DEN_DWOAZN
Active member
Pand is verhuurd sinds februari 2021, ik heb het bewoond van 2017 tot begin 2021.Zolang je domicile op die woning staat is er geen probleem toch?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Pand is verhuurd sinds februari 2021, ik heb het bewoond van 2017 tot begin 2021.Zolang je domicile op die woning staat is er geen probleem toch?
Ik had van de week een gesprek met iemand die beweerde een bullet loan te zijn aangegaan bij een Belgische grootbank voor de aankoop van zijn vastgoed te financiëren. Ik dacht eerlijkgezegd dat bullet loans niet meer mochten/voorkwamen bij particulieren. Weet er daar iemand meer van?
dat kan daar idd, wij kregen het voorgesteld in het idee dat we 10 jaar later zeker het kapitaal konden terugbetalen. Standaard is de limiet dus maar 10 jaar (én je moet een redelijke zekerheid hebben dat je het kapitaal kan verzamelen (bvb groepsverzekering)
Ja maar wanneer is de notariële akte van 2017 verleden? Als die van nu later op het jaar laat verlijden, lijkt me er geen probleem te zijn.Pand is verhuurd sinds februari 2021, ik heb het bewoond van 2017 tot begin 2021.
Idd, ik zou in dat geval wachten tot de vijf jaar verstreken is... Scheelt je 16% op de winst.Ja maar wanneer is de notariële akte van 2017 verleden? Als die van nu later op het jaar laat verlijden, lijkt me er geen probleem te zijn.
Maar dat vraag je misschien nog best eens na aan je notaris.
Nee geen belastbare meerwaarde in dit geval.Heb in 2017 app gekocht voor 172500€, kan het nu verkopen voor 200.000. Betaal ik dan een meerwaardebelasting op 27.500€?
Ter info: ik woon al sinds 2021 niet meer officieel in het pand, dit is verhuurd.
Dat gaat ergens mei/juni geweest zijn, moet het nakijken om zeker te zijn.Ja maar wanneer is de notariële akte van 2017 verleden? Als die van nu later op het jaar laat verlijden, lijkt me er geen probleem te zijn.
Maar dat vraag je misschien nog best eens na aan je notaris.
Hangt er ook van af of het huurcontract nog onder de oude of nieuwe wet valt (1 januari 2019). Bij de nieuwe wet is er geen opzeg in geval van verkoop meerIk lees al een tijdje mee en heb hier toch al wat tips opgepikt voor een woning te vinden. Mijn man en ik zijn nu rustig aan ook een woning aan het zoeken.
Nu gaan we komende week naar een appartement kijken, maar op het moment is dit verhuurd. Ik weet dat er een opzegtermijn van zes maanden geld en dat we het huurcontract moeten nakijken om te kijken er zeker niet verzaakt is aan het recht om het contract op te zeggen om er zelf te gaan wonen. Toch ben ik een beetje bang als de huurder moeilijk zou doen dat dit een heel gedoe zou kunnen worden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ken de regio niet goed maar zal je al niet snel aan 150 à 200k liggen voor de grond alleen al, als je iets nieuw zou willen bouwen? Dan schrik ik niet echt van die prijzen. Blijft veel geld natuurlijk...![]()
Nieuwbouwproject in Evergem: 10 halfopen nieuwbouwwoningen | Huysman Bouw
Gevarieerd nieuwbouwproject met 6 moderne en 4 landelijke nieuwbouwwoningen in Evergem (Ralingen). Grote percelen van gem. 500m2. Interieurafwerking op maat!www.huysmanbouw.be
Goedkoopste 470k + 21% btw, voor een HOB.
Reken 5% boven budget gaan (keuken, tegels,..) en ge zit aan 500k plus 21% btw. Of zegge en schrijve 600k.
(Twee jaar terug een soortgelijke woning gekocht, 437k incl btw wel)
600k. 24 miljoen bef.
![]()
Gevarieerd nieuwbouwproject met 6 moderne en 4 landelijke nieuwbouwwoningen in Evergem (Ralingen). Grote percelen van gem. 500m2. Interieurafwerking op maat!www.huysmanbouw.be
Reken 5% boven budget gaan (keuken, tegels,..) en ge zit aan 500k plus 21% btw. Of zegge en schrijve 600k.
600k. 24 miljoen bef.

Op een boogscheut van de R4, maar wel op een problematisch punt waar je basically altijd in de file staat. En als ze binnen paar jaar dat punt gaan vernieuwen gaan ze daar tijdens de werken nog meer vast zitten![]()
600k. 24 miljoen bef.

Op een boogscheut van de R4, maar wel op een problematisch punt waar je basically altijd in de file staat. En als ze binnen paar jaar dat punt gaan vernieuwen gaan ze daar tijdens de werken nog meer vast zitten
Om nog maar te zwijgen van het prachtige zicht op de talrijke windmolens die in de westbekesluis staan aan de ringvaart, en vergeet ook niet te genieten van de gezonde lucht in de Gentse industriezone
Ik woon in de nabije gemeente ten westen van Evergem, waar ik daar allemaal geen last van heb. Maar wel nog in het ouderlijk huis. Ben zelf ook wel op zoek naar iets maar de prijzen zijn ook hier navenant, zeker voor een mens alleen bijna mission impossible.

Mijn grootmoeder woont trouwens in Sint-Laureins, heel rustig daar maar té ver van alles imo![]()
foto's leken veel groter dan het huis effectief wasVanavond huis bezoeken.
Zou een 15min verder van het werk liggen, maar wel met ligging dichter bij onze vriendengroep
ongeveer 12 are tuin, en iets kleinere woonoppervlakte dan waar we nu zitten, maar wel veel rustiger en betere afwerking.
Tuin is ook naar het oosten ipv zuiden (zoals nu), maar geen hoge bomen, dus als je in het midden van de tuin zit (waar ook een terras is) heb je wel genoeg zon
Ben eens benieuwd