In verband met de thuiswerksituatie wil ik ook even mijn 5cts toevoegen
Ik heb onlangs een huis gekocht en rekening gehouden met het feit dat telewerken een redelijk stevig onderdeel van mijn carriere zal blijven.
Eerst mijn huidige situatie schetsen:
- alleenstaande (geen nageslacht)
- appartement met 2 slaapkamers
- door covid in 100% telewerk gestort
=> daarbij gemerkt dat ik dit liever doe in mijn woonkamer vanwege de hoeveelheid licht en lucht t.o.v. mijn (kleine) slaapkamer
=> maar dit heeft dan weer impact op mijn gezondheid, de scheiding privé/werk is compleet zoek
=> de kleine slaapkamer heeft dan weer te weinig licht (raam is NW gericht) en voelt claustrofobisch aan
De beslissing om een huis te kopen hing al langer in de lucht, maar door bovenstaand scenario werd dat dus versneld.
Daarbij was mijn eerste idee een huis te kopen met 3 slaapkamers en er dan eentje om te toveren naar bureau.
Het huis dat ik uiteindelijk gekocht heb heeft een andere mogelijkheid waar ik nooit op voorhand aan had gedacht, er is namelijk een vrij grote mezzanine/tussenvloer. Dit maakt dat er als het ware een extra living is, maar toch gescheiden van de grotere versie.
Dit heeft voor mij het voordeel dat de ruimte toch heel groot aanvoelt, en veel licht heeft. Het is geen slaapkamer met muren die op me afkomen.
De mezzanine ligt ook in een hoek van het huis waar ik niet door moet om de slaapkamers/mancave(s) of badkamer te bereiken, dus
de scheiding werk/privé zit ook snor.
Ik heb hier ook al veel valabele argumenten tegen dit soort ruimtes gelezen, maar voor mij voelt dit aan als de 'way to go' op dit moment.
Ik erken ook de nadelen, maar nu kijk ik toch uit naar de verhuis (nog 2 maanden and counting).