Huis kopen - Een nieuw begin

Wat is jouw woning situatie?

• Totaal aantal stemmers
    630
Mooi huis en faire prijs denk ik, maar ge ligt wel dicht tegen de snelweg.
Als die douche uw enige probleem is, zou ik het daarvoor niet laten. Bad ombouwen tot douche is goed doenbaar.
Ja ga wel eens gaan kijken. Is wel makkelijk zo dicht bij de afrit, maar als je het te veel kan horen is het wel minder.

Weet niet of je daar makkelijk een douche inkrijgt, aan het raam gaat het al niet lukken, en de doorgang aan de lavabo lijkt heel smal.

Weet niet of je daar makkelijk een douche inkrijgt, aan het raam gaat het al niet lukken, en de doorgang aan de lavabo lijkt heel smal.
Je ziet natuurlijk niet wat er links van de deur staat achter dat muurtje, recht over het toilet. Daar kan perfect nu al een douche(cabine) staan gezien de grootte van de badkamer ;)

[edit] Schrap maar alles, in het filmpje is duidelijker te zien dat daar de trap zit :p

Ja ga wel eens gaan kijken. Is wel makkelijk zo dicht bij de afrit, maar als je het te veel kan horen is het wel minder.

Er staan daar geluidsschermen langs de E40. Maak u geen illusies, die nemen niet alle geluid weg. Maar het helpt. Ik zou eerder inzitten met de luchtkwaliteit maar dat is een persoonlijke keuze. Opgegroeid in de buurt van de E40 en ik heb astma. Oorzakelijk verband? Who’s to say. Het zal niet geholpen hebben.

Die spoorweg is van het scholierentreintje naar Burst. Das een paar treinen ‘s ochtends en ‘s avonds. En aangezien station Erpe-Mere dichtbij ligt zijn het remmende/optrekkende treinen. Rijdt wel niet in schoolvakanties.

Langs de spoorweg ligt een fietspad wat uiteindelijk -denk ik- een fietsautostrade moet worden. Maar daar heb je geen last van natuurlijk.

Zitten er hier eigenlijk mensen die een binnenhuisarchitect hebben gebruikt?
Aangezien het huis dat ik kocht niet 100% mijn ding is maar structureel wel perfect is én ik nog wat budget over heb, zou ik daar wel gebruik van durven maken.
Ervaringen welgekomen 😉

Ik vermoed dat je redelijk wat extra budget zult nodig hebben daarvoor hoor, denk niet dat dat goedkoop is, ook zullen die mannen niet met het goedkoopste materiaal werken.

Ik vermoed dat je redelijk wat extra budget zult nodig hebben daarvoor hoor, denk niet dat dat goedkoop is, ook zullen die mannen niet met het goedkoopste materiaal werken.
Het is voor stylingideetjes, voor de uitvoering trek ik mijne plan wel.

Het is voor stylingideetjes, voor de uitvoering trek ik mijne plan wel.

Het is soms ook wat zoeken naar een goede interieurarchitect, maar ze kunnen zeker wel helpen. Gewoon contacteren met je vraagstelling. Voor 500-1000euro tekenen ze technische plannen waar je eventueel zelf aan de slag mee kan.

Pinterest om ideetjes op te doen zodat je een beetje weet welke richting je uit wil?
De meeste decoratiewinkels zoals Sijs of dergelijke gaan ook wel mensen hebben die thuis zijn in zo'n dingen denk ik.

Ik heb hier vooral mijn ma gebruikt als stylingadviseur, wij hebben zowat dezelfde smaak (die ik als modern landelijk zou omschrijven) :)

Pinterest om ideetjes op te doen zodat je een beetje weet welke richting je uit wil?
De meeste decoratiewinkels zoals Sijs of dergelijke gaan ook wel mensen hebben die thuis zijn in zo'n dingen denk ik.

