Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Eventjes een update voor de tarieven, kan handig zijn voor andere singles 😉
Eigen inbreng= 30%
Afbetaling = 1/3de van het inkomen.
Afbetaling vast tarief op 25j

Ing: 1.43%
Argenta: 1.39%
AXA: 1.97%
Keytrade: 1.49%

Morgen beobank en ik wacht ook nog het antwoord van crelan af.
Amai dan zijn de interesten toch weer sterk gestegen. Ik heb enkele maanden geleden interestvoeten van 0,89% - 1% gehoord voor gelijkaardige situaties.

@Mulan - dat ziet er geruststellend uit voor ons dan. Wij gaan onze ronde beginnen deze week voor onze woonst. Keytrade ook 1.49 bij ons op 25y, dus zouden wel nog iets lager moeten vinden bij Crelan of zo.

Ik blijf het vreemd vinden dat Keytrade zo laag zit. Alles online en klaar. Mens vraagt zich af wat die andere banken uitspoken...

@iedereen - wat is een aanvaardbare prijs voor een sectionaal poort van 2.5x2.2m ? Grootte ordes ?

En iemand een idee waarom een dubbele deur 2x zoveel kost als een echte sectionaal poort met motor ? Waren gisteren gaan horen en kwamen rond de 5k uit voor dubbele deur poort... In de verbijstering vergeten vragen wat een echte poort kost. Online lees je 1.5-2k, want niet in lijn ligt met de prijs voor de dubbele deur poort.

Intrest, zonet efkes argenta vergeleken met Keytrade na de 25j zou ik bij Keytrade 14.000 euro MINDER afbetalen!

Amai dan zijn de interesten toch weer sterk gestegen. Ik heb enkele maanden geleden interestvoeten van 0,89% - 1% gehoord voor gelijkaardige situaties.
Ik dacht net hetzelfde te zeggen. Ik heb vrienden die een jaar geleden ofzo geleend hebben aan net geen 1% interest. :wallbash:
Edit: bedankt voor uw antwoord trouwens Mulan :shy:

@iedereen - wat is een aanvaardbare prijs voor een sectionaal poort van 2.5x2.2m ? Grootte ordes ?
Wij hebben vorig jaar voor een poort 250 cm Br x 225 cm H 1800euro betaald. 2 poorten besteld in Januari met batibouw extra's en laten plaatsen in Juli.
De extra's waren gratis opties waar je anders extra voor moest betalen.
Is een lokale schrijnwerker die de poort delen zelf bij fabriek besteld en werkt met motoren van Somer.
Al bij al zeer tevreden van en goed prijs.
(precies reclame hier😅 )

Ik ben al een jaar bezig met banken vergelijken en ben nooit onder de 1.21 (variabele 5/5/5/5/5) geraakt.

Koppel of alleenstaande maakt wél een verschil voor de banken 😉

Ik ben al een jaar bezig met banken vergelijken en ben nooit onder de 1.21 (variabele 5/5/5/5/5) geraakt.

Ik had 1,15% op 25 jaar vast als alleenstaande.
Akte was vorige maand, dus kredietonderhandeling is wel al enkele maanden terug.

Intrest, zonet efkes argenta vergeleken met Keytrade na de 25j zou ik bij Keytrade 14.000 euro MINDER afbetalen!
Hoe kom je aan zo een groot verschil? Ik ken er weinig van, vandaar mijn vraag. Is dat dan omdat de brand en schuldsaldo verzekering een pak duurder zijn bij Argenta tov Keytrade?

Hoe kom je aan zo een groot verschil? Ik ken er weinig van, vandaar mijn vraag. Is dat dan omdat de brand en schuldsaldo verzekering een pak duurder zijn bij Argenta tov Keytrade?
Bij Keytrade geen verplichtingen om extra verzekeringen erbij te nemen, werk ook liever met een onafhankelijke makelaar!

Bij kbc krijg ik 1.6: telefonisch gesprek:download onze app en wat je daar krijgt is vast, geen onderhandelingen mogelijk 🙄

Dat zeggen ze inderdaad, maar klopt niet hoor.

Nadat je alles online hebt doorlopen, bellen ze je op en dan kan er wel nog worden onderhandeld . Wij hadden op dat ogenblik wel al mooie tarieven van andere banken op papier, dus dat maakt het onderhandelen al een stuk eenvoudiger.

Mijn vriend had 2 maand terug als alleenstaande 0,89% vast bij Argenta.

Zelf had ik in 2019 1,65% vast bij Argenta gekregen (20 jaar, afbetaling 1/3e van loon, ongeveer 50% eigen inbreng). Dacht daarom dat misschien interessant was lening te laten herbekijken, maar intussen precies toch niet meer :p..

Laat ons zeggen dat ik alles behalve een positieve indruk gekregen heb over hun klantgerichtheid. Vragen wanneer je beschikbaar bent om gebeld te worden: tussen 9u en 12.
Bellen ze je om 18u. Direct afgekapt want dochter had net een driftbui. Enkele dagen later wél telefoon in de voormiddag maar dan enkel om te zeggen dat ik de app moest downloaden. "stuur ik je de handleiding door om met de app te werken?" Neeje, *scheldwoord* ik ben 40, geen debiel en geen analfabeet! 🙄😡

Terug
Bovenaan