Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    632
Even verduidelijken.
In veel gevallen is de prijs op aanvraag en dan val je achterover als je die hoort.
Hier staat de prijs er al bij maar had die niet gezien bij de eerste keer dat ik de advertentie zag.
Voor speculatie vatbaar. Soms willen mensen gewoon geen prijs zetten met bepaalde waarden en die zijn niet altijd een torenhoog bedrag.

Prachtig huis! Zal inderdaad snel weg zijn!

Best frustrerend de zoektocht binnen dat segment. Wij vertrekken vrijdag 2 weken op vakantie. Hebben morgenavond, donderdagavond en vrijdag vlak voor onze afreis een bezoek gepland :wallbash:, wetende dat als we dit niet doen ze sowieso verkocht zijn tegen dat we terug zijn. Onze favoriet was zelf al verkocht maar verkoop is alsnog afgesprongen, wij gaan als eerste morgen voor de 200+ andere aanvragen voor die woning :sarcastic:.

Mooi pand. Jammer dat deze niet in West-Vlaanderen staat of ik zou wel geïnteresseerd zijn :p

Heb het gevoel dat de mooiste panden precies altijd uit Limburg, Antwerpen of Vlaams-Brabant komen :(

Amaai dat is ook de eerste keer dat ik een huis post en de meesten positief zijn :laugh:. Allright echt interessant dus. Afspraak gemaakt ondertussen :thumb:.

Waar is het zwembad? Ik zie een ingebouwde jacuzzi maar geen zwembad.
Indeed maar iets kleins, maar een zwembad heeft voor mij eigenlijk niet echt meerwaarde, dus don't care.

Is toch open bebouwing? If yes: niet overdreven nee... Is wel niet zo'n heel dure buurt dacht ik.
Open indeed, en Haacht is een iets goedkopere cote (maar ge zit nog steeds in Vl Brabant dus goedkoop is relatief).

Laatst bewerkt:
Ondertussen hier naar gaan kijken, huis heeft veel mogelijkheden vrees alleen dat het wat te duur gaat worden voor ons als we alles moeten renoveren.
Iemand een idee wat voor iemand ik kan contacteren die eventueel mee zou kunnen kijken om de kosten wat beter in te schatten?
Verslag van de EPC waarde en de elektriciteit waren ze nog aan het opmaken, dat moeten we dus sowieso nog afwachten.

Mijn idee op het eerste zicht, is blijf er met uw pollen vanaf indien je geen familie hebt die van renoveren kaas gegeten heeft en waar ze 2 pollen aan hun lijf hebben met mooie woorden gezegd.
Maar dat is dan in de veronderstelling dat je het in de richting van deze woning wilt krijgen :

Al is de renovatie die men in 2011 gedaan heeft in deze woning ook grotendeels een esthetische renovatie.

Maar alles hangt dus enorm af van WAT je er eigenlijk mee wilt doen. Op het eerste zicht, maar dit is puur op basis van wat foto's, ga je in die woning die jij hebt bezocht :

1) het dak herdoen + isoleren. (schuin dak, en op de foto's die je ziet is dat iets of wat afgewerkt maar lijkt mij dat nu echt niet met isolatie te zijn).
2) vloer opbreken op gelijkvloers en verdieping. Op de verdieping goed nakijken of de balken nog goed zijn en of de structuur van de tussenverdieping correct is. En dan hervloeren
3) elektriciteit herdoen
4) sanitair herdoen
5) badkamer herdoen
6) Plat dak en koepel herdoen.
7) De centrale verwarming bekijken -> vloerverwarming steken
8) Zien wat je met die schouw gaat doen waar nu die DVD doosjes liggen. Leek mij nog wel wat oplapwerk nodig te hebben.
9) de buiten serieus fatsoeneren.
10) regenput steken met pomp
Kortom je koopt u in dit geval een ruwbouw. Bereken de oppervlakte van hetgeen wat er staat en doe dit maal 850. Tel daar dan de waarde van de grond voor bij en dat is ongeveer hetgeen je er ongeveer maximaal aan zou mogen geven. Indien je effectief naar die standaard wilt renoveren. 150 - 200k€ indien je het hogervermelde wilt doen.

