Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Top @Castil, 20k is stevig. Ik hoop voor je dat het door gaat (ik vermoed dat er eerst met de bank gepraat gaat moeten worden en dit ook in de opschortende voorwaarden staat)

Bij mij wil de verkoop niet echt vlotten.
Ik zit dan ook wel in een lastige doelgroep en het is een appartement 🤷🏼‍♂️, maar had toch verwacht dat het vlotter zou gaan.

Top @Castil, 20k is stevig. Ik hoop voor je dat het door gaat (ik vermoed dat er eerst met de bank gepraat gaat moeten worden en dit ook in de opschortende voorwaarden staat)
Zonder opschortende voorwaarden van lening btw.

We hebben nog enkele kijkdagen volstaan.
Beetje aan het twijfelen wat doen, bod al aanvaarden en de rest afbellen of (het eerlijkste) de rest nog laten komen.

Zonder opschortende voorwaarden van lening btw.

We hebben nog enkele kijkdagen volstaan.
Beetje aan het twijfelen wat doen, bod al aanvaarden en de rest afbellen of (het eerlijkste) de rest nog laten komen.
Als het bod lang genoeg geldig is zou ik altijd meer volk laten komen.
Zolang je het bod niet aanvaardt kan je er alleen maar beter bij varen lijkt me. Niets oneerlijks aan je aan je zelf vooropgestelde termijnen te houden. Je moet je vooral niet laten opjagen door gretige kopers. Misschien ga je wel aan een sympathieker jong koppel voor iets minder willen verkopen, wat je goed recht is (zolang je dus nog geen ander bod hebt aanvaard!).

Hier gaat de verkoop van onze huidige woning veel vlotter dan gedacht.
Kijkweekend zat vol na 2 dagen op Immoweb, extra kijkdag ingelast.
Gisteren al 2 biedingen gekregen waarvan 1 zelf 20k boven de vraagprijs.
Terwijl we initieel dachten dat er afgebogen ging worden.

De gekte is precies nog niet helemaal afgekoeld.
Gelijkaardige ervaring gehad hier.
Ons huis anderhalve maand geleden te koop gezet op immoweb.
Wij hadden ook een kijkweekend voorzien en iedereen mocht dan voor de eerstvolgende woensdag een bod doen.
Uiteindelijk verkocht voor 51k boven de vraagprijs.

Geen gebruik gemaakt van immo.
Wel 32 koppels over de vloer gehad dat weekend 😊

Hier wil de verkoop niet echt vlotten. 10 bezoeken gehad in 3 weken. Geen enkel bod…
Koersel zal sowieso wat moeilijker zijn, maar vermoed dat de vraagprijs een stukje te hoog ligt navenant de oppervlakte van de woning.

Hier wil de verkoop niet echt vlotten. 10 bezoeken gehad in 3 weken. Geen enkel bod…
Koersel zal sowieso wat moeilijker zijn, maar vermoed dat de vraagprijs een stukje te hoog ligt navenant de oppervlakte van de woning.
Heb je het op voorhand laten schatten of is de prijs die je erop geplakt hebt puur gevoelsmatig?

Laten schatten door 4 immo's. De opgeplakte prijs was het gemiddelde van de schattingen, staat trouwens te koop via immo.
Wij hebben onze prijs op dezelfde manier bepaald, vandaar gewoon even de vraag. Ondanks dat het op bepaalde plaatsen misschien nog wel hard gaat, zeggen zowel mijn zus als schoonbroer (Werken op notariaat) dat ze merken dat de markt stevig aan het afkoelen is.

Wij hebben onze prijs op dezelfde manier bepaald, vandaar gewoon even de vraag. Ondanks dat het op bepaalde plaatsen misschien nog wel hard gaat, zeggen zowel mijn zus als schoonbroer (Werken op notariaat) dat ze merken dat de markt stevig aan het afkoelen is.

De immo zegt dat de respons wel OK is en dat de rush in onze regio over is. Ik volg de panden in de buurt zowat op en het is niet dat de rest wel onmiddelijk verkoopt. Dus nog wat geduld uitoefenen, het zal wel verkocht raken. Mijn pand zit ook zowat in niemandsland, zit tussen nieuwbouw en renovatie in. Het is niet heel groot, maar mooi gelegen en volledig instapklaar, perfect in orde en A-label. Met 500-550m3 gasverbruik per jaar en 4500kWh opgewekte stroom met terugdraaiende teller voorlopig ook spotgoedkoop qua energie.

Er rijdt nog steeds volk door de straat om te kijken (doodlopend, dus valt op).
Door het overbruggingskrediet (dat we makkelijk aankunnen) hebben we ook tijd en we hebben die bewust 'laag' gehouden.

Over 2 maanden (want dan gaat de akte verleden worden) kost elke maand het huis ons 1000 euro + onderhoud/tijd (poetsen, tuin, etc). Het is dus een afweging die we moeten maken tussen overbrugging betalen of lager cashen.

