Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    633
Dit weekend wat nieuwbouwprojecten bezocht rond Hasselt (tot aan Alken zelfs), maar dat is precies niet aan mij besteed. Het geregel dat daar bij komt kijken is mij wat te veel. Je krijgt dan wel een perfect bewoonbaar huis, dat is het enige voordeel.

Het stuk grond en het potentieel van het huis is belangrijker dan het instapklare gedeelte van de woonst, er zijn genoeg te renoveren of te vernieuwen OBs rond Hasselt. Hasselt is precies ook de enige echt bereikbare stad in Limburg. Voor OV bedoel ik dan.

Soit, conclusie is dat ik toch verder ga voor een te vernieuwen OB. De leefomstandigheden zullen de eerste jaren wat minder zijn, maar liever dat dan echt alles nog zelf te moeten regelen.

Dit weekend wat nieuwbouwprojecten bezocht rond Hasselt (tot aan Alken zelfs), maar dat is precies niet aan mij besteed. Het geregel dat daar bij komt kijken is mij wat te veel. Je krijgt dan wel een perfect bewoonbaar huis, dat is het enige voordeel.

Het stuk grond en het potentieel van het huis is belangrijker dan het instapklare gedeelte van de woonst, er zijn genoeg te renoveren of te vernieuwen OBs rond Hasselt. Hasselt is precies ook de enige echt bereikbare stad in Limburg. Voor OV bedoel ik dan.

Soit, conclusie is dat ik toch verder ga voor een te vernieuwen OB. De leefomstandigheden zullen de eerste jaren wat minder zijn, maar liever dat dan echt alles nog zelf te moeten regelen.
Tongeren, Diepenbeek of Sint truiden vallen eigenlijk ook nog wel mee

Want als je koopt en renoveert moet je idd niets zelf regelen ...

Veel regelen? Uw ramen, tegels, ramen en badkamer kiezen :unsure:

Tongeren, Diepenbeek of Sint truiden vallen eigenlijk ook nog wel mee
Tongeren nog niet echt bekeken, diepenbeek beschouw ik eigenlijk nog als Hasselt :) maar ja ik was wat kort door de bocht. Bedoel eigenlijk dat er veel onbereikbaar gedeeltes zijn binnen limburg .
Want als je koopt en renoveert moet je idd niets zelf regelen ...
Mss wat te kort gezegd, bedoel dat ge dan alles in 1 keer moet regelen, daarna niks meer. Bij renovaties kan ik dat 'op mijn gemak' doen. Dat gaat dan over renovaties die niet essentieel zijn, zoals een badkamer die wat verouderd is maar wel up to code of iets maken van een puinhoop van een tuin. Das geen prio voor mij.
Veel regelen? Uw ramen, tegels, ramen en badkamer kiezen :unsure:
Dingen waar ik eigenlijk niet veel om geef. Kamerverdeling is essentieel IMO, de rest is bijzaak (jaja veel te kort door de bocht, maar ik hoop dat jullie de achterliggende idee vatten)

Tongeren nog niet echt bekeken, diepenbeek beschouw ik eigenlijk nog als Hasselt :) maar ja ik was wat kort door de bocht. Bedoel eigenlijk dat er veel onbereikbaar gedeeltes zijn binnen limburg .
Hangt er ook een beetje af naar waar je wilt gaan. Er zijn zo'n beetje 2 assen die voor die as een goede bereikbaarheid hebben, maar vanuit de andere as bekeken is dat niet denderend.

As naar Brussel of as naar Antwerpen. Zo valt de verbinding Neerpelt -> antwerpen goed mee, net zoals de verbinding Tongeren -> Brussel.
Maar als je van neerpelt naar brussel wilt of Tongeren naar Antwerpen toe, dan is dat huilen met de pet op.