Nu, indien ik zelf op zoek zou zijn, en ik kom dit tegen dan zou mijn eerste reactie zijn : wat zoek ik, wat wil ik er van maken. Wat charmeert mij in die woning. Wat wil ik er echt in veranderen. En belangrijker is deze locatie echt waarvoor ik zou zeggen van kijk dit is het. Want uiteindelijk is dit waarom je een woning koopt. De locatie. Al de rest is met geld veranderbaar (binnen rede).

En hoeveel tijd en geld wil ik er nog insteken om het effectief te veranderen zodanig dat het voor mij bewoonbaar is.
Indien ik dit zou kopen, zou het onder de volgende hypothese zijn :

1) nakijken vloer tussenverdiep of deze deftig is
2) nakijken dak ofdat er al minimaal een tussendak is voorzien en een minimum aan isolatie. Indien geen isolatie nakijken of het eventueel een piste is om met isolatie en gyproc aan de binnenzijde een snelle oplossing te voorzien. Om kosten te drukken en dat het niet te veel nuttige ruimte wegneemt. Indien niet, zo oplossen.
3) nieuwe tape plain boven.
4) De keuken gebruiken zoals die is. Ik vind de keuken eigenlijk nog wel mooi. Gedateerd, en zoals bij mijn oma. Maar bon dat is perfect bruikbaar. De vloer op het gelijkvloers heeft ook nog zijn charme, lijkt nog wel wat slijtage te zijn, maar leek op foto zicht iets of wat mee te vallen.
5) badkamer zou ik nakijken op vochtigheid, maar voor de rest niets veranderen. Dit leek nog wel bruikbaar. Nu indien je hiermee echt niet kunt leven, zou je dit met 5k ook al wel een lichte opfrissing kunnen geven, maar het is dan natuurlijk wel een serieuze trendbreuk
6) nakijken of er de mogelijkheid is om gas aan te sluiten in de toekomst, zodanig dat je eventueel die stookolieketel op termijn kunt buitenzwieren en zo de stookkost op termijn al iets of wat kunt temperen.
7) De 100k+ die je u hiermee uitspaart aan de zijkant zetten en nog niet spenderen. Misschien is het dan interessant om binnen 10 - 15j om dan ineens geld te spenderen aan een totale en diepgaande renovatie door middel van nog wat extra bij te sparen.

Zie je u dit niet doen, of niet capabel om te doen, laat het aan u passeren en zoek iets kleiners wat wel binnen de mogelijkheden valt.

Ik moet eerlijk zijn dat ik niet 100% zeker was om dit te posten, aangezien ik niet 100% zeker was of het nuttig zou zijn :(.

Dees ziet er mij de moeite uit?
Iemand die zich wil wagen aan commentaar? @Renegadexxripxx?
Iemand die de omgeving goed kent? Erg drukke straat?
Valt niet veel over te zeggen. Het is gezet in 2010. Dus de isolatie gaat niet zijn als in de recente nieuwbouwwoningen. Zie je ook aan het EPC certificaat. Niveau B. Dat is uiteindelijk spijtig dat daar niet meer inzit, maar bon het is ook niet alsof er niets in zit. Is gewoon spijtig omdat de kost om dat toen te verdubbelen die isolatie, op de totaalprijs eigenlijk verwaarloosbaar is... Nu met de prijs die je gaat geven, doe je dat liever niet - en de toekomstige ingreep indien je dit ooit wilt doen is zeer kostelijk en niet evident.

Kijk ook even na of er een ventilatiesysteem is, spijtig indien er geen is. Maar ook niet onoverkomelijk.

Maar om alles wat je ziet in een huidige nieuwbouw aan te leggen ga je tegenwoordig toch wel meer mogen betalen. Probleem gaat vooral zitten in de aanleg van de tuin. Voor het huis zelf zou het misschien nog wel juist lukken, al mag je niet vergeten dat de woonst op zijn eigen al redelijk volumineus is. Indien ik echter 600k heb om uit te geven, zou ik persoonlijk wel proberen om dat te doen. Maar je moet het dan niet doen voor de goedkoop (of je kunt en wilt heel veel zelf doen).

