Ik weet niet hoeveel vrije tijd jij hebt, maar valt hier dik tegen met de 2 kleine bleitertjes. De schilder heeft vorige week geschilderd. Is 3 of 4 dagen bezig geweest. 30h of zo. Als ik dat in mijn vrije tijd mag doen, dan ben ik 30 avonden bezig...
Ik ben liever gaan lopen dan thuis de afwas te doen, maar toch mag ik hier de afwas doen, containerpark bezoeken, naar de winkel gaan etc op een zaterdag. En poef, het is 8h s avonds... ik ben al content dat ik wat podcasts kan beluisteren naar en van de winkel.
Met een hypotheek kun je je kosten over 25y spreiden. Ik versta die redenering niet.
In je redenering zit de veronderstelling dat iedereen excess time heeft. Wij werken hier met 2. De dubbele ween wakker gaat om 6h af. In de week zijn we content als we tussen 19 en 20h kunnen eten nadat ze in bed liggen. Veel free time is er niet.
Waar we nu wonen hebben we ook zelf veel gebricoleerd voor er kinderen waren. Ik blijf me afvragen of dat allemaal zinvolle tijdsbesteding geweest is als je ziet hoe snel een professional dat allemaal doet. Het heeft een reden waarom er electrician, loodgieter, schilders, schilders etc bestaan. Veronderstellen dat je dat als hobbyist allemaal zelf even goed kan is jezelf waarschijnlijk wat overschatten...