Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    589
Merci voor de feedback allemaal. Het is waarschijnlijk geen goed idee inderdaad :).

Mooi huis, mooie tuin maar inderdaad een beetje te klein voor een gezin van 4.
Als je met 2/3 bent zie ik nu niet direct een plaatsprobleem.
Wij zijn met 3 (1 kind).
De beneden is eigenlijk best OK voor ons (keuken mocht wat groter, maar cava), maar ik mis vooral stockage plaats, een grotere badkamer, en een extra kamer.

En dan zou ik die bijbouw omvormen naar sauna / werkplek / (board)game room. Maar dat wil ik in elk huis, los van hoe groot/klein het is, dus dat is geen punt hier.

Je hebt wel een zeer ruim zoekgebied merk ik op, omdat je een tijdje terug nog vroeg achter mijn woning en dat toch een totaal ander gebied is. Normaal ga ik het deze maand te koop zetten en wou dan een PM naar u sturen (moest je nog geïnteresseerd zijn). :unsure:
Zowat half Vlaanderen inderdaad :laugh:.
Maar rond Mechelen, rond Leuven, en die band ertussen (Haacht, Werchter, Keerbergen, Tremelo, Heist, Putte, ...) is zowel onze voorkeur.

Maar ik sluit me aan bij de mening dat je beter iets anders zoekt dan?
Waarschijnlijk wel indeed. Maar het is een prachtig stuk grond en goed gelegen, niet makkelijk te vinden. Maar het zal uiteindelijk geen "waar voor mijn geld" zijn.

volgens mij wil je niet weten hoe warm het daar in de zomer wordt of hoeveel koude dat afgeeft in de winter.
Was idd ook het eerste dat ik dacht, de warmte in zo een veranda...
Is nog wel op te lossen met screens of zo denk ik?
Ja was ook direct mijn gedacht hoor. Als ik "uitbouw" zeg, is dat dan ook die veranda vervangen door ne bouw van 2 verdiepen ofzo. Diene veranda is mooi enal, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het comfortabel is.
 
Ja was ook direct mijn gedacht hoor. Als ik "uitbouw" zeg, is dat dan ook die veranda vervangen door ne bouw van 2 verdiepen ofzo. Diene veranda is mooi enal, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het comfortabel is.
Als je het op die manier doet ga je natuurlijk minimale plaats "verliezen" naar de tuin toe.
Ter info: wij hebben wel wat zelf gedaan in onze aanbouw (afbraak, elektra, rolkastafwerking, verwarming, badkamer, dak) en kwamen rond de 60k uit (met architect en EPB/VC kosten in). Aanbouw is 1 verdiep en ongeveer 40m².
 
@Lint Ik heb zeer toevallig opgevangen, ik noem geen namen, dat je vandaag ging kijken naar een huis in Begijnendijk? Durft niet he, sebiet staan we achter elkaar in de frituur! :unsure: Wil je het delen?
Wat wilt ge delen, het huis? Dat zal ik toch eerst eens met mijn vriendin moeten bespreken. Applicaties kunnen met foto, inleidende tekst en 3 van uw topmoppen in PM gestuurd worden. Oh ahja, en een met bloed ondertekende akte dat er geen metalcore gedraaid zal worden. Dat laatste is een hard requirement.


Handig, dan kan hij u stalken en wat details door sturen via PM.
Ik denk dat Black hier bewijst dat zij het stalking voor 2 aan het doen is :unsure:.
 
Warme dagen! Ik was door enkele mensen beetje bang gemaakt dat het in mijne woning te warm zou zijn bij warme dagen (nieuwbouw), echter het tegendeel is waar!
 
Het probleem met die nieuwbouw huizen is niet dat het per direct opwarmt. Dat houdt inderdaad de koelte vrij goed binnen ... voor de eerste dagen en/of zolang het snachts afkoelt en ge kunt ventileren.
Het probleem is bij een hittegolf, als de warmte binnen zit. Want de goede isolatie werkt dan evengoed ... ge krijgt uw warmte niet buiten.

Enjoy :thumb: :tongue:.
 
Warme dagen! Ik was door enkele mensen beetje bang gemaakt dat het in mijne woning te warm zou zijn bij warme dagen (nieuwbouw), echter het tegendeel is waar!

Het probleem met die nieuwbouw huizen is niet dat het per direct opwarmt. Dat houdt inderdaad de koelte vrij goed binnen ... voor de eerste dagen en/of zolang het snachts afkoelt en ge kunt ventileren.
Het probleem is bij een hittegolf, als de warmte binnen zit. Want de goede isolatie werkt dan evengoed ... ge krijgt uw warmte niet buiten.