Al de rest is smaak. Maar als je het vergelijkt met woningen in dezelfde prijscategorie in deze regio, dan is de vraagprijs begrijpbaar.

Iets of wat kritiek :

Ik heb het niet zo op die volledige open structuur zonder deuren op het gelijkvloers (bureel zonder een deur die je kunt afsluiten is voor mij een no go, maar wel leuk voor de stofzuigerrobot indien je er ooit 1 wil zetten).

Het gebrek aan een garage of zelfs een carport lijkt mij ook nog wel een ding (en indien je ooit een elektrische oplader wilt zetten is het spijtig dat het allemaal al geklinkerd is, maar bon is met de kelder misschien wel vlot oplosbaar). Al staat er in de annonce wel dat er een garage is binnen, ik zie die echter wel niet echt op de foto's ofwel kijk ik er enorm langs :(.

Ik hoop wel dat er een elektriciteitsconnectie is aan dat keukeneiland, zou anders spijtig zijn. Zie ook niet direct iets van internetbekabeling terugkomen aan de bureau op glvls, en op de andere foto's van de bureeltjes van de kinderen heb je niet genoeg informatie. Spijtig indien je volledig afhankelijk bent van wifi... Kijk ook zeker na op het plannetje of je voldoende stopcontacten hebt, want lijkt meestal zeer beperkt op de foto's. Maar kan bedriegen.

Het zwembad is uiteindelijk maar een klein dingetje, of zo lijkt het toch. Maar uiteindelijk is dat meer dan groot genoeg voor het gebruik van de meesten. Wel best eens vragen of er een warmtepomp bij is om het water op te warmen, en of je eventueel nog vlot een buitendouche kunt installeren (meestal voordat je in het zwembad gaat douche je u toch eens snel om uw zwembadinstallatie een beetje te ontzien) alsook of er een systeem is om snachts of in de winter het water af te dekken (tot eventueel zelfs gemakkelijk het water te verwijderen om het te kunnen vernieuwen) zodanig om de warmteverliezen en stookkost te beperken.

Er lijken mij geen zonnepanelen te zijn, maar voor een woning die in 2010 gezet is, lijkt dat raar maar niet onoverkomenlijk. Indien ik een koper was, zou ik zeker ook kijken of er ergens een technische koker is waar je in de toekomst nog gemakkelijk extra kabels of andere zaken mee vlot naar de verdieping kunt krijgen (vb je wilt ooit een airco of zonnepanelen op het dak zetten, of...), dan is dat leuk indien je die kabels gewoon zonder al te veel gedoe tot boven krijgt. In plaats van dat je dat ergens via een opbouwgootje in de gang of een slaapkamer of zo moet doen. Of achteraan een inbouwkast.

Ik heb het niet zo voor de ramen in de living. Veel te groot naar mijn goesting. Is er iets van rolluiken of zo voorzien om de zon indien die er opstaat wat kunnen weg te nemen. Naar privacy zijn er blinden (manueel of elektrisch ?)
Kijk ook eventjes na of je in de toekomst nog een terrasoverkapping mag zetten. Dat zou ik persoonlijk ook nog een meerwaarde vinden, als je nu buiten zit moet het ofwel met zo'n rolparasol of whatever zijn. En vind ik persoonlijk toch wel een beperking. Maar niet onoverkomenlijk.

De kelderlift vind ik maar een raar gegeven. past niet echt in het visueel geheel. Ik ga er echter vanuit dat er ook nog een trap is waarmee je gemakkelijk in de kelder geraakt. Kijk ook eens ofdat die lift ook tot het volgende verdiep geraakt. Niet strikt noodzakelijk, maar zou wel leuk zijn.

Stel ook eventjes de vraag waarom er een poortje is in de tuin naar het naburig plot. Zit dat ook nog bij de tuin of...

Maar zoals gezegd, zijn allemaal gewoon kleine dingetjes die mij een beetje ergeren. Maar het is gewoon een deftige correcte woning, met een leuke kelder of zo lijkt het toch. Waar je toch ook nog wel iets mee kunt doen indien je dit wilt. Prijs is niet onaardig, maar zoals al gezegd in vergelijking met de andere prijzen ook niet onoverkomenlijk voor wat er tegenover staat.
Het blijft echter mucho dinero ;p.

