo'n locatie is echt geen geld hé. Waarom was ik niet gevraagd?

Wij, via de app "Celebrate". Maar zou het wel anders aanpakken dan wij gedaan hebben. Wij hadden kaartjes op de tafels gezet met die QR-code, maar ik zou het eigenlijk al op voorhand bekend maken. Het aantal foto's viel wat tegen en ik denk dat het misschien was omdat mensen het kaartje niet gelezen hadden of gewoon niet bezig waren om dan nog een app te downloaden. Als je het op voorhand weet (misschien op de uitnodiging al eens vermelden) dan gaan mensen die app mogelijks al downloaden en is de drempel al wat lager.Even dit terug omhoog duwen.
Heeft er iemand op zijn trouwfeest ooit een QR code laten aanmaken waar de gasten hun foto’s kunnen uploaden?
Zo ja, via welke site?
Nog recente trouwers hier die hun feest en bedragen willen delen?
Ik ben beginnen plannen voor 150man en krijg het idee dat je met 150 euro/pp net toekomt voor de basis.
Niet wij, maar mijn zus 2 jaar geleden zat aan € 170 per persoon all-in. Wij hebben in Corona gepland (RIP) en kwamen toen op € 150 per persoon (locatie, DJ, eten,...)Nog recente trouwers hier die hun feest en bedragen willen delen?
Ik ben beginnen plannen voor 150man en krijg het idee dat je met 150 euro/pp net toekomt voor de basis.
Heb het even nagekeken en wij hadden 106 mensen voor de hele dag (ceremonie ging door op de plek waar het feest was) en 77 avondgasten. Dan zie ik een totaal van een €15000. Dus dan hebben we het over ceremonie, een glaasje champagne voor iedereen, hapjes na de ceremonie en ook voor de gasten van het avondfeest bij aankomst, drankformule voor iedereen, eten voor die 106 mensen, dessertbuffet voor iedereen en een midnight snack voor iedereen. Dus zeg een €82 p.p. (al is het minder voor de avondgasten en meer voor de rest). Daar komt dan nog de rest bij zoals DJ, fotograaf, bloemen, bedankjes, ceremoniemeester en uiteraard kleding.Nog recente trouwers hier die hun feest en bedragen willen delen?