Enjoy :thumb: :tongue:.
Kleine aanvulling hierop.
Maak u maar al klaar om warmere temperaturen binnen te hebben dan buiten! Voordeel is wel dat als het een stevige hittegolf is je niet zult moeten verwarmen tot half december! Dus energiezuinig is het wel :rofl:
 
Kleine aanvulling hierop.
Maak u maar al klaar om warmere temperaturen binnen te hebben dan buiten! Voordeel is wel dat als het een stevige hittegolf is je niet zult moeten verwarmen tot half december! Dus energiezuinig is het wel :rofl:

Wij hebben hier ondertussen het verschil tussen crepi en baksteen ontdekt. Huis is grotendeels witte crepi met enkele vlakken gevelsteen.

Die thermische inertie van (donkere) gevelsteen is enorm. Overdag gloeiend heet en 's avonds tot lang in de avond/nacht warm. De crepi ernaast is overdag aangenaam en 's avonds na een half uurtje uit de zon reeds koel.
 
Wij hebben hier ondertussen het verschil tussen crepi en baksteen ontdekt. Huis is grotendeels witte crepi met enkele vlakken gevelsteen.

Die thermische inertie van (donkere) gevelsteen is enorm. Overdag gloeiend heet en 's avonds tot lang in de avond/nacht warm. De crepi ernaast is overdag aangenaam en 's avonds na een half uurtje uit de zon reeds koel.
En dan is de nieuwe trend om hele gevelvlakken zwart te verven.. ziet er mooi uit, maar good Luck in de zomer!
 
OK OK. Allemaal rond dezelfde range aan het draaien.

BNP: 1.39 op 25y
Keytrade: 1.49 op 25y
ING: 1.31 op 25y
KBC: 1.19 op 25y

Hoop binnen paar weken de deal rond te hebben. Die banken zijn notoir dom met wat ze als first line vrouwtje zetten om het dossier te bespreken. Ik heb bij ING net niet met een stoel gesmeten nadat ik het verwijt kreeg 'geen aantoonbaar inkomen' te hebben omdat ik een maand aandelen kreeg en cash belastingen moest betalen.... Bon, BNP was wel deftig. KBC en Keytrade moet je eerst tegen de online/automatisatie muur lopen, voor je ze te pakken krijgt om een niet-standaard dossier uit te leggen...
 
OK OK. Allemaal rond dezelfde range aan het draaien.

BNP: 1.39 op 25y
Keytrade: 1.49 op 25y
ING: 1.31 op 25y
KBC: 1.19 op 25y

Hoop binnen paar weken de deal rond te hebben. Die banken zijn notoir dom met wat ze als first line vrouwtje zetten om het dossier te bespreken. Ik heb bij ING net niet met een stoel gesmeten nadat ik het verwijt kreeg 'geen aantoonbaar inkomen' te hebben omdat ik een maand aandelen kreeg en cash belastingen moest betalen.... Bon, BNP was wel deftig. KBC en Keytrade moet je eerst tegen de online/automatisatie muur lopen, voor je ze te pakken krijgt om een niet-standaard dossier uit te leggen...
Morgen belfius, beobank bood 1% rond op 20/5 dankzij de grote eigen inbreng vooral (vandaag nog een telefoontje gehad of ik echt wel 40% had?).

KBC is echt wel netjes bij jou!
 
Iemand die weet hoe het tegenwoordig zit om de akte te gaan tekenen bij de notaris? De koper heeft een week geleden een datum gekregen, ik heb nog niets gehoord van mijn notaris 🤔.
Moet dat niet meer op hetzelfde moment gebeuren?
 
Iemand die weet hoe het tegenwoordig zit om de akte te gaan tekenen bij de notaris? De koper heeft een week geleden een datum gekregen, ik heb nog niets gehoord van mijn notaris 🤔.
Moet dat niet meer op hetzelfde moment gebeuren?
Bij ons was dat met een videocall, elk bij onze eigen notaris, maar dus wel op dezelfde moment. (wel al bijna een een jaar geleden)
 
naar een huis gaan kijken, staat de buurvrouw de stoep te vegen.

Snel even een praatje: "ja, het is hier rustig wonen, maar we weten niet goed waarom ze weggaan, ze kwamen niet heel goed overeen hier in de buurt".
Komt ondertussen overbuurvrouw thuis en roept: "Waar zijt ge u nu weeral mee aan het bemoeien?"
roept de ene direct terug: "Ge gaat gij mij toch niet bepalen zeker met wie ik wel of niet mag spreken, domme kalle"

=> moet ik nog zeggen dat het bezoek niet echt iets werd :D In een rustige buurt en zo al naar elkaar geroep, dan moet het een huis van goud zijn imho, maar dat was het zeker niet.


2e fun fact, direct gezegd tegen de immo van ja, we gaan het niet doen want we vinden het te duur geprijsd voor wat het maar is, mocht het 30K lager staan dan was het een misschien. Vertelt die doodleuk nadien dat dat effectief de geschatte prijs was, maar dat ze er nog een klets boven wouden doen. En je zag al aan heel z'n gezicht dat hij er nog een hele brok mee ging hebben om dat te verkopen


Aaah, de huizenjacht ^^
 
Terug
Bovenaan