Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Ik zou toch sleutelen aan de site en de foto's, daar kan je veel meer uithalen.

Ik ken de regio niet, hier zou dat een zeer mooie prijs zijn...

Ik ken de regio niet, hier zou dat een zeer mooie prijs zijn...
Mijn gedacht ook , in de regio waar ik woon noemen ze dat 'peanuts' voor 10,8a.

Excuses, het "niet-zo-opmerkelijke huizen te koop"-topic vond ik namelijk niet.
Zeggen 'er is een renovatieplicht' en dan geen enkele indicatie geven van wat zo'n renovatie zou kunnen kosten is toch ook wat onnozel, neen?

Ik zie vooral een hoge vraagprijs en een score F, dus ook wel wat te renoveren op energievlak.
De vraag is eerder of het wel doenbaar of zinvol is om zoiets te renoveren. Dit heeft veel weg van een architectenwoning met heel wat folietjes, en het is maar de vraag of je die karakteristieke elementen kan bewaren bij een (grondige) renovatie.

Bekijk het grondplan maar eens, en tel hoeveel keer die gevel een in- of uitsprong maakt. Veel succes om dat deftig te isoleren. En dan zit je op het einde nog steeds met een open bebouwing van maar 145m2...

De Britten zouden zeggen: You can't polish a turd...

De inrichting van die woning is gewoon heel leuk gedaan.
Als je daar doorkijkt is er inderdaad wel wat werk aan, maar de indeling op zich is wel leuk

Berichten verhuisd naar correcte topic. Het aangeven dat een post niet thuishoort in een bepaalde topic kan iets beleefder., Die berichten zijn verwijderd.

Neem het aan van iemand die minachtend keek naar huizen met ongevingslawaai (steenweg, …): alles went. Zolang het binnen aanvaardbaar is..
Zelfs buiten. Wij hadden een grafzerkenbedrijf naast ons huis en dat veroorzaakt wel wat slijpwerk/polijswerk. In de zomer hoorde ik dat niet als we buiten speelden.

En binnen: tjah, ooit een zware botsing met 4 auto's recht voor ons huis gebeurd (waarvan enkele perte totale toen ze nog nauwelijks electronica hadden, dus écht perte totale). 's ochtends vrolijk opgestaan zonder te beseffen wat er gebeurd was. Ik sliep aan de voorkant van het huis en er was slechts een voetpad tussen de straat ;).

Ivm de woning:
Is een mooie woning, maar geen voorstander van een bungalow. Daar heb je véél meer kosten aan per m²: oppervlakte dak en (te isoleren) vloer per m² bewoonbare ruimte is een stuk hoger.

En als ik de woning zie, ligt dat toch ver genoeg van de steenweg? 60 meter met wat bomen ertussen, dat hoor je in de praktijk toch niet echt?

Laatst bewerkt:
Woning is mijn ding niet. En in rincipe 50 tot 60k te duur voor hetgeen je er nog aan zou moeten doen. De irritante structuur waardoor minder gemakkelijk de verbeteringen uit te voeren zijn. En beperkte oppervlakte, slaapkamers. Grootste voordeel is de oppervlakte van de grond en het feit dat het potentie heeft voor specifieke gebruikers al is diepgaandere verificatie nodig, vooral in de richting van het feit dat alles zich op 1 bouwlaag bevindt.

Gebrek aan kelder is irritant, vooral voor werken te vereenvoudigen, extra bergruimte of potentieel extra gebruiksruimte. Mogelijke piste is en extra bouwlaag en diepgaande renovatie... maar dan komt de kostprijs al snel buiten de bek van de meeste mensen. Ergo 600 tot 700k voor totaalproject indien dit stabiliteitstechnisch kan.

Ligging zelf is voor Limburg of Hasselt zijnde niet direct AAA, toch niet in mijn ogen. Indien er minstens 3, geprefereerd 4 deftige slaapkamers waren onafhankelijk van de garage dan zou de vraagprijs nog kunnen. Maar andere gebouwen hebben daarom dan ook een tweede bouwlaag.

Ik vind dat er absoluut iets van te maken valt, maar het is wel een totaalrenovatie, werkelijk strippen en opnieuw opbouwen.

De gevels en dorpels buiten zijn ook duidelijk in slechte staat, eigenlijk moet die ganse crépi dus ook vervangen worden. Dus zoals gezegd, compleet strippen tot de ruwbouw.

Dan zou je er dus effectief ook een stuk, bv in houtskelet, kunnen opzetten met bv 2 extra slaapkamers. Maar dan spreek je in totaal al van een renovatiebudget van wellicht 250-300k. Dus kom je op een totaalbudget van 650-700k.

Ik ken de prijzen in de regio niet, de ligging lijkt me wel goed (die steenweg is toch echt geen probleem imo, ligt ver genoeg), maar in onze regio zou deze woning, totaal gerenoveerd en uitgebreid zoals beschreven, dat zeker wel waard zijn.

Terug
Bovenaan