foto's leken veel groter dan het huis effectief was
en badkamer was enkel toegankelijk via de living
geen bod doen dus![]()
Je die groothoeklens toestanden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
foto's leken veel groter dan het huis effectief was
geen bod doen dus![]()
Sommige knutselaars...foto's leken veel groter dan het huis effectief was
geen bod doen dus![]()
Kan je daar geen poolhouse op zetten?Wij hebben een huis gekocht waarvan de tuin beschreven staat als bouwgrond. Omdat deze grond nu onbebouwd is, vraagt de gemeente hiervoor jaarlijks een activeringsheffing. Gezien wij dit nooit afzonderlijk gaan verkopen (anders zijn we ons zicht + tuin kwijt), ben ik mij gaan informeren bij de gemeente om deze grond te laten samenvoegen met perceel waar ons huis op staat. Iemand hier ervaring mee? De man bij de gemeente liet uitschijnen dat dat een heel omslachtig werkje is dat redelijk veel gaat kosten en misschien interessanter zou zijn om gewoon jaarlijks die heffing te betalen. Dossierkosten gemeente zouden al €150 zijn, landmeter moet ingeschakeld (en betaald) worden om gronden te kunnen laten samenvoegen.
Zonder zwembad heb je daar niet veel aan zeker? En een zwembad aanleggen hebben we momenteel de centjes niet voor.Kan je daar geen poolhouse op zetten?
Dat heb ik dus gedaan. De dienst 'omgeving' van de gemeente wist mij dan te vertellen dat er voor die samenvoeging een landmeter moet ingeschakeld worden. Begrijp zelf niet goed waarom ze dat niet gewoon kunnen samenvoegen. Beide gronden zijn van ons, ik wil die gewoon samenvoeging om die debiele heffing niet jaarlijks te moeten dokken.Daar is zeker geen verkavelingsvergunning voor nodig.
Je kan best het kadaster contacteren en vragen of zij een samenvoeging kunnen doen. Misschien is er zelfs geen landmeter nodig dan.
Kan je niet rechtstreeks het kadaster contacteren? Gemeente heeft daar in principe niets mee te makenDat heb ik dus gedaan. De dienst 'omgeving' van de gemeente wist mij dan te vertellen dat er voor die samenvoeging een landmeter moet ingeschakeld worden. Begrijp zelf niet goed waarom ze dat niet gewoon kunnen samenvoegen. Beide gronden zijn van ons, ik wil die gewoon samenvoeging om die debiele heffing niet jaarlijks te moeten dokken.
Mag ik vragen welke firma die wijk gezet heeft?
Mja, dat was hetzelfde hier (geen nieuwbouw, maar bon). Vijf jaar geleden een huis gekocht, en na 3 jaar het besef van "we voelen ons hier nog steeds niet thuis, we storen ons aan X-Y-Z, en we missing A-B-C van ons oud huis".Verschillende
Afzonderlijke aannemers (mensen die zelf gebouwd hebben), paar Hyboma, paar Matexi, paar Plan&Bouw,..
In voel “het” niet daar!!
)
Hier zelfde, Matexi-wijk. Je denkt dat het fijn is om met jonge mensen met kinderen in een wijk te wonen. Het is een rustige wijk (doodlopend, enkel plaatselijk verkeer), maar je leeft op elkaar en toch aparte mentaliteit. Ook mensen die absoluut geen honden verdragen, wat zoek je dan in een woonwijkNieuwbouwwoning SOD gekocht (vorig jaar opgeleverd), maar ik voel me hoe langer niet thuis in mijn huis -_- .
Wijk raakt volgebouwd, overal auto’s, auto’s .. veel mensen met honden die constant lopen te wandelen na de werkuren. Huizen toch dicht op elkaar eigenlijk, iedereen ziet en hoort alles van elkaar.
Ik woonde eerder gewoon in een straat, ik ergerde me vaak aan het verkeer dat in de straat reed, maar op zich was het gewoon veel meer privacy.
Pff. Ik overweeg een pandwissel hoe langer hoe meer.
Gelukkig, als ik de woningen bekijk die hier reeds terug verkocht zijn (al enkele gescheiden koppels), zal ik er mijn centen wel terug uithalen.
. Dat is eigenlijk omgekeerde wereld, honden hebben vrije loop nodig en dat vind je daar net minderHier zelfde, Matexi-wijk. Je denkt dat het fijn is om met jonge mensen met kinderen in een wijk te wonen. Het is een rustige wijk (doodlopend, enkel plaatselijk verkeer), maar je leeft op elkaar en toch aparte mentaliteit. Ook mensen die absoluut geen honden verdragen, wat zoek je dan in een woonwijk.
Nuja hier heeft men waarschijnlijk nog net op de juiste moment kunnen bouwen, denk dat de meesten die hier wonen zich vandaag geen nieuwbouw van Matexi meer zouden kunnen veroorloven. Dat verandert natuurlijk wel de dynamiek in toekomstige wijken.
Doen waar jij u goed bij voelt. Ik krijg van oudere familieleden ook vaak het onbegrip waarom ik ‘zo’n mooie woning’ van de hand doe. De woning zit ook gewoon op zijn limieten, ik heb nood aan kantoorruimte voor mijn zelfstandige bezigheid. Partner wil op termijn ook zelfstandig gaan (al dan niet als director bij zijn huidige werkgever) en heeft dus ook kantoorruimte nodig. Dan komen we hier met het zicht op kinderen slaapkamers en woonruimte te kort.