Wij hebben ondertussen een toffe nieuwe woning gevonden. Vanaf januari kunnen we er in!
Momenteel wonen wij nog in een appartement in centrum Antwerpen dat ikzelf enkele jaren geleden heb gekocht. Aanvankelijk wou ik dit gaan verkopen, maar nu neig ik toch meer naar verhuren. De huurprijs zou mijn eerste lening ruimschoot moeten terugbetalen en de overschot (ongeveer 200 euro) kan ik ineens aan mijn nieuwe lening spenderen.
Nog voor- en nadelen waar ik rekening mee moet houden? Ik vermoed dat, indien alles zonder problemen verloopt, ik meer zal overhouden aan verhuren. Ik zal dan in ieder geval wat minder naar de Rechtbank moeten zien in verband met huurgeschillen
Mijn bovenburen gaan hun appartement ook verhuren, in samenwerking met een immokantoor. Ik dacht dat ze dan 6% moesten afgeven van de maandelijkse huur. Dan is de immo ook ineens het aanspreekpunt. Maar of het dat nu waard is ...
Bij ons (Engel & Völkers - wij hebben ook kantoor in Antwerpen) is de fee 1 maand huur. Voor de rest doen wij de 1ste screening en zorgen wij ook voor een goede plaatsbeschrijving (50/50 betaald door verhuurder en huurder - geheel neutraal dus) waardoor je achteraf veel minder kans op onenigheden hebt. Stuur me maar pm als ge nog wat info wilt of als ik ergens mee kan helpen.

.
.