Een tijdje geleden hier inlichtingen gevraagd voor een huis in Vinderhoute op Biddit en er toen naast gegrepen.
Vandaag alsnog het hoogste bod kunnen uitbrengen op een huis :D

Maar nu begint het pas echt natuurlijk. Serieuze renovatie te doen maar veel goesting in voorlopig!

Voor de geïnteresseerden, het gaat om dit huis: https://www.biddit.be/nl/catalog/detail/235583
We willen hier bijvoorbeeld al zeker de inkom van het huis naar de zijkant brengen en de haag verder laten doorlopen. Je hebt daar meer zon en meer privacy zo. De garage wordt dichtgemaakt en wordt een praktijkruimte voor mijn vriendin. We willen ook kijken om buitenisolatie te steken, de ruimtes boven te herverdelen tot 3 kamers + badkamer etc. Dus nog veel werk wel.

Een renovatiebudget hebben we van ongev 200 tot 230K en we willen veel zelf doen. Ik zal nog regelmatig in dit subforum posten voor tips & tricks waarschijnlijk. :D

Een tijdje geleden hier inlichtingen gevraagd voor een huis in Vinderhoute op Biddit en er toen naast gegrepen.
Vandaag alsnog het hoogste bod kunnen uitbrengen op een huis :D

Maar nu begint het pas echt natuurlijk. Serieuze renovatie te doen maar veel goesting in voorlopig!

Voor de geïnteresseerden, het gaat om dit huis: https://www.biddit.be/nl/catalog/detail/235583
We willen hier bijvoorbeeld al zeker de inkom van het huis naar de zijkant brengen en de haag verder laten doorlopen. Je hebt daar meer zon en meer privacy zo. De garage wordt dichtgemaakt en wordt een praktijkruimte voor mijn vriendin. We willen ook kijken om buitenisolatie te steken, de ruimtes boven te herverdelen tot 3 kamers + badkamer etc. Dus nog veel werk wel.

Een renovatiebudget hebben we van ongev 200 tot 230K en we willen veel zelf doen. Ik zal nog regelmatig in dit subforum posten voor tips & tricks waarschijnlijk. :D
Behoort het volledig afbreken tot de opties?

Het obligatoire karrewiel voor de gevel zal je ook zelf nog moeten aanschaffen.
Dat zal dus roerend geweest zijn want de verkopers hebben het duidelijk al meegenomen.

Edit: staat daar nu een trebuchet in de tuin?

Laatst bewerkt:
dat huis ziet er imo nog degelijk leefbaar uit.
ja je wil het waarschijnlijk technisch verjongen en personaliseren.
die kotskleurige tegels waren precies populair in den tijd. hier ook nog liggen (onder matten ondertussen)

dat huis ziet er imo nog degelijk leefbaar uit.
ja je wil het waarschijnlijk technisch verjongen en personaliseren.
die kotskleurige tegels waren precies populair in den tijd. hier ook nog liggen (onder matten ondertussen)

Het huis is toch volledig gedateerd en versleten, zou er elke dag kotsmisselijk van worden…
Denk dat daar wel wat tijd en geld in kruipt, maar dat het eindresultaat wel heel mooi kan zijn.

@Meerkat, proficiat, maar 3 slaapkamers en badkamer op die oppervlakte boven? Dat lijkt me erg krap niet? Je moet alles achter elkaar doen want je hebt maar 3,3m in de breedte. Of ga je nog een dakkapel ed steken?

Ik vind het oprecht moeilijk om in te schatten hoeveel een totaalrenovatie zou kosten. Ik heb wel zicht op wat er zo allemaal bij komt kijken en sommige zaken zijn doenbaar om +- een budget op te kleven zoals chape, vloeren, spouwmuurisolatie,... Zaken zoals nieuwe elektriciteit, waterleidingen, keuken, badkamer,... kan je ook een beetje schatten maar al iets moeilijker. Zaken zoals afbraakwerken van (steun)muren, poutrels plaatsen, dichtmetsen van deuren, betonplaat gieten,... vind ik dan weer zeer moeilijk.

Vind het ook niet evident om in te schatten hoe zwaar prijzen kunnen gedrukt worden als je de aannemers veel zou kunnen helpen.
Studiebureau/eventuele kosten architect is er ook zo 1 waar ik minder zicht op heb.

Zijn er hier die recent een grote renovatie hebben gedaan en eventueel inzichten hierover hebben? Zou ik sterk appreciëren gezien informatie inwinnen nooit kwaad kan. Al ben ik er mij van bewust dat er veel afhangt van oppervlakte, type werken,...

Lijkt me nogal een stevig renovatiebudget als je ook veel zelf zou doen? Heb je dat bedrag reeds in meer specifieke kostenposten kunnen onderverdelen?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan