Play4 Huizenjagers

Ik heb net de eerste aflevering van de miljoenenweek bekeken. Is Brugge nu zo goedkoop (relatief gezien dan, ik heb geen zoā€™n budget :p )? Die prijzen zijn echt zo veel lager dan ik ingeschat had. Of toch zeker de middelste rondleiding.
 
Ik word echt zot van dat programma, allee, vooral van die makelaars.

We zoeken iets met nen loods binnen dat budget.

En dan komen ze af met een huis zonder loods.

Of iets dat dat volledig buiten de regio of budget ligt.

En dan nog krijgen ze een 7.

Ik neem aan dat ze geen echt lage score mogen geven?

Maar zou het buiten het budget vallen bv kregen die sjarels van mij een dikke welverdiende NUL.
 
De kandidaten zijn louter een stand-in element voor (beperkte) interactie want anders zouden ze enkel met een voice-over kunnen werken. De makelaars zijn vooral op zoek naar de panden die het best een promo-boost moeten krijgen, de beschrijving in het begin is een zeer algemene leidraad. Indien dat matcht met de kandidaat is dat een kleine bonus.
 
De kandidaten zijn louter een stand-in element voor (beperkte) interactie want anders zouden ze enkel met een voice-over kunnen werken. De makelaars zijn vooral op zoek naar de panden die het best een promo-boost moeten krijgen, de beschrijving in het begin is een zeer algemene leidraad. Indien dat matcht met de kandidaat is dat een kleine bonus.
Dat klopt niet hĆØ. Heb ook pas de 1e aflevering gezien, en ze spraken dat ze compleet uit hun regio moesten zoeken. Dus dat ging niet om panden in portfolio.

Denk dat de meeste makelaars het vooral als een promopraatje voor hun kantoor zien.
 
De kandidaten zijn louter een stand-in element voor (beperkte) interactie want anders zouden ze enkel met een voice-over kunnen werken. De makelaars zijn vooral op zoek naar de panden die het best een promo-boost moeten krijgen, de beschrijving in het begin is een zeer algemene leidraad. Indien dat matcht met de kandidaat is dat een kleine bonus.
Een promo die pas maanden later komt?
En het zijn niet altijd panden uit eigen portfolio, soms zie je nog de reclame vlag/borden staan van het Immo kantoor die wel het pand in hun portfolio heeft zitten.
 
Ze zoeken idd buiten hun portfolio maar heb ook al eens in het verleden de panden bekeken en vaak stonden ze nog altijd te koop als de uitzending kwam. In de miljoenenweek waren er minstens 2 panden uit de portfolio van Janssen en Janssen waar een van de 3 makelaars bij werkt, dat kon blijkbaar ook.

 
Van de miljoenen week was die Rafael toch ene die gewoon op de tv wou komen? Met zijn collega huizen bezoeken en nergens iets opzeggen? Iemand zijn bedrijf gevonden?
 
Die drie panden van gisteren waren echt energie slurpende krotten. Het waren ook mensen die daar totaal niets aan zouden veranderen.

Ik zie die dan over een jaar achterovervallen van de factuur. Typisch het volk dat in een artikel op HLN komt omdat dat de prijzen zo duur zijn.
 
Ik heb net de eerste aflevering van de miljoenenweek bekeken. Is Brugge nu zo goedkoop (relatief gezien dan, ik heb geen zoā€™n budget :p )? Die prijzen zijn echt zo veel lager dan ik ingeschat had. Of toch zeker de middelste rondleiding.

Als ik me niet vergis ging het om panden in Maldegem, Moerkerke (Damme) en Sint-Kruis (Brugge).
  • Algemeen gesproken is Maldegem eerder goedkoop te noemen, geen idee of dat de middelste rondleiding was? Dat was die langs het water.
  • Groot-Damme ligt gekneld tussen twee uitersten Maldegem (eerder goedkoop) en Knokke (extreem duur), dus binnen Damme variĆ«ren de prijzen enorm langs die as.
  • En Sint-Kruis is in het algemeen een goede (maar ook niet de beste) deelgemeente van Brugge.
 
Die drie panden van gisteren waren echt energie slurpende krotten. Het waren ook mensen die daar totaal niets aan zouden veranderen.

Ik zie die dan over een jaar achterovervallen van de factuur. Typisch het volk dat in een artikel op HLN komt omdat dat de prijzen zo duur zijn.
Ik begrijp eigenlijk totaal niet dat ze in zo een programma de epc waarde van de panden niet vermelden
 
Ik begrijp eigenlijk totaal niet dat ze in zo een programma de epc waarde van de panden niet vermelden
Voor veel mensen nog altijd een ver van hun bed show. De prijzen zijn daarvoor te snel terug gezakt. Hadden die hoge prijzen van vorig jaar nog 5 - 10 jaar door gegaan, dan had je een mentaliteitskentering gezien.
Nu was dat even puffen, handje open en een pleistertje krijgen, en business as usual.
 
Voor veel mensen nog altijd een ver van hun bed show. De prijzen zijn daarvoor te snel terug gezakt. Hadden die hoge prijzen van vorig jaar nog 5 - 10 jaar door gegaan, dan had je een mentaliteitskentering gezien.
Nu was dat even puffen, handje open en een pleistertje krijgen, en business as usual.
Maar bij advertenties is het tegenwoordig verplicht om deze te vermelden, dus mag het bij zo een programma's ook wel vermeld worden vind ik dan.
Trouwens als je een huis met slechte epc waarden koopt (slechter dan d zeker?), ben je verplicht om te renoveren binnen de 3 jaar na aankoop dacht ik.
Dus ergens toch wel van belang op dat te vermelden.
 
Maar bij advertenties is het tegenwoordig verplicht om deze te vermelden, dus mag het bij zo een programma's ook wel vermeld worden vind ik dan.
Trouwens als je een huis met slechte epc waarden koopt (slechter dan d zeker?), ben je verplicht om te renoveren binnen de 3 jaar na aankoop dacht ik.
Dus ergens toch wel van belang op dat te vermelden.

Je kan dat, maar degene die tv kijkt is niet de koper en het geeft nu ook niet echt sexy tv om 20 seconden te spreken over het EPC getal.
Ik dacht mij te herinneren dat de renovatie binnen de 5 jaar moet gebeuren voor slechter dan D (NU, maar deze limiet schuift ook op)
 
Iemand die over immoweb scrolt is toch ook niet noodzakelijk een koper? Toch is het daar wel verplicht. IMO is het showen van een woning op TV die te koop is ook een advertentie.

Er is wettelijk niet verplicht dat je het EPC op immoweb zet. Het is verplicht dat je de koper op de hoogte stelt van het EPC en het certificaat.
 
Er is wettelijk niet verplicht dat je het EPC op immoweb zet. Het is verplicht dat je de koper op de hoogte stelt van het EPC en het certificaat.

Staat dus ook expliciet TV bij trouwens
 
Je kan dat, maar degene die tv kijkt is niet de koper en het geeft nu ook niet echt sexy tv om 20 seconden te spreken over het EPC getal.
Ik dacht mij te herinneren dat de renovatie binnen de 5 jaar moet gebeuren voor slechter dan D (NU, maar deze limiet schuift ook op)
Bwa, 20 seconden, dat is eerder 2 seconden, tenzij de potentiƫle koper er verder op in zou gaan.
Vandaag werd bij 1 van de huizen trouwens wel de epc waarde vermeld.

Het kan ook goed zijn dat het wel effectief vermeld word aan de potentiƫle kopers in het programma, maar dat het niet altijd de beelden op tv haalt (dat het eruit geknipt word). Maar dan kunnen ze het bijvoorbeeld wel even op het scherm vermelden.
 
Bwa, 20 seconden, dat is eerder 2 seconden, tenzij de potentiƫle koper er verder op in zou gaan.
Vandaag werd bij 1 van de huizen trouwens wel de epc waarde vermeld.

Het kan ook goed zijn dat het wel effectief vermeld word aan de potentiƫle kopers in het programma, maar dat het niet altijd de beelden op tv haalt (dat het eruit geknipt word). Maar dan kunnen ze het bijvoorbeeld wel even op het scherm vermelden.
In de documenten die ze krijgen over het huis staat het sowieso maar daar is wel een woordje uitleg bij nodig vind ik.

Trouwens, die prijzen exclusief kosten. Maandag komt daar een nieuwbouw en die zit in het budget maar dan 'vergeten' ze dat het 21% btw is...
 
Iemand die over immoweb scrolt is toch ook niet noodzakelijk een koper? Toch is het daar wel verplicht. IMO is het showen van een woning op TV die te koop is ook een advertentie.
Het doel van een immosite is panden te verkopen.
Het doel van Huizenjagers tov hun publiek is entertainment. Wij zijn geen potentiƫle kopers van dat pand, en kans bestaat dat tussen opname en uitzending het pand ak verkocht is.

Moest het een programma zijn waar de potentiƫle verkoop naar de kijkers is gericht, en niet de deelnemers, dan zou het verplicht zijn
 
Terug
Bovenaan