Maar begrijpelijk aangezien er binnen Limburg zelf geen echte piektreinen zijn.

iemand es lachen? :lol:

Kwalitatief gerenoveerde halfopen bebouwing :lol:

3746001760000004628.jpg

"Renovatiejaar renovatie 2022
Algemene staat Gerenoveerd
Beschikbaar vanaf voorjaar 2023"

Men is dus nog bezig, maar de renovatie is af voorjaar 2023.
iemand es lachen? :lol:

Kwalitatief gerenoveerde halfopen bebouwing :lol:

"Renovatiejaar renovatie 2022
Algemene staat Gerenoveerd
Beschikbaar vanaf voorjaar 2023"

Men is dus nog bezig, maar de renovatie is af voorjaar 2023.

denken ze, hopen ze, feit is dat daar geen zak meer in gebeurt.

veel kans dat het is:" renovatie werken overlaten aan de koper, materialen beschikbaar"

Als het hun effectief lukt is dat nog vree schappelijke prijs. Prijzen zijn ongezien hoog in onze streek.

Mijn rechtoverburen hun huis staat te koop: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/wieze/9280/9834917?searchId=624c285408c4a
5 jaar ouder dan het mijne, rijhuis ipv halfopen, stuk kleiner met eerste verdieping onder het dak en bijgevolg schuine wanden (hier is de zolder volledig het hoogste verdiep onder het dak en dus geen schuine wanden op de eerste verdieping).
Ben benieuwd hoe die koopdag aanstaande zaterdag gaat verlopen. Die vraagprijs ligt eerlijk gezegd al een stuk boven hetgeen ik als verkooprijs had ingecalculeerd in ons bouwbudget :/.

Als het hun effectief lukt is dat nog vree schappelijke prijs. Prijzen zijn ongezien hoog in onze streek.

Mijn rechtoverburen hun huis staat te koop: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/wieze/9280/9834917?searchId=624c285408c4a
5 jaar ouder dan het mijne, rijhuis ipv halfopen, stuk kleiner met eerste verdieping onder het dak en bijgevolg schuine wanden (hier is de zolder volledig het hoogste verdiep onder het dak en dus geen schuine wanden op de eerste verdieping).
Ben benieuwd hoe die koopdag aanstaande zaterdag gaat verlopen. Die vraagprijs ligt eerlijk gezegd al een stuk boven hetgeen ik als verkooprijs had ingecalculeerd in ons bouwbudget :/.

:rofl: Voor de kopers die willen weten wat een tajinepot in hun nieuw huis zou geven

9834917_11.jpg

iemand es lachen? :laugh:

Kwalitatief gerenoveerde halfopen bebouwing :laugh:

3746001760000004628.jpg

Oké het is niet af, maar voor zover ze al werken hebben uitgevoerd is dat wel proper gedaan tbh. + de 'werf' ligt er proper bij

Hier in de buurt staat deze te koop, vind ik dan toch een pak minder aantrekkelijk :crazy:

Hier in de buurt staat deze te koop, vind ik dan toch een pak minder aantrekkelijk :crazy:

De inboedel is precies blijven staan. 🤡
Als ik die plattegrond bekijk valt toch weer direct op dat zo'n lang smal huis toch ook verre van praktisch is.

Lijkt trouwens een rustig baantje maar zit veel sluipverkeer op om Asse centrum te vermijden. Vrij terecht trouwens, absolute clusterfuck daar zolang Asse geen afgewerkte ringweg heeft.

De inboedel is precies blijven staan. 🤡
Als ik die plattegrond bekijk valt toch weer direct op dat zo'n lang smal huis toch ook verre van praktisch is.

Lijkt trouwens een rustig baantje maar zit veel sluipverkeer op om Asse centrum te vermijden. Vrij terecht trouwens, absolute clusterfuck daar zolang Asse geen afgewerkte ringweg heeft.

Ja die keuken staat daar heel ongelukkig. Ze hadden beter die achterbouw (op zn minst tot de keuken) gelijk getrokken met de breedte van gans het huis. Dan kon het dak daar ook wat hoger en kon je vanachter een groot venster naar de tuin steken.
Nu is het ook zonde om dat nog te doen omdat ze die keuken er al in hebben gevlamd... (Die dan weer niet perse iemand anders zijn stijl is.)
Beetje rare volgorde om een renovatie aan te pakken, badkamermeubel ligt ook al klaar maar de gyproc is er nog niet eens af.
Geeft weinig meerwaarde want iemand die zo hard verbouwt wil op z'n minst zijn eigen goesting doen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan