Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    632
Mijn madam heeft kleine 10y geleden klein huisje gekocht en verbouwd. Eens dat verkocht is, 200k cash die vrijkomt. Niks exotisch aan. Was klein huisje waar 500 hypotheek voor gedokt werd per maand. Ik heb 100k cash staan op spaarrekening en nog wat sloefen aandelen.

Er waren 2 opties. Alle cash spenderen of gewoon alles lenen en die cash gebruiken als investering. We zijn ook geen 20y meer. We werken alle 2 al >10y.

Als je weet dat een hypotheek 20y loopt en een huis 400k kost, dan heeft een doorsnee gezin 200k equity na 10y. Dus zo exotisch is het scenario hier niet.

Zaterdag naar deze kijken samen met mijn vriendin, staat mij op het eerste zicht in ieder geval enorm aan!
Locatie is top voor ons, en de binnenkant is ook wel mooi. Wel jammer dat je slaapkamer 3 enkel kan binnenkomen door slaapkamer 2 te passeren.. EPC ook niet echt heel goed.
Prijs lijkt me voor de dag van vandaag ook wel realistisch?

Zaterdag naar deze kijken samen met mijn vriendin, staat mij op het eerste zicht in ieder geval enorm aan!
Locatie is top voor ons, en de binnenkant is ook wel mooi. Wel jammer dat je slaapkamer 3 enkel kan binnenkomen door slaapkamer 2 te passeren.. EPC ook niet echt heel goed.
Binnenkant vind ik afschuwelijk maar dat is smaak natuurlijk.
Het lijkt een ruim huis op een deftig perceel.
Het epc is gelijk aan een huis dat tussen 2000-2010 is gezet dus ik zie daar zelf totaal geen probleem in. Ik kan er absoluut de vinger niet op leggen (misschien anderen wel?) maar voor mij "klopt" er precies iets niet. Indien de markt het toelaat zou ik met een architect of zo eens nog een keer passeren dat je zeker geen belangrijke zaken mist of eens met de buren/overburen gaan praten.
Voor wat op papier staat is de prijs zeker goed!

Slaapkamer 3 zou ik dan niet meteen als slaapkamer bekijken maar eerder als een verlengde van slaapkamer 2. Je kan hier een mooie [inloop]dressing in maken.

Zo'n tegelvloer in de woonkamer van een oudere woning is doorgaans niet geïsoleerd. Dat kan in de winter heel koud aanvoelen. (Ik vind het dan ook vreemd dat ze geen tapijtje aan de zetel leggen. Maar heel die interieurinrichting is nogal 'bizar'.)

Op foto 7 (slaapkamer) staat een mobiel aircotoestel en ventilator. Dus mogelijks ook een woning die niet zo bestand is tegen de hittegolven.

Maar die prijs lijkt me inderdaad wel heel redelijk, naar hedendaagse normen.

Indeling lijkt me wel wat raar. Zoals gezegd bv die derde "slaapkamer", eventueel kun je daar een deur maken naar de badkamer zodat die door de badkamer moet en niet meer door slaapkamer #2. Maar dat is ook maar een noodoplossing natuurlijk.
In "slaapkamer" 3 zie je daar ook links onder 2 schuifpanelen die dan waarschijnlijk naar die "zolder" gaan die staat aangeduid op het plan. Ook zie je rechtsboven een luik zitten die dan waarschijnlijk onder het dak zal uitkomen. Geen idee in hoeverre dat nuttige ruimte zal zijn.
In slaapkamers 1&3 zie je op het plan een lege ruimte achter een muur zitten :confused: ??? Dat zou ik toch zeker eens navragen hoe dat zit!
Maar het raarste vind ik toch dat deur-/venstertje dat je daar ziet bij de trap en dat volgens het plan zou moeten uitkomen in de WC :unsure:

Ook best veel koterijen op het terrein.

PS zit daar nu een katteluik in die ruiten naast de voordeur?

Zoals gezegd bv die derde "slaapkamer", eventueel kun je daar een deur maken naar de badkamer zodat die door de badkamer moet en niet meer door slaapkamer #2.
Je kan dat gangetje toch een beetje verlengen op de oppervlakte van SK2? Je verliest dan wel een beetje plaats in SK2, maar iedere SK is dan privé.

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid, en dan eventueel een ingemaakte kast in het verlengde van die uitgebreide gang.

Ondertussen hier naar gaan kijken, huis heeft veel mogelijkheden vrees alleen dat het wat te duur gaat worden voor ons als we alles moeten renoveren.
Iemand een idee wat voor iemand ik kan contacteren die eventueel mee zou kunnen kijken om de kosten wat beter in te schatten?
Verslag van de EPC waarde en de elektriciteit waren ze nog aan het opmaken, dat moeten we dus sowieso nog afwachten.

Ondertussen hier naar gaan kijken, huis heeft veel mogelijkheden vrees alleen dat het wat te duur gaat worden voor ons als we alles moeten renoveren.
Iemand een idee wat voor iemand ik kan contacteren die eventueel mee zou kunnen kijken om de kosten wat beter in te schatten?
Verslag van de EPC waarde en de elektriciteit waren ze nog aan het opmaken, dat moeten we dus sowieso nog afwachten.
Ik zou een architect mee vragen. Puur afgaande op de foto's en bouwjaar denk ik dat het epc rond de 500 zal liggen en je, afhankelijk van wat allemaal moet gebeuren, vlot op 150k mag rekenen.
(elektriciteit kan nog prima zijn maar dak misschien aan vervanging toe zijn, glas zal best vervangen worden maar de ramen zelf kunnen misschien behouden worden, keuken kan je opsmukken maar badkamer ga je waarschijnlijk opnieuw willen doen, leg je een quickstep op de bestaande vloer of breek je alles uit en leg je vloerverwarming,...)

Er zijn slechts 2 type gezinnen die een huis kopen van 500k

1) zij met een "riante" inkomen a la 6k+(minderheid)
2)de doorsnee gezin die via een tussenstop(verkoop eigen woning)koopt. Dit is de overgrote meerderheid.

Ook veel families die kapitaal doorgeven

Ook succesvolle, stille, ondernemers

Dees ziet er mij de moeite uit?
Iemand die zich wil wagen aan commentaar? @Renegadexxripxx?
Iemand die de omgeving goed kent? Erg drukke straat?

Prachtige woning maar zorg maar dat er ne zetel achter je staat want van die prijs val je achterover.

Prachtig! Daar zou ik ook perfect in kunnen wonen! 😍

Waar is het zwembad? Ik zie een ingebouwde jacuzzi maar geen zwembad.

Dus je hebt de prijs niet gezien, maar je valt van die prijs achterover?
ok.
Even verduidelijken.
In veel gevallen is de prijs op aanvraag en dan val je achterover als je die hoort.
Hier staat de prijs er al bij maar had die niet gezien bij de eerste keer dat ik de advertentie zag.

Terug
Bovenaan