Ik heb hier vooral mijn ma gebruikt als stylingadviseur, wij hebben zowat dezelfde smaak (die ik als modern landelijk zou omschrijven) :)
Foto's en ideetjes genoeg, maar ik ga er van uit dat een professional voor een meer natuurlijke flow doorheen verschillende ruimtes kan zorgen, kan tips geven waar ik aan bepaalde materialen kan raken,...
De keuken is bvb nog geen 10j oud, ruim 7 lopende meter. Ziet er ok uit, maar niet mijn stijl. Dan mag ik hopen dat een professional uit de streek me kan zeggen door wie en hoe die gepimpt kan worden. Folie? Nieuwe deurtjes? Schilderen? Daar heb ik dan weer geen verstand van bvb.

Zitten er hier eigenlijk mensen die een binnenhuisarchitect hebben gebruikt?
Aangezien het huis dat ik kocht niet 100% mijn ding is maar structureel wel perfect is én ik nog wat budget over heb, zou ik daar wel gebruik van durven maken.
Ervaringen welgekomen 😉
Wij hebben dat gedaan en vonden het compleet nutteloos:
  1. Uiteindelijk heeft die (bijna) letterlijk onze input en ideetjes op tekening gezet + er een (door ons geselecteerde) kleur/patroon op geplakt ... haar grootste nut was dat ze ne mooie boek met stoffen/kleuren/patronen had. Tis bijna even nuttig als een management / strategy consultant :unsure:.
  2. ALS ze dan eigen input had, waren dat compleet onpraktische voorstellen waar ge over de koffietafel moest polsstokspringen om koffie te gaan zetten.
  3. Haar offertes bij "haar" aannemers waren duurder dan degenen die ik kreeg.
Ik vond het zo slecht dat ik een deel van mijn geld heb terug gevraagd :laugh:.
Het kan natuurlijk liggen aan de kwaliteit van de binnenhuisarchitect(e) en/of onze persoonlijkheid (wij zijn nogal veeleisend, gedetailleerd, en onderzoeken alles in detail) :shutup:.

Er zijn heel wat design/meubel/... zaken die een "interieur-advies" geven, dat verwerkt zit in de prijs van uw aankoop.
Bij Tony Mertens goed kleur & behang advies gekregen. En onze meubel-maker had de beste, meest creatieve, mooiste en meest praktische ideeën van allemaal (hij mocht dan ook de volledige beneden uitvoeren).

Eerste bod ooit gedaan. Gewoon de vraagprijs geboden. 20 bezoekers op eerste bezoekdag tussen 12u en 18u. Afwachten nu 🤞🏼
Die kelder, typische verbouwing dus.
Gewoon leidingen in opbouw tegen den plafond, al heb ik wel al veel properder gezien.

Die kelder, typische verbouwing dus.
Gewoon leidingen in opbouw tegen den plafond, al heb ik wel al veel properder gezien.
Heb die niet opgemerkt gisteren in de kelder, denkt dat dat al gefixt is. Zou het wel gezien hebben want ik moest me sowieso al bukken voor het plafond daar. Maar het huis is echt in orde. EPC B ook.

Foto's en ideetjes genoeg, maar ik ga er van uit dat een professional voor een meer natuurlijke flow doorheen verschillende ruimtes kan zorgen, kan tips geven waar ik aan bepaalde materialen kan raken,...
De keuken is bvb nog geen 10j oud, ruim 7 lopende meter. Ziet er ok uit, maar niet mijn stijl. Dan mag ik hopen dat een professional uit de streek me kan zeggen door wie en hoe die gepimpt kan worden. Folie? Nieuwe deurtjes? Schilderen? Daar heb ik dan weer geen verstand van bvb.
Bij interieurdesignshops zoals maison du monde vind je heel veel thema inspiraties met verfkleuren en bijhorend meubilair, verlichtingsarmatures en andere accesoires.
Er zijn ook een aantal bedrijven die vb klassieke ikea keukes uitrusten met andere frontpanelen om een totaal andere look te creeren.

Terug
Bovenaan