Laatst bewerkt:
Prachtige woning maar zorg maar dat er ne zetel achter je staat want van die prijs val je achterover.
De prijs is 599... lijkt me correct voor de regio. Ik vind het persoonlijk geen erg knappe woning (niet echt mijn smaak maar over smaken valt niet te twisten) maar ze is wel echt instapklaar te noemen, ruim en voorzien van alle comfort. Ligging in Wespelaar, een deelgemeente van Haacht, is goed... je bent er trouwens zo goed als buren met een telg van de Inbev-familie (de Spoelberch). Toen ik in die regio opgroeide was er moordzaak met een zoon van de Spoelberch als dader...

Prachtig huis! Zal inderdaad snel weg zijn!

Best frustrerend de zoektocht binnen dat segment. Wij vertrekken vrijdag 2 weken op vakantie. Hebben morgenavond, donderdagavond en vrijdag vlak voor onze afreis een bezoek gepland :wallbash:, wetende dat als we dit niet doen ze sowieso verkocht zijn tegen dat we terug zijn. Onze favoriet was zelf al verkocht maar verkoop is alsnog afgesprongen, wij gaan als eerste morgen voor de 200+ andere aanvragen voor die woning :sarcastic:.
Dat segment = 600k? Zou denken dat dat makkelijker is (tov 300k of dergelijke waar meer mensen zoeken). Ook streek afhankelijk wellicht. Dacht dat wij met dat budget (en wat meer) chance zouden hebben met weinig concurrentie , spijtig 😁

Dat segment = 600k? Zou denken dat dat makkelijker is (tov 300k of dergelijke waar meer mensen zoeken). Ook streek afhankelijk wellicht. Dacht dat wij met dat budget (en wat meer) chance zouden hebben met weinig concurrentie , spijtig 😁
Ook in de zee van de 600k-750k woningen (op de gegeerde locaties uiteraard) heb je dankzij het gratis geld zeer veel vissers tegenwoordig..
Heb het zelf mogen ondervinden.

Al de rest is smaak. Maar als je het vergelijkt met woningen in dezelfde prijscategorie in deze regio, dan is de vraagprijs begrijpbaar.

Die nieuwbouw zal wel een stuk duurder uitvallen qua btw en upgrades op het standaard lastenboek. Reken al maar snel 750k all in.

Wij hebben een afspraak voor een nieuwbouwproject, staat op immoweb geafficheerd aan 550k, prijs incl alle kosten conform ontvangen lastenboek 663K. Maar dan zie je in dat lastenboek een keukenbudget van 8k excl btw, 6 zonnepaneeltjes en 2 badkamers voor 6k excl btw, vind ik eigenlijk triest voor zo’n prijsklasse, zet uw startprijs dan onmiddellijk hoger en werk een deftige woning uit. We hebben in gedachten dat we eerder op 725k zullen uitkomen als we ons gedacht uitwerken.
Het voordeel van nieuwbouwproject is dan weer wel dat als je met prijsgaranties werkt je weet voor welk budget je gaat. Bij een bestaande woning weet je vandaag niet waar je qua bod gaat stranden :/. En het is natuurlijk wel onmiddellijk naar uw idee uitgewerkt.

Dat zijn sowieso de prijzen in de groene rand van Brussel. Elders kom je er met 400k.

Die nieuwbouw zal wel een stuk duurder uitvallen qua btw en upgrades op het standaard lastenboek. Reken al maar snel 750k all in.
Maar je moet het wel meenemen in de overweging.

Voordeel is gewoon dat op dit moment het 6% BTW is (al is dat niet het geval dacht ik voor een woning van 275m2)
Al moet ik eerlijk zijn dat met de prijsstijgingen tgv corona ik toch iets meer moet in voorwaardelijke wijs spreken.
600k is gewoon veel geld. En indien je op termijn ooit de isolatie wilt aanpassen in die bestaande woning dan kost u dat vlot 100k omdat je om goed te zijn de gevel moet afbreken. Je zou eventueel kunnen werken met voorzetisolatie, maar dat is gewoon niet ideaal om isolatie, muur, isolatie te hebben. Lijkt mij dat je dan een potentieel vochtrisico creëert.

