Huren vs Kopen

Ik had een klein appartement gekocht, letterlijk de opmerking van een vriendin wat later in haar cheapo-nieuwbouw die aan geen enkele standaard voldeed: "ja ik wil toch niet zo'n kleine badkamer als Sylverscythe zeker, hahaha". Sowieso dat er wel iemand een negatieve mening heeft over ons huidig 90 jaar oud rijhuis ook, maar #care.
Toffe vriendin :biglaugh:
 
Jouw achtergrond, bijvoorbeeld. Zijn die huizen allemaal gewoon gekocht en wat later verkocht, of heb je die zelf gerenoveerd? Dat soort zaken, kwestie dat het weer niet uitmondt in "iedereen kan 4 huizen op rij kopen en winst maken".

Toffe vriendin :biglaugh:
Yeah, vriend van een vriend. Niet mijn type persoon, maar ze kan er ook niet aan doen. Kreeg een bouwgrond van de ouders en moest dan meteen een huis hebben, veel "zelf" gedaan door heel de familie, veel gezaag over hoe duur bouwen is want ze kon dat financieel niet dragen, en nu een nieuwbouw waarbij nog wat boetes kwamen i.v.m. lage energie-efficiëntie.
 
Jouw achtergrond, bijvoorbeeld. Zijn die huizen allemaal gewoon gekocht en wat later verkocht, of heb je die zelf gerenoveerd? Dat soort zaken, kwestie dat het weer niet uitmondt in "iedereen kan 4 huizen op rij kopen en winst maken".

Fair enough, goed punt. Ik sprak gewoon over mijn persoonlijke situatie.
 
Ik had een klein appartement gekocht, letterlijk de opmerking van een vriendin wat later in haar cheapo-nieuwbouw die aan geen enkele standaard voldeed: "ja ik wil toch niet zo'n kleine badkamer als Sylverscythe zeker, hahaha".
"Haha ja, maar met een lelijke kop zoals jou zou ik ook een grotere badkamer nodig hebben om mij op te maken".
 
Niks mis met die boetes, dat is vaak goedkoper dan energieconform zijn..
Principieel vind ik dat nogal fout maar soit. Dit geval is nogal off-topic, het gaat er mij gewoon om dat bij elke levensbeslissing er mensen commentaar gaan hebben. De "sociale status" van huren is misschien wat minder dan kopen, maar ik zou er niet van wakker liggen, zeker niet als het een financieel onderbouwde beslissing is.
 
Niks mis met die boetes, dat is vaak goedkoper dan energieconform zijn..
Op korte termijn wel ja.

Dat er op langere termijn veel energie verloren gaat of dat je extra koeling moet steken voor je eigen comfort is bijzaak natuurlijk :unsure: .
De energieprijzen die blijven natuurlijk eeuwig laag :rofl:
 
Op korte termijn wel ja.

Dat er op langere termijn veel energie verloren gaat of dat je extra koeling moet steken voor je eigen comfort is bijzaak natuurlijk :unsure: .
De energieprijzen die blijven natuurlijk eeuwig laag :rofl:
Die nieuwbouwwoningen zijn zelf met die boetes veel beter geïsoleerd dan 95% van alle gebouwen.
Ge krijgt boetes omdat ge 3dubbel glas steekt ipv 3dubbelglas met isolerende tussenlaag.
Die prijzen zijn geschift hoog. Dan denk ik dat het beter is dat ge een boete betaald ipv belachelijk hoge prijzen voor een los overspecced glas..

Over kopen vs huren is de keuze voor mij snel gemaakt.
Als ge iets koopt is het binnen 20/25jaar van u. Als ge huurt heb je binnen 25 jaar niets.
Ik heb een vrouw en 2 kinderen. Als ik sterf erven zij een huis. Voor mij is het no-brainer.
Als ik nu alleenstaand en kinderloos zou zijn, zou ik wss content zijn met een appartementje met ne living een badkamer en een klein kamertje. Dan is huren wss een betere optie.
 
Deze stevige argumenten hebben me overtuigd, ik ga kopen.
lach maar.... 2 huizen van mij vandaan hebben ze hun woning verkocht,
hun woning is identiek aan dat van mij, want die bouwfirma heeft 4 huizen in 1 keer gebouwd toen.
ondertussen hebben ze hun woning aan 90.000 euro extra kunnen verkopen dan hun aankoop prijs.
en het mijne is dan nog een lapje groter, en zonniger gelegen. +airco, +vloerverwarming....

niet mis, + 100.000 euro verdiend in 5 jaar, om geen klop voor te hoeven doen. (als ik het al zou willen verkopen....)

huren jullie maar, en gooi maar je geld weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan