Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    631
Wat is de bedoeling van dat zwembad? Dat is een soort chique kinderzwembad veronderstel ik? Als volwassene kan je daar toch echt niet in zwemmen/duiken/springen of whatever? Voor de rest wel nice, mocht ik het kopen zou er meteen een volwaardig kanaalzwembad in de hof komen, zover de lengte het toelaat.

Wat is de bedoeling van dat zwembad? Dat is een soort chique kinderzwembad veronderstel ik? Als volwassene kan je daar toch echt niet in zwemmen/duiken/springen of whatever? Voor de rest wel nice, mocht ik het kopen zou er meteen een volwaardig kanaalzwembad in de hof komen, zover de lengte het toelaat.
Lijkt me inderdaad gewoon een badje ter verfrissing. Mogelijks geen zotte kosten willen maken met een volwaardig zwembad omdat dit niet uit de prijs te halen was bij de verkoop?

Lijkt me inderdaad gewoon een badje ter verfrissing. Mogelijks geen zotte kosten willen maken met een volwaardig zwembad omdat dit niet uit de prijs te halen was bij de verkoop?
Ja ok, maar dit ziet er toch nog redelijk duur/chique uit voor een plonsbak. Gaat er bij mij niet in (als zwem-verslaafde) dat je daar geld aan uitgeeft ipv dan ineens voor the real deal te gaan. Misschien een plonsbad voor als ze uit de sauna komen.

Ik herkende dat zwembad meteen. Die gast heeft Gentrpreneurs dit jaar gewonnen. https://www.simpools.be/
Zal zo duur niet zijn hoor.

Ja ok, maar dit ziet er toch nog redelijk duur/chique uit voor een plonsbak. Gaat er bij mij niet in (als zwem-verslaafde) dat je daar geld aan uitgeeft ipv dan ineens voor the real deal te gaan. Misschien een plonsbad voor als ze uit de sauna komen.
Dat is gewoon een intex zwembad, waar ze een houten omkasting heen hebben gebouwd. Dat kost een fractie van een real deal zwembad.

Mijn broer en nonkel hebben ook een intex zwembad, is ideaal voor de kinderen om in te spelen en voor zelf in te dobberen als afkoeling. Mijn nonkel heeft daar dan ook zelf een houten omkasting voor gemaakt.

Ik vind het dan ook niet echt waard om dat huis te verkopen als zijnde, moderne villa met zwembad.

Wij hebben thuis zelf ook een zwembad gehad "the real deal" en geef mij dan ook maar zo'n intex zwemband hoor. :D (ik ben zelf ook zwem verslaafd, want als competitie zwemmer heb ik mijn jeugd meer in een zwembad doorgebracht dan op het drogen. :) )
Voor een deftig zwembad in de tuin te plaatsen waar je deftig in kunt zwemmen, kost u een zwaar fortuin.

Ik herkende dat zwembad meteen. Die gast heeft Gentrpreneurs dit jaar gewonnen. https://www.simpools.be/
Zal zo duur niet zijn hoor.
Dat is dus gewoon zo een Intex opzetzwembad met een houten constructie rond. Eigenlijk wel goed gezien, maar echt duurzaam is het niet natuurlijk.
Dat is gewoon een intex zwembad, waar ze een houten omkasting heen hebben gebouwd. Dat kost een fractie van een real deal zwembad.

Mijn broer en nonkel hebben ook een intex zwembad, is ideaal voor de kinderen om in te spelen en voor zelf in te dobberen als afkoeling. Mijn nonkel heeft daar dan ook zelf een houten omkasting voor gemaakt.

Edit/ Dit dus, was me net voor.

Ik vind het dan ook niet echt waard om dat huis te verkopen als zijnde, moderne villa met zwembad.

Wij hebben thuis zelf ook een zwembad gehad "the real deal" en geef mij dan ook maar zo'n intex zwemband hoor. :D (ik ben zelf ook zwem verslaafd, want als competitie zwemmer heb ik mijn jeugd meer in een zwembad doorgebracht dan op het drogen. :) )
Voor een deftig zwembad in de tuin te plaatsen waar je deftig in kunt zwemmen, kost u een zwaar fortuin.
Ik vind nu ook idd dat zwembad totaal geen meerwaarde, dat aanprijzen als "villa met zwembad" vind ik ook gewoon misleidend. Zo een iets groter Intex zwembad van 5 à 6 meter lengte kost +-1.000€, die houten constructie errond kan je eigenlijk best zelf maken, maar een goede schrijnwerker maakt dat ook voor wat, 2500€ (afhankelijk van de houtprijzen natuurlijk)? En zoals gezegd, absoluut niet duurzaam, als dat jaar in jaar uit blijft staan gaat dat niet echt lang ok blijven.

Enkel de kosten voor een zeil, warmtepomp, verlichting,... kunnen wel nog oplopen, maar dat lijkt me echt zo overkill voor wat gewoon een Intex zwembadje is.

Wij hadden vroeger ook een echt zwembad, 5m50 op 12m, en om gewoon wat baantjes te trekken als zondagse zwemmer is dat perfect, als competitiezwemmer is dat natuurlijk niet voldoende. Dan ben je beter met een lang smal zwembad (bv 3x20 ofzo), maar dat is volgens mij ook wel heel erg duur en vaak niet mogelijk in veel tuinen.

In ons nieuw huis ligt een te renoveren zwembad van 4x10, voor mij eigenlijk meer dan voldoende, baantjes trekken doe ik niet dus is echt puur voor ontspanning en verkoeling voor ons en de kinderen.

Op die simpools site lijkt mij dat de kleine versie te zijn, wat DIY neerkomt op 5. 000€ voor enkel het bad en de omkasting. @stungunner schat dat op 3.500€ tesamen, dus 1.500 markup aan fancy marketing is wel schoon verdient aan dat gastje :tongue:.

Voor het huis zit er dan nog een warmtepomp in en eventueel afdekzeil ofzo. Maar zoals gezegd kan dat zwembad eigenlijk mijn reet roesten. I really don't care.

Op die simpools site lijkt mij dat de kleine versie te zijn, wat DIY neerkomt op 5. 000€ voor enkel het bad en de omkasting. @stungunner schat dat op 3.500€ tesamen, dus 1.500 markup aan fancy marketing is wel schoon verdient aan dat gastje :tongue:.

Voor het huis zit er dan nog een warmtepomp in en eventueel afdekzeil ofzo. Maar zoals gezegd kan dat zwembad eigenlijk mijn reet roesten. I really don't care.
5in6rp.jpg

Is niet enkel de marketing hé, al zal dat een grote brok zijn.
Het DIY pakket staat op de site "vanaf €3499", wat zonder zwembad is maar enkel voor de omkasting. Dit is voor de betontegels, op maat gezaagd hout, vijzen, bouwplannen, ...

Je betaalt natuurlijk voor de bouwplannen en het op maat gemaakte hout (werkuren) een pak meer dan enkel ruw hout. Vergelijk het met een tuinhuis hé, een bouwpakket van een prefab tuinhuis kost ook een pak meer dan enkel het hout en het zelf bouwen ;) En dat verkoopt ook goed.

Is niet enkel de marketing hé, al zal dat een grote brok zijn.
Het DIY pakket staat op de site "vanaf €3499", wat zonder zwembad is maar enkel voor de omkasting. Dit is voor de betontegels, op maat gezaagd hout, vijzen, bouwplannen, ...

Je betaalt natuurlijk voor de bouwplannen en het op maat gemaakte hout (werkuren) een pak meer dan enkel ruw hout. Vergelijk het met een tuinhuis hé, een bouwpakket van een prefab tuinhuis kost ook een pak meer dan enkel het hout en het zelf bouwen ;) En dat verkoopt ook goed.
Ah lol ge hebt gelijk dat is zelfs nog eens ZONDER zwembad(je).

Hoeveel meter lengte had je thuis? Kennissen van mij hebben onlangs een "kanaalzwembad" laten zetten, ongeveer 20m lang en in breedte dan een 2 meter (of iets meer). Dat lijkt mij ideaal voor lengtes te zwemmen. Liever dat dan die rechthoeken waar je nauwelijks 3 zwembewegingen in kan maken en je dan al moet omdraaien.

Ik geloof bij die kennissen van mij dat ze rond de 55k zaten, wat op zich nog haalbaar is (prijs varieert ook enorm in functie van de afwerking).
Het zijn meer die jaarlijkse kosten waar ik tegenop zie.

Hoeveel meter lengte had je thuis? Kennissen van mij hebben onlangs een "kanaalzwembad" laten zetten, ongeveer 20m lang en in breedte dan een 2 meter (of iets meer). Dat lijkt mij ideaal voor lengtes te zwemmen. Liever dat dan die rechthoeken waar je nauwelijks 3 zwembewegingen in kan maken en je dan al moet omdraaien.

Ik geloof bij die kennissen van mij dat ze rond de 55k zaten, wat op zich nog haalbaar is (prijs varieert ook enorm in functie van de afwerking).
Het zijn meer die jaarlijkse kosten waar ik tegenop zie.

Tuurlijk is een zwembad van 20 meter lang en breedte van 2 meter ideaal om lengtes te zwemmen. Maar daar betaal je dan ook voor hé, een intex zwembad kost u maar 2% van zo'n zwembad. :D
Dat is hetzelfde zeggen dat iemand een opel corsa koopt en dan vervolgens zegt, dat kan er bij mij niet in hoor waarom die niet ineens een bmw 7 serie koopt. Ja hallo. :D

Ons zwembad was 5 x 10 m uiteraard veel te klein om in te zwemmen. Dat was om in te spelen en later als we ouder waren om in te dobberen of met maten waterpolo te spelen. Ik zou daar zelf niet meer voor gaan, omdat ik dat onderhoud echt wel kotsbeu was.

Iemand in ons zwemclub had ook een zwembad van 25m met 3 banen in "den hof", maar daar kom je met 55k niet toe hoor en de kosten voor onderhoud en verwarming laat ik dan nog in het midden.
Collega heeft nog pas een zwembad geplaatst en was dacht ik zo'n 45-50k kwijt voor zwembad 5 x 10m. Dat is dan inclusief filterinstallatie/warmtepomp/ kot waar al die zaken instaat/aanleg.... , wat dat heb je dan ook allemaal nodig.

Ik heb bij het onze een gat voorzien om een paal in te steken en bovenaan een zwemelastiek aan te bevestigen, zo kan je zwemmen zonder dat die rekker in je benen blijft hangen.

Maat van mij die voor triathlon traint heeft zoiets en is er vrij te tevreden van

image_1192-1696.jpg

Terug
Bovenaan