Wij hebben een afspraak voor een nieuwbouwproject, staat op immoweb geafficheerd aan 550k, prijs incl alle kosten conform ontvangen lastenboek 663K. Maar dan zie je in dat lastenboek een keukenbudget van 8k excl btw, 6 zonnepaneeltjes en 2 badkamers voor 6k excl btw, vind ik eigenlijk triest voor zo’n prijsklasse, zet uw startprijs dan onmiddellijk hoger en werk een deftige woning uit. We hebben in gedachten dat we eerder op 725k zullen uitkomen als we ons gedacht uitwerken.
Het voordeel van nieuwbouwproject is dan weer wel dat als je met prijsgaranties werkt je weet voor welk budget je gaat. Bij een bestaande woning weet je vandaag niet waar je qua bod gaat stranden :/. En het is natuurlijk wel onmiddellijk naar uw idee uitgewerkt.
Als ze adverteren met 725k, dan haakt veel potentiële interesse gewoon af. Nu haken die af na het ontvangst van het lastenboek, of gaan die gewoon voor het minimum om dan na 10 jaar die zaken die beperkt zijn dan langzaamaan uit te breiden. Of gewoon nu er een voorlopige keuken in te steken en na vb 12 jaar die keuken eruit te gooien en er een keuken van 20 - 25k in te steken. Nu die omvormer voorzien voor 20 paneeltjes, om dan binnen 5 jaar daar 15 paneeltjes extra op te zwieren.

Of anders gezegd, besparen om op termijn de volledige uitrusting te creëren. Aangezien dat het makkelijker is om een grote woning te zetten en te besparen in inkleding, dan om een kleine woning te zetten, de full monty te gaan in de inkleding om dan verder uit te zetten. Modulariteit in een woning is meestal niet echt standaard. En bouwvergunningen zijn daar ook niet soepel genoeg voor.

Maar je moet het wel meenemen in de overweging.

Voordeel is gewoon dat op dit moment het 6% BTW is (al is dat niet het geval dacht ik voor een woning van 275m2)
Al moet ik eerlijk zijn dat met de prijsstijgingen tgv corona ik toch iets meer moet in voorwaardelijke wijs spreken.
600k is gewoon veel geld. En indien je op termijn ooit de isolatie wilt aanpassen in die bestaande woning dan kost u dat vlot 100k omdat je om goed te zijn de gevel moet afbreken. Je zou eventueel kunnen werken met voorzetisolatie, maar dat is gewoon niet ideaal om isolatie, muur, isolatie te hebben. Lijkt mij dat je dan een potentieel vochtrisico creëert.

Als ze adverteren met 725k, dan haakt veel potentiële interesse gewoon af. Nu haken die af na het ontvangst van het lastenboek, of gaan die gewoon voor het minimum om dan na 10 jaar die zaken die beperkt zijn dan langzaamaan uit te breiden. Of gewoon nu er een voorlopige keuken in te steken en na vb 12 jaar die keuken eruit te gooien en er een keuken van 20 - 25k in te steken. Nu die omvormer voorzien voor 20 paneeltjes, om dan binnen 5 jaar daar 15 paneeltjes extra op te zwieren.

Of anders gezegd, besparen om op termijn de volledige uitrusting te creëren. Aangezien dat het makkelijker is om een grote woning te zetten en te besparen in inkleding, dan om een kleine woning te zetten, de full monty te gaan in de inkleding om dan verder uit te zetten. Modulariteit in een woning is meestal niet echt standaard. En bouwvergunningen zijn daar ook niet soepel genoeg voor.
6% btw is inderdaad niet mogelijk eens een huis ruimer is dan 200m2 bewoonbare oppervlakte. We hebben praktisch exact hetzelfde huis gezien waarbij ze het plan na de gunstregel hebben aangepast. Door de garage te hertekenen naar een carport onder de woning door en de bovenverdieping te laten inspringen komen ze op exact 200m2 uit en is de vergunning aan 6% btw goedgekeurd. We zouden al snel 70k extra budget aan inrichting winnen. Maar daar redeneert mijn vriend ook dat je ruimte op termijn niet kan uitbreiden, de afwerking binnenshuis inderdaad wel. Voor hem is het een vergelijking die je niet kan maken omdat je effectief meer woning hebt bij de 21% optie.

6% btw is inderdaad niet mogelijk eens een huis ruimer is dan 200m2 bewoonbare oppervlakte. We hebben praktisch exact hetzelfde huis gezien waarbij ze het plan na de gunstregel hebben aangepast. Door de garage te hertekenen naar een carport onder de woning door en de bovenverdieping te laten inspringen komen ze op exact 200m2 uit en is de vergunning aan 6% btw goedgekeurd. We zouden al snel 70k extra budget aan inrichting winnen. Maar daar redeneert mijn vriend ook dat je ruimte op termijn niet kan uitbreiden, de afwerking binnenshuis inderdaad wel. Voor hem is het een vergelijking die je niet kan maken omdat je effectief meer woning hebt bij de 21% optie.
Een garage telt niet mee bij die 200m2 oppervlakte voorwaarde. Het gaat om woonvertrekken dus ik vermoed dat een huis van 275m2 daar zelfs onder geraakt. (Tellen niet mee: badkamers, wc’s, washuizen, trappen, bergplaatsen, gangen, niet-bewoonbare kelders en zolders).

Een garage telt niet mee bij die 200m2 oppervlakte voorwaarde. Het gaat om woonvertrekken dus ik vermoed dat een huis van 275m2 daar zelfs onder geraakt. (Tellen niet mee: badkamers, wc’s, washuizen, trappen, bergplaatsen, gangen, niet-bewoonbare kelders en zolders).
Heb heel die wetgeving niet in detail mee gevolgd omdat ik daar professioneel helemaal niet mee in aanraking kom. Maar dat is voor mij dus ook een nieuwe. Die uitzondering van 4m2 kleine ruimtes had ik wel nog opgevangen. Dat is dan een latere toevoeging geweest want zij hebben het plan aangepast met oog op de 6%-regel en nieuwe vergunning verkregen mei 2021. Het oorspronkelijk plan had wel een garage, nu is het een soort van nis/carport onder de woning door met sierwand langs de buitenmuur om toch wat een ‘garagegevoel’ te hebben. Ze hebben de oorspronkelijke offerte van 21% btw ook overgemaakt om de vergelijking te kunnen zien.

@Renegadexxripxx: Wow, ik heb meer gekregen dan verwacht, heel mooie post, dank u !! :love:

De meeste zaken zaten ook al zo in mijn hoofd. Maar een detail post verdient een detail antwoord:
Het is gezet in 2010. Dus de isolatie gaat niet zijn als in de recente nieuwbouwwoningen. Zie je ook aan het EPC certificaat. Niveau B. Dat is uiteindelijk spijtig dat daar niet meer inzit, maar bon het is ook niet alsof er niets in zit. Is gewoon spijtig omdat de kost om dat toen te verdubbelen die isolatie, op de totaalprijs eigenlijk verwaarloosbaar is... Nu met de prijs die je gaat geven, doe je dat liever niet - en de toekomstige ingreep indien je dit ooit wilt doen is zeer kostelijk en niet evident.
En indien je op termijn ooit de isolatie wilt aanpassen in die bestaande woning dan kost u dat vlot 100k omdat je om goed te zijn de gevel moet afbreken. Je zou eventueel kunnen werken met voorzetisolatie, maar dat is gewoon niet ideaal om isolatie, muur, isolatie te hebben. Lijkt mij dat je dan een potentieel vochtrisico creëert.
Gaat die EPC waarde ooit een echt probleem zijn? Die is momenteel 130 zonder dat er zonnepanelen opliggen en zonder warmtepomp. Dan lijkt mij de isolatie all-in-all dus reuze mee te vallen?
Ik heb sowieso het EPC document al gevraagd om eens te zien hoeveel isolatie er overal in zit.

Kijk ook even na of er een ventilatiesysteem is, spijtig indien er geen is. Maar ook niet onoverkomelijk.
Ventilatiesysteem D, vind ik ook wel een groot pluspunt.

Maar om alles wat je ziet in een huidige nieuwbouw aan te leggen ga je tegenwoordig toch wel meer mogen betalen. Probleem gaat vooral zitten in de aanleg van de tuin. Voor het huis zelf zou het misschien nog wel juist lukken, al mag je niet vergeten dat de woonst op zijn eigen al redelijk volumineus is. Indien ik echter 600k heb om uit te geven, zou ik persoonlijk wel proberen om dat te doen. Maar je moet het dan niet doen voor de goedkoop (of je kunt en wilt heel veel zelf doen).
Mja ik zou graag bouwen, maar:
  1. We zoeken tegelijk naar een grond, en dat gaat zowaar nog moeilijker
  2. Ik heb eens de berekening gemaakt aan prijzen van ~1jaar geleden, en dan kon ik met moeite 170m^2 zetten zoals ik het wil voor 600k€, en dat was dan in de veronderstelling dat ik een grond van 250k€ max kon kopen.
  3. Ik heb al 2 woningen (2 halfopen tesamen, dus eigenlijk 1 groot) zelf grotendeels gebouwd. En daar kan ik nu absoluut mijne tijd niet meer insteken. Dus het zou alles uit handen geven worden, en dan is die 600k€ al helemaal niet te halen :).
Dit huis is niet 100% zoals ik het zou zetten, maar het zal toch 85% zijn. (allé, puur op foto gezien, in het echt heb ik misschien een volledig andere mening)

Ik heb het niet zo op die volledige open structuur zonder deuren op het gelijkvloers (bureel zonder een deur die je kunt afsluiten is voor mij een no go, maar wel leuk voor de stofzuigerrobot indien je er ooit 1 wil zetten).
Mwoah het is ook niet ZO moeilijk om daar een deur in te laten zetten. Dat gezegd zijnde zou dat waarschijnlijk toch speel/werk ruimte voor de kleine worden. Mijne bureau zal probably wel de zolder worden.

Het gebrek aan een garage of zelfs een carport lijkt mij ook nog wel een ding (en indien je ooit een elektrische oplader wilt zetten is het spijtig dat het allemaal al geklinkerd is, maar bon is met de kelder misschien wel vlot oplosbaar). Al staat er in de annonce wel dat er een garage is binnen, ik zie die echter wel niet echt op de foto's ofwel kijk ik er enorm langs :(.
Yes ik heb ook gezien dat de specificaties "garage ja" zeggen, maar ik zie ook niet waar daar in godsnaam een garage zou zijn. Dus dat lijkt mij inderdaad een foutje te zijn.
En yup, dat is direct ook mijn #3 minpunt. Ik hoop daar ooit een carport te mogen zetten vanvoor of aan de zijkant. Maar uiteindelijk is dat ook geen dealbreaker voor mij (maar wel een serieuze misser in een huis van 600k€).

Ik hoop wel dat er een elektriciteitsconnectie is aan dat keukeneiland, zou anders spijtig zijn.
Yup, op foto 15 en 16 ziet ge dat zitten, samen met 1 of andere lichtschakelaar (wat dat daar doet snap ik wel niet).

Zie ook niet direct iets van internetbekabeling terugkomen aan de bureau op glvls, en op de andere foto's van de bureeltjes van de kinderen heb je niet genoeg informatie. Spijtig indien je volledig afhankelijk bent van wifi... Kijk ook zeker na op het plannetje of je voldoende stopcontacten hebt, want lijkt meestal zeer beperkt op de foto's. Maar kan bedriegen.
En dit is mijn #2 minpunt / concern. Net zoals EPC heb ik ook de elek keuring + plan opgevraagd.

Het zwembad is uiteindelijk maar een klein dingetje, of zo lijkt het toch. Maar uiteindelijk is dat meer dan groot genoeg voor het gebruik van de meesten. Wel best eens vragen of er een warmtepomp bij is om het water op te warmen, en of je eventueel nog vlot een buitendouche kunt installeren (meestal voordat je in het zwembad gaat douche je u toch eens snel om uw zwembadinstallatie een beetje te ontzien) alsook of er een systeem is om snachts of in de winter het water af te dekken (tot eventueel zelfs gemakkelijk het water te verwijderen om het te kunnen vernieuwen) zodanig om de warmteverliezen en stookkost te beperken.
  • Inderdaad verwarmd met warmtepomp.
  • Dat van die buitendouche vind ik een goed punt, vooral omdat ik daar sowieso ne sauna bij zal zetten. Ge kunt uw douche dan eventueel op diezelfde warmtepomp aansluiten wil je zeggen?
  • Afdekken TBC inderdaad, maar dat lijkt me nu niets dat ik later niet kan bijplaatsen.

Er lijken mij geen zonnepanelen te zijn, maar voor een woning die in 2010 gezet is, lijkt dat raar maar niet onoverkomenlijk. Indien ik een koper was, zou ik zeker ook kijken of er ergens een technische koker is waar je in de toekomst nog gemakkelijk extra kabels of andere zaken mee vlot naar de verdieping kunt krijgen (vb je wilt ooit een airco of zonnepanelen op het dak zetten, of...), dan is dat leuk indien je die kabels gewoon zonder al te veel gedoe tot boven krijgt. In plaats van dat je dat ergens via een opbouwgootje in de gang of een slaapkamer of zo moet doen. Of achteraan een inbouwkast.
Goede tip :thumb:

Ik heb het niet zo voor de ramen in de living. Veel te groot naar mijn goesting. Is er iets van rolluiken of zo voorzien om de zon indien die er opstaat wat kunnen weg te nemen. Naar privacy zijn er blinden (manueel of elektrisch ?)
Kijk ook eventjes na of je in de toekomst nog een terrasoverkapping mag zetten. Dat zou ik persoonlijk ook nog een meerwaarde vinden, als je nu buiten zit moet het ofwel met zo'n rolparasol of whatever zijn. En vind ik persoonlijk toch wel een beperking. Maar niet onoverkomenlijk.
En dit is dan mijn #1 concern. Ik haat haat HAAT teveel warmte in mijn huis. Nu bon dit zijn sowieso zaken die relatief makkelijk bij te plaatsen zijn. Maar als ik zou bouwen zou het nooit met grote ruiten knal op het zuiden zijn.

De kelderlift vind ik maar een raar gegeven. past niet echt in het visueel geheel. Ik ga er echter vanuit dat er ook nog een trap is waarmee je gemakkelijk in de kelder geraakt.
Op de foto met de lift, ziet ge daarachter een keldertrap. Maar het is inderdaad maar een heel raar gegeven.

Stel ook eventjes de vraag waarom er een poortje is in de tuin naar het naburig plot. Zit dat ook nog bij de tuin of...
Toegang tot het veld (zo noemde de immo het) waar alle kinderen spelen. Op google maps / streetview lijkt het mij echter gewoon braakliggend terrein te zijn, EN geeft dat poortje helemaal daar niet op uit. Dus dat moet ik eens tegoei bekijken.

Maar zoals gezegd, zijn allemaal gewoon kleine dingetjes die mij een beetje ergeren. Maar het is gewoon een deftige correcte woning, met een leuke kelder of zo lijkt het toch. Waar je toch ook nog wel iets mee kunt doen indien je dit wilt. Prijs is niet onaardig, maar zoals al gezegd in vergelijking met de andere prijzen ook niet onoverkomenlijk voor wat er tegenover staat.
Het blijft echter mucho dinero ;p.
Okido, thanks voor de bevestiging van mijn eigen gedacht. En ja, het is natuurlijk veel geld :headshake:.

Het oorspronkelijk plan had wel een garage, nu is het een soort van nis/carport onder de woning door met sierwand langs de buitenmuur om toch wat een ‘garagegevoel’ te hebben.
Whut? Dus de auto staat buiten onder een nis/carport (wat ik overigs een top-setup vind en ik zo heb getekend op mijn eigen amateuristisch plan), maar ge gaat de buitenkant van uw huis doen uitzien als "een garage"? Deze snap ik precies niet goed ...

Terug
